أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۰۰۸۰۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
مراسم رونمایی از گزارش وضعیت نقض حقوق بشر در سال ۲۰۱۳ در ایالات متحده آمریکا در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در مراسم رونمایی از گزارش وضعیت نقض حقوق بشر در ایالات متحده آمریکا که روز دوشنبه‌ در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: ما ملت مسلمان سبک زندگی اسلامی خود را داریم و درگیری غرب و اسلام برای همین است. سبک زندگی از حق هسته‌ای برای ما مسلم‌تر است.
وی افزود: البته باید در مورد حق انرژی اتمی هم مراقبت فراوان انجام داد، ولی من معتقد نیستم که چون چرخ سانتریفیوژهای ما سریع می‌چرخیدند، چرخ اقتصاد ما کند شده بلکه به عکس است و این اشتباه استراتژیکی است.
وی ادامه داد: اما وقتی به خودشان می‌رسیم همه چیز فدای امنیت ملی می‌شود و به اسم امنیت وارد زندگی خصوصی افراد می‌شود. آزادی در مفهوم غربی مرزش با امنیت مشخص می‌شود.
دموکراسی وقتی به ما می‌رسد در کف خیابان باید باشد، اگر خیابان‌ها شلوغ شد افراد اشغالگر محق هستند اما در جریان وال استریت آمریکایی‌ها چه کردند، برای آنها جایی که آرای مردم مشخص می‌شود کف خیابان است.
 دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه یادآور شد: در جریان فتنه 88 گروهی به خیابان ریختند و آمریکایی‌ها به اسم دموکراسی از آنها دفاع کردند.
توجه مقام معظم رهبری به فناوری‌های نوین
وی در بخش دیگری از سخنانش به خاطره‌ای از مقام معظم رهبری پس از ورود اینترنت به ایران اشاره کرد و گفت: در ابتدای ورود این تکنولوژی من گزارشی را خدمت مقام معظم رهبری ارائه کردم و دو هفته بعد مقام معظم رهبری سه حاشیه بر گزارش من نوشته بودند.
لاریجانی ادامه داد: رهبری فرمودند این تکنولوژی بسیار جالب است و باید بر آن سرمایه‌گذاری شود و این حوزه برای جوانان جاذب است اما باید در فکر آلودگی این صنعت باشید. این موضوع برای یک عالم دینی که در دانشگاه‌های بین‌المللی درس نخوانده و روح این قضیه را بدست آورده بسیار ارزشمند است.
وی با اشاره به گزارش حقوق بشر احمد شهید گفت: در گزارش این شخص یعنی «احمق شریر» گفته شده که 4 نفر در ایران قرار است اعدام شوند و در طی این گزارش 4 هزار نامه برای ما آمد که این 4 نفر را اعدام نکنید، اما این 4 نفر چه کسانی بودند؟ یکی از آنها جلوی نانوایی 2 نفر را ترور کرد، یک نفر دیگر خانه‌ای را منفجر کرد، نفر سوم با اسلحه به کسی حمله کرده بود و نفر چهارم در خانه‌ای مملو از آرپی‌جی و بمب دستگیر شده بود.
همچنین دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در حاشیه مراسم رونمایی از اولین گزارش نقض حقوق بشر در آمریکا در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارات اخیر جان‌کری و تهدید ایران، اظهارداشت: اقدامات عهدشکنانه آمریکایی‌ها نشان داده که این بهانه‌ها واهی بوده و اگر آمریکایی‌ها فکر می‌کنند به علت فشارهای اقتصادی، جمهوری اسلامی راضی شده به مذاکره وارد شود، خبط بزرگی کرده‌اند که این خبط را در آغاز مذاکرات هسته‌ای یک بار انجام داده بودند و فهمیدند که اینگونه نیست و جمهوری اسلامی ایران از هیچ‌کدام از حقوق خود را چه در زمینه توسعه فناوری هسته‌ای و چه در زمینه میزان نظارت‌ها و چه در زمینه همکاری با سایر کشورها کوتاه نمی‌آید.
لاریجانی افزود: ما با قدم‌های محکم و مصمم تکنولوژی هسته‌ای خود را در چارچوب NPT پیش خواهیم برد و نباید در دنیا کسی این تردید را به خود راه دهد.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فکر می‌کنید روزی بیاید که آمریکا و غرب این تخاصم خود را کنار بگذارند، گفت: ما در پیشرفت و تدبیر سیاست‌های داخلی منتظر نظرات غرب ننشسته‌ایم و نخواهیم نشست. ما در کشور خود بر اساس امکانات، توانمندی ملی، نقشه پیشرفت خود را ترسیم می‌کنیم و پیش می‌بریم و انشاءالله ۱۰ سال دیگر غربی‌ها می‌بینند که توسعه دانش هسته‌ای ما به کجا رسیده و انشاءالله ماهواره‌ها و سفینه‌های فضایی که با راکتورهای اتمی کار می‌کند توسط ایران در فضا و در کشتی‌ها قرار خواهد گرفت.
ابوغریب سند خفت‌بار آمریکا
در این مراسم همچنین علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در سخنانی اظهار داشت: گوانتانامو و ابوغریب شکنجه‌گاه رسمی آمریکا و زندان‌های موجود در ایالات متحده سند محکومیت و خفت آنهاست.
وی افزود: جنبش ۹۹ درصدی در آمریکا مردمی بودند که فقط شعار می‌دادند که توسط نیروهای امنیتی این کشور سرکوب شدند.  
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه با اشاره به بهانه‌جویی‌های آمریکا گفت: اگر فتیله بحث هسته‌ای ایران پایین کشیده شود غربی‌ها موضوع حقوق بشر را علم خواهند کرد.
همچنین سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این مراسم با اشاره به گزارش تهیه شده از سوی بسیج در خصوص نقض حقوق بشر در آمریکا اظهار داشت: این سند یک هزارم واقعیت‌های ضد حقوق بشری آمریکاست؛ چون آنها اصلا اجازه بررسی در این خصوص را نمی‌دهند. به عنوان مثال خبرنگار جمهوری اسلامی ایران در 35 سال گذشته اجازه خروج از 40 کیلومتری مقر سازمان ملل را نداشته و یا رئیس‌جمهور آمریکا در 35 سال گذشته جرات نداشته 5 دقیقه مقابل خبرنگار ایرانی قرار بگیرد. رئیس‌جمهورانی که ادعای آزادی بیان دارند. وی افزود: اگر خبرنگاران ما آزاد باشند و به آمریکا بروند و خفقان گردش اطلاعات برداشته شود، حجم این گزارش چند صد برابر می‌شود.
گزارش بسیج از نقض حقوق بشر در آمریکا به ۳ زبان
گزارش بسیج از وضعیت نقض حقوق بشر در سال ۲۰۱۳ در ایالات متحده آمریکا به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر شد. در این گزارش موارد مختلفی از جمله اعدام‌های آمریکا، نقض حقوق بشر در زندان‌ها، بازداشت خودسرانه و نقض عدالت کیفری، شکنجه زندانیان، نقض حریم خصوصی مردم، نقض حقوق اقلیت‌ها و بومیان آمریکا، نقض حریم خصوصی مسلمانان، تبعیض نژادی در سیستم قضایی آمریکا، نقض حقوق کودکان و سابقه باراک اوباما و دشمنی‌اش با آزادی بیان مطرح شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها