کد خبر: ۲۰۱۳۲۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
قائم مقام شهردار منطقه 6 از شبانه‌روزی شدن مبارزه با موش در محلات مرکزی شهر خبر داد و گفت: برای اولین بار در تهران اکیپ های تیراندازشبانه ‌موش‌های منطقه را هدف می‌گیرند و تاکنون در 6 مرحله تعداد 300 لاشه موش معدوم شده است.
به گزارش 598، جعفریان با اشاره به اینکه پیش از این مبارزه با موش در منطقه 6 به صورت شیمیایی انجام می‌شد، گفت: با توجه به ویژگی های خاص این منطقه و مرکزیت آن در سطح شهر تهران پس از بررسی های متعدد کارشناسی و برنامه ریزی‌های صورت گرفته شده، منطقه 6 به عنوان اولین منطقه در بین مناطق 22 گانه شهر تهران روش فیزیکی را مکمل روش پیشین ساخته است.

جعفریان در ادامه بیان کرد: بر این اساس مبارزه با موش در منطقه در ساعات روز به صورت شیمیایی و در ساعات شب با کمک اکیپی از تیراندازان حرفه‌ای و با استفاده از تفنگ بادی انجام می‌شود و بدین ترتیب مبارزه با این جانور موذی شبانه‌روزی شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون یک اکیپ تیرانداز حرفه‌ای موش‌های منطقه را هفته‌ای دو شب هدف می‌گیرند، افزود: در نظر داریم محل موشها را شناسایی کرده است تا پایان سال تعداد این اکیپ‌ها را افزایش دهیم.

جعفریان با اشاره به اینکه تمامی این اکیپ‌ها مجهز به تفنگ‌های بادی هستند گفت: استفاده از این تیم‌ها می‌تواند هم میزان اتلاف موشها را مشخص کند و هم اینکه در کاهش استفاده از سموم موثر میباشد.

وی افزود: این عملیات از 15دی ماه در محدودۀ خیابانهای کریم‌خان ، ولیعصر(عج)، بلوارکشاورز و کارگر آغاز شده است.

معاون امور شهری و فضای سبز افزود: از آنجائیکه هر جفت موش در طول یکسال 500 موش دیگر را تولید مثل می‌کند از این روی امیدواریم با تداوم این روش بتوانیم گام موثری در کنترل جمعیت موشها در سطح منطقه برداریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها