أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۰۱۶۷۷
زمان انتشار: ۰۰:۱۴     ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
اولین سیمرغ جدید جشنواره را بهزاد خورشیدی برای طراحی پوستر فیلم «سربه مهر» دریافت کرد که این جایزه از سوی سعید راد و فرامرز قریبیان اهدا شد.
مراسم سه ساعته‌ی افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر راس ساعت مقرر آغاز شد و با برگزاری بزرگداشت‌های جشنواره فیلم فجر و برگزیدگان بخش مواد تبلیغی و اهدای اولین سیمرغ جدید جشنواره، راس ساعت مقرر به پایان رسید.

* در ورودی‌های تالار وحدت از ازدحام و بی‌نظمی‌های معمول خبری نبود اما همچنان بازار خواستن کارت اضافه داغ بود و افرادی به امید گرفتن کارت اضافه به پشت درهای تالار وحدت آمده بودند.

* به روال دو سال اخیر مراسم استقبال از میهمانان ویژه‌، داوران‌ و فیلمسازان حاضر در جشنواره به کارگردانی محمد حمیدی مقدم برگزار شد با این تفاوت که به جای فرش آبی‌ بر روی فرش قرمز این استقبال انجام شد و در حین ورود اسامی افراد توسط احسان کرمی و مهران دوستی قرائت می‌شد و نام آنها بر روی ال‌سی‌دی ‌های نصب شده درج می‌شد.

* صندلی‌های تالار با کاغذهایی مشخص شده بود که اکثریت ظرفیت سالن به فیلم‌های حاضر در جشنواره اختصاص داشت و برای هر فیلم، چهار صندلی در نظر گرفته شده بود.

* مراسم راس ساعت 18 و 30 با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و بعد از آن در تیتراژی که پخش شد عوامل اجرایی مراسم افتتاحیه به کارگردانی محمد حیدری معرفی شدند.

* با بالا رفتن پرده سالن دکور مراسم جلب توجه می‌کرد که به مرور کامل می‌شد و بعد از شروعی کاملا متفاوت و کامل شدن دکور، علیرضا رضاداد (دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر) با عبور از داخل دکور به پشت تریبون آمد و صحبت‌هایش را آغاز کرد.

* در ادامه علی جنتی (وزیر ارشاد) هم به دعوت علیرضا رضاداد برای قرائت پیام رئیس جمهور به روی صحنه دعوت شد.

* بعد از پخش کلیپ معرفی هیات‌های انتخاب و داوری که با صدای مجید برزگر همراه بود، تصاویری مرتبط با انقلاب اسلامی پخش شد.

بعد از گذشت 45 دقیقه از مراسم، فرزاد حسنی اجرای مراسم را برعهده گرفت و در ابتدا هم با اشاره به محمود گبرلو که در سالن حضور داشت بابت اجرایش از او عذرخواهی کرد و در عین حال با کنایه گفت: البته شما باید این را به من بگویید!

* از معدود فیلم‌هایی که هیچ نماینده‌ای بر روی صندلی‌ آنها نشسته بود، «دلتنگی‌های عاشقانه» بود که هرچهار صندلی‌اش خالی بود.

* از نکات قابل جالب در نظر گرفتن چهار صندلی برای فیلم «نقش‌و نگار» و حضور عوامل این فیلم به همراه علی عطشانی بر روی این صندلی‌ها بود در حالی که نام این فیلم در میان بخش‌های مختلف جشنواره‌ی فیلم فجر نیست.

* از میان برنامه‌های مراسم افتتاحیه، می‌توان به اجرای برنامه موسیقی با صدای آرمان گرشاسبی اشاره کرد که با استقبال حاضران همراه بود.

* با پخش کلیپ هما روستا بزرگداشت‌های این مراسم آغاز شد که بخشی از این تصاویر به حضور هما روستا در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) و مزار برخی از هنرمندان اختصاص داشت که نشان دادن این تصاویر با تشویق حاضران همراه بود.

*بعد از پخش تصاویر مربوط به بزرگداشت مهدی هاشمی که در شمال کشور ساخته شده بود ،حضور سه هنرور برای این بزرگداشت باعث تعجب و تحسین حاضران شد که در این حین یکی از تماشاگران از بالکن با صدای بلند فریاد زد«ای ول به فیلمفارسی» که فرزاد حسنی، یاد هوشنگ کاووسی ابداع کننده این عنوان را زنده کرد.

* بعد از پخش فیلم جهانگیر میرشکاری که شامل صحبت‌های او در شمال کشور و برخی از سینماگران درباره‌ی این هنرمند می‌شد، مجری مراسم اعلام کرد که در مراسم اختتامیه بخش مفصلی را به درگذشتگان سینما اختصاص خواهند داد.

* در بخش اهدای جوایز مواد تبلیغی جشنواره، هیات داوران در بیانیه‌ی‌شان پیشنهاد اضافه شدن جایزه بهترین مدیر تبلیغات فیلم را مطرح کردند.

* اولین سیمرغ جدید جشنواره را بهزاد خورشیدی برای طراحی پوستر فیلم «سربه مهر» دریافت کرد که این جایزه از سوی سعید راد و فرامرز قریبیان اهدا شد.

* فرزاد حسنی در طول صحبت‌هایش با اشاره به حاضران با ذکر عنوانی از تماشاگران می‌خواست که آنها را تشویق کنند.

* صحبت‌های سعید راد که از محمدعلی فردین و بهروز وثوقی نام برد با تشویق زیاد حاضران همراه بود.

* از حاضران در این مراسم می‌توان به داوود رشیدی‌، فرهاد توحیدی‌، مسعود کیمیایی‌، کمال تبریزی‌، محمدرضا شرف‌الدین‌، رضا عطاران‌، رامبد جوان‌، نگار جواهریان‌، جهانگیر الماسی‌، حسین یاری‌، رضا میرکریمی‌، هوشنگ گلمکانی ‌، حسین پاکدل‌، هنگامه قاضیانی‌، روح الله حجازی‌، گلاب آدینه،‌ مهتاب کرامتی‌، محمدرضا فروتن‌، پولاد کیمیایی‌،،ناصر چشم آذر‌، جهانگیر کوثری‌، داریوش فرهنگ، محمدحسین لطیفی‌، علی معلم،‌ شهاب حسینی‌،،‌ بهروز افخمی‌، مرجان شیرمحمدی‌، مجید مظفری‌ و... نام برد.

* مدیران سازمان سینمایی از جمله محمدرضا جعفری‌جلوه، آرش امینی،حسین مسافرآستانه و... هم از حاضران بودند.

پایان بخش مراسم افتتاحیه، اجرای سه ترانه توسط رضا یزدانی بود.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها