کد خبر: ۲۰۰۶۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت:آمریکا و رژیم صهیونیستی هر از گاهی با مطرح کردن این موضوع، تنها در صدد انحراف افکار عمومی و روحیه دادن به حکام وابسته منطقه خاورمیانه هستند.
عشرت شایق در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره اظهارات اخیر جان‌کری مبنی بر ادعای روی میز بودن گزینه نظامی در صورت اجرا نشدن توافقنامه ژنو اظهار داشت: مواضع محکم و مقتدرانه مقام معظم رهبری در رابطه با پاسخگویی سریع و قاطع به هرنوع ماجراجویی دشمنان از حمایت کامل مردم و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و انقلابیون مسلمان دنیا برخوردار است.

شایق ناکامی آمریکا در افغانستان و عراق را دلیل خاتمه یافتن دوران تهدید و اقدام نظامی اعلام کرد و گفت: وضعیت این دو‌ کشور قابل‌مقایسه با ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران نیست ولی با این حال، آمریکا پس از سالها اشغالگری و تحمل تلفات شدید انسانی و خسارات عظیم مالی نتوانسته به اهداف خود در این دو کشور دست یابد.

وی تاکید کرد: هیچ عقل سلیمی در دنیا نتیجه بخش بودن اقدام نظامی علیه ایران برای وادار ساختن آن به عقب نشینی از مواضع سیاسی و حقوق اساسی خود را تایید نمی کند و در چنین شرایطی مطرح کردن این نوع تهدید، حماقت و منفعل بودن مقامات کاخ سفید در قبال حوادث منطقه خاورمیانه را به اثبات می رساند.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، فشار صهیونیست ها و برخی از رژیم های مرتجع منطقه بر مقامات آمریکایی را در موضع گیری های آنان راجع به مسائل ایران دخیل دانست و افزود: موفقیت های ایران در پیشبرد اهداف سیاسی، امنیتی و اقتصادی خود باعث گردیده تا نژادپرستان صهیونیست و حکامان بی لیاقت و خودکامه بعضی از کشورها برای مقابله با انقلاب اسلامی، دست به دامان آمریکا شوند و سخنان مقامات آن کشور در مورد ایران تنها از بعد روحیه دادن به آنان قابل توجیه است.

شایق خلق حماسه‌های بزرگ و تاریخ ساز را از خصوصیات بارز ملت ایران در طول تاریخ برشمرد و گفت: دشمنان این سرزمین هیچگاه نتوانسته‌اند مردم ایران را وادار به تسلیم در برابر زورگویی های خود کنند و در صورت تداوم توطئه‌ها و تهدیدات، حق مشروع ملت ایران است که از تمام امکانات و ابزارهای خود برای مقابله با دشمنان استفاده کند.

وی پایبندی جمهوری اسلامی ایران به معاهدات و مقررات بین‌المللی در زمینه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را برخاسته از اعتقادات دینی اعلام کرد و افزود: همان اعتقادات به ما یاد داده که در هر زمان آماده مقابله با اقدامات دشمنان باشیم و این مسئله یک تکلیف دینی و وظیفه غرورآفرین ملی محسوب می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها