امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۰۱۶۸۳
زمان انتشار: ۰۰:۴۱     ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
گزارش پایگاه ۵۹۸ از افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر:
افتتاحیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر به میزبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید با پیام و وعده های سینمایی حجت الاسلام حسن روحانی در شامگاه 11 بهمن ماه در تالار وحدت آغاز به کار نمود. از حاشیه های افتتاحیه جشنواره سی و دوم می توان به تقدیر سعید راد از بازیگران فیلم های ضد ایرانی و حجاب زیبای دختر خردسال تهیه کننده فیلم معراجی ها اشاره نمود.
به گزارش سرویس نقد رسانه پایگاه 598، افتتاحیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر به میزبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید با پیام و وعده های سینمایی حجت الاسلام حسن روحانی در شامگاه 11 بهمن ماه در تالار وحدت آغاز به کار نمود.

سخنرانی شخصیت هایی چون علی جنتی، حجت‌الله ایوبی و بزرگداشت سینماگرانی چون هما روستا،جهانگیر میرشکاری،مهدی هاشمی و خانواده‌ی زنده‌یاد جواد شریفی‌راد از جمله برنامه های شاخص جشن سینمای انقلاب بود.

در ابتدای این برنامه پس از خشامدگویی دبیر جشنواره سی و دوم، علی جنتی (وزیر ارشاد) در سخنانی ضمن قرائت پیام دکت روحانی به مهمانان مراسم افتتاحیه جشنواره فجر بیان کرد: امیدوارم این آغاز، آغازی برای رشد و ارتقای سینمای ایران و آغاز فصل نوینی در این سینما با همدلی بین همه سینماگران، دولتمردان و خردمندان باشد.

پیام رئیس جمهور به سینماگران ایران

متن کامل پیام رئیس جمهور که همراه با توصیه‌های مهمی به سینماگران بود به شرح زیر است:«جشنواره فجر مهم ترین گردهمایی سالانه سینماگران و محبوب ترین جشن سینمایی در کشور عزیز ما است. اکنون سی و دومین دوره آن را گرامی می داریم. و امیدواریم هنرنمایی نام آوران در کنار چالش گری نام جویان طلیعه دار سالی پر از رونق و تعالی برای سینمای ایران باشد. این پیام مروری است بر سیاست های دولت تدبیر و امید در عرصه سینما به مثابه هنری ترین صنعت صنعتی ترین هنر دز اولین سالی که اعتدال گرایی میهمان جشن بزرگ سینمای ایران است.

آنچه از برگزاری این آیین پرشکوه مهم تر است لزوم حرکت شتابنده از نمایشی سالانه به سوی مخاطبانی همیشگی در سالن های سینماست. جشنواره فجر می تواند آغازگر جشنی باشد که در طول سال در سالن های سینمایی کشور برپا می شود و مخاطب را به تماشای فیلم ایرانی دعوت می کند، تماشاگری که باور کرده سینماگر هموطن، هم درد و همدلش توانایی نمایش خلاقانه دغدغه های او را بر پرده سینما دارد. بازگردادند تماشاگر قهرکرده از سینما ، ضروری ترین مسوولیت امروز مدیران و سینماگران ما است. سینما بدون تماشاگر معنا ندارد و جشن و جشنواره آن روز معنا می یابد که بدانیم مردم از سینمای بومی خود راضی اند و به آن دل بسته اند.

رقابت صحنه با پرده بر سر جلب توجه و کسب رضایت تماشاگر انتخاب گر، چنان جدی شده که زندگی روزمره همه ما در محاصره ی محصولات متنوعی قرار گرفته که از چهارگوشه دنیا مصرف کنندگان را به خود می خواند. کمیت بالا و سهولت دسترسی می‌تواند موانع  به تولیدات بصری در دنیا احتمال موفقیت سیاست انحصار را از بین برده است. خام اندیشی است که تصور کنیم تماشاگر چشم انتظار می ماند که ما چیزی تولید کنیم و بر پرده نمایش دهیم. دلالان فرهنگی بر سر چهارراه های تردید ما ایستاده اند وه که چه گران تماشا می فروشند و چه ارزان دل می برند. تلاش را باید صدچندان کرد تا سینما را به هنرمندان واقعی این کشور بسپاریم .و به اغیار وامی گذاریم و مراقب باشیم تا سفره تماشا از نان حلال سینمای خانگی خالی نشود.

سینمای ما می تواند موانع فناورانه را از سر راه راضی کردن تماشاگران برطرف کند و همان استانداردی را به آنان عرضه کند که در سینمای تراز اول امروز دنیا مرسوم است. دیجیتال سازی تولید و عرضه، یکی از گذرگاههای خطیر در راه استقرار زنجیره ارزش در سینمای فردای ایران است. این سیاست، دسترسی مردم به سینمای ایرانی را فراگیر و دست چپاول گران را از تعدی به حقوق فرهنگی کوتاه‌تر می کند. جشنواره فجر می‌تواند اولین جایگاه موفقیت‌های فنی سینمای ما باشد.

سینماگران ما نه تنها در برج‌های عاج بلکه همین جا کنار مردم کنار مردم زندگی می کنند و چه بسا خود را ملزم به موضع گیری علیه جریان یا موجی بدانند که در دوره ای آنها را گرفتار کرده . گریزی از این قبیل واکنش ها نیست هنرمند همانیست که گاه قهر می کند خشمگین می شود یا مبالغه می کند . اما خواسته ی این برادر کوچکتان این است که از آن چه پشت سر گذاشته ایم فاصله بگیریم، دوران جدیدی آغاز شده و وقت آن است که با کرامت، از آنچه پیش از این در حوزه ی سینما گذشته، بگذریم؛ اگر چه آن عبرت ها را هرگز فراموش نخواهیم کرد. امروز و پس از گذشت این چند سالی که بر فرهنگ و هنر گذشت، سینمای کشورم را قدری غبار گرفته و غمگین می بینم! فیلم ساز سرزمینم به من می‌گوید: حالا که انسان ایرانی حماسهی بیست و چهارم خرداد را رقم زده است، به من آزادی بده و بگذار واقعیت های تلخ و تیره‌ای را که تا دیروز نمی توانستم، امروز در فیلم‌هایم نشان دهم! من به او می گویم آن واقعیت‌ها را که همگان بیش و کم می‌دانند ، بیا تا در کنار تیرگی‌های واقعیت، نقطه‌هایی روشن از حقیقت را هم نشان دهیم؛ می‌گوید: بگذار در فیلمم از خطر بیماری واگیردار فساد و ریا و دروغ و از مسابقه هولناک و بی رحمانه ی پول در آوردن به هر قیمت بگویم! به او می گویم: بگو! از تمام بدی‌ها بگو، اما اگر می‌شناسی و می توانی ستاره‌ای را به من و مردمم نشان بده که با وجود تمام سختی‌ها، به همه  کجی‌ها و پلشتی‌ها، قهرمانانه "نه" می‌گوید، و واقعیت تیره را به حقیقت روشن تبدیل می کند.

بیایید با هم به افق‌های وسیع تری در پیش رو چشم بدوزیم و با رجوع به ذخایر عظیمی که در بطن تمدن پویای اسلامی و ایرانی نهفته است، دوره ی پرشوری را بسازیم که سینمای ایران نه تنها شاهد همراهی تماشاگر هموطن، بلکه میزبان بینندگانی در کشورهای هم جوار، و چه بسا در افقی وسیع تر باشد. اکنون که جهان به استقبال پیام ملت ایران در قالب طرح "جهان عاری از خشونت و افراطی گری" شتافته و تیغ ایران هراسی کند شده و صدای رسای اعتدال و عقلانیت از این سرزمین طنین انداز شده است، جشنواره فجر می تواند مسیر رسیدن به این مقصود را هموار کند و درآمدی باشد برای جشن های وسیع تر که بابت توفیقات سینمای ایران در خرسند کردن تماشاگران بین المللی برپا خواهد شد.

در پاسخ سینماگری که نه فقط سودای سیمرغ، که هوای درخشش جهانی دارد، و می گوید: بگذار آزاد باشم تا با فیلم هایم به شرق و غرب عالم سفر کنم! می گویم: سفر به سلامت، اما قول بده جایزه ی اولت را از مردم سرزمین خودت بگیری! به او می گویم: آزاد باش و منصفانه از واقعیت ها بگو، اما حقیقت ها را هم فراموش نکن! با او زمزمه خواهم کرد؛ حسن هنر به همراه ملاحت ایمان، اثر فرهنگی را ابدی و جهان گیر می کند؛ در پرده با سینماگر سرزمینم همان را می گویم که حافظ بی پروا گفت: حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت/ آری! به اتفاق، جهان می توان گرفت.

مایلم در همین مراسم با شکوه، اعلام نمایم که نهاد ریاست جمهوری آماده است با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه ی توان خود را برای حمایت از سینماگرانی به کار ببندد که در راه آشتی دادن همه ی مردم ایران با سینمای ملی و یا عرضه آثار فرامزی و میان فرهنگی تلاش می کنند. از این رو در نظر دارد همه ساله جایزه ویژه ای با عنوان "جایزه ملی ریاست جمهوری" به بهترین آثار هنری کشور، خصوصا آثار سینمای داستانی و مستند اهدا کند

وزیر ارشاد در توضیح «جایزه ملی ریاست جمهوری» گفت: این جایزه، امسال فقط به جشنواره فیلم فجر اختصاص پیدا می‌کند و از سال آینده در بخش‌های موسیقی، هنرهای نمایشی و... نیز اعطا خواهد شد.

علیرضا رضاداد (دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر) هم ضمن تشکر از رییس جمهور برای ارسال پیام به این جشنواره بین‌المللی در سخنانی گفت: هیچ خلوتی از نشستن در برابر خود و گفتن از آنچه توانسته‌ای و نتوانسته‌ای انجام دهی، لذت بخش‌تر نیست، 31 دوره از عمر این جشنواره می‌گذرد.

وی ادامه داد: حالا جشنواره فجر، در میانسالی می‌خواهد به راه خود ادامه دهد و میراث گذشتگان را بر شانه‌های خود همچون بالی بلند پرواز دهد. حالا اما فصل دیگری است؛ فصل با هم و در کنار هم بودن و خوشبختی را با هم آرزو کردند و خوشا به حال ملتی که گذشته را انکار نمی‌کند اما تکرار هم نمی‌کند.

دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: راه هموار نیست، اما رفتن امیدوار کننده است و سینمای ایران عبور از مسیرهای سخت را بارها تجربه کرده است. آنچه در این راه استوارمان می‌کند، امید است. امسال زمستان بی‌قرار بهار است که با تدبیری کهنه، خانه را برای بهار خالی می‌کند. در این جشنواره که میزبان و مهمان در آن یکی است، می‌کوشیم تا در سال تحویل سینمای ایران کنار هم باشیم؛ برای ساختن پرده‌ای سفید از امید و آگاهی است.

رضاداد در ادامه سخنانش، کدورت‌زدایی از فضای سینما را یکی از اهداف جشنواره فجر دانست و گفت: آیین ما در جشنواره سی و دوم، اعتبار زدایی از کدورت‌هاست. البته بی شک هیچ مجموعه‌ای در هیچ جایی خالی از نقص نیست اما ما امروز ، پیش از هر زمان دیگری نیازمند شنیدن هستیم.

تقدیر رخشان بنی‌اعتماد و رضا کیانیان از هما روستا

پس از نمایش کلیپ کوتاهی به کارگردانی محمدعلی سجادی درباره‌ی هما روستا از این بازیگر سینما و تئاتر ایران تقدیر شد.

رخشان بنی اعتماد و رضا کیانیان برای بزرگداشت هما روستا به روی سن آمدند.

رضا کیانیان بازیگر سینما در سخنانی گفت: واقعا خوشحالم و افتخار می‌کنم که برای بزرگداشت خانم هما روستا روی صحنه آمده‌ام. من اولین جایزه‌ام را در سینما از دست خانم روستا گرفتم و در صحنه هم با کمک او رشد کردم و هم‌اکنون برای او سر تعظیم فرود می‌آورم. 

وی سپس خطاب به علی جنتی (وزیر ارشاد ) بیان کرد: آقای وزیر دولت تدبیر و امید! لطفا در هیات دولت مطرح کنید که آلودگی هوا به عنوان یک قاتل زنجیره‌ای در خیابان‌های تهران به راه افتاده است. این آلودگی روزی 248 نفر را می‌کشد، اگر می‌خواهید این جشن برقرار باشد، لطفا آلودگی هوا را مهار کنید.

سپس رخشان بنی‌اعتماد کارگردان سینما در سخنانی گفت: با ادای احترام به هما روستا؛ نه فقط به دلیل هنر بازیگری‌اش بلکه به دلیل حضور بی‌مثالش در هنرِ چگونه هنرمند ماندن و بودن.

در ادامه هما روستا که به شدت مورد تشویق حاضران قرار گرفته بود، گفت: من خیلی تشکر می‌کنم؛ هم از رضا و هم از رخشان که مرا دلگرم کردند. از تمام هموطنانم تشکر می‌کنم که با مهرشان مرا به زندگی امیدوار می‌کنند.

تقدیر غلام ژاپنی از مهدی هاشمی

مهدی هاشمی توسط سه تن از هنروران سینما تقدیر شد.

فیلم کوتاهی به کارگردانی مجید توکلی برای تقدیر از مهدی هاشمی بازیگر سینما و تلویزیون به نمایش درآمد.

پس ازآن محمد لالی (محمد ذوالفقاری‌)، چیچو (شمس الدین دولت‌شاهی) و غلام ژاپنی (غلام حسین میرزایی) از هنروران محله ارباب جمشید به پیشنهاد مهدی هاشمی روی صحنه آمدند و با اهدای لوح یادبودی از این هنرمند تقدیر کردند.

مهدی هاشمی در سخنانی گفت: من 65 سالم است و دیدم که وزن این بزرگداشت را نمی‌توانم تحمل کنم و زنگ زدم به همکاران سی‌ و پنج ساله‌ام که با هم باشیم.

غلامحسین میرزایی یکی از هنروران محله‌ی ارباب جمشید هم در سخنانی یادآور شد: من از سال 47 در سینما هستم و تنها افتخارم این است که داریوش فرهنگ «دو فیلم با یک بلیط» را ساخت و مرا در کنار مهدی هاشمی قرار داد، من ممکن است تا دو سال خواب چنین روزی را هم نبینم، کسی اصلا حواسش به ما نبود.

شمس‌الدین دولت‌شاهی و محمد ذوالفقاری هم در سخنانی ضمن تشکر از مهدی هاشمی از حضورشان در این مراسم تشکر کردند.

در ادامه مهدی هاشمی ضمن تشکر از برگزاری بزرگداشتش در جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: تبریک می‌گویم به دوران جدید و سلام می‌کنم به امیدی که در ما ایجاد شده است. امشب، شب پرافتخاری برای من است چرا که جایزه‌ام را از دست شریف‌ترین همکاران 35 ساله‌ام می‌گیرم.

تقدیر از جهانگیر میرشکاری

سیروس الوند کارگردان سینما از جهانگیر میرشکاری صدابردار سینمای ایران تقدیر کرد.

کلیپ بزرگداشت جهانگیر میرشکاری که توسط میثم میرزایی ساخته شده بود، به عنوان آخرین بزرگداشت جشنواره فیلم سی و دوم نمایش داده شد و سینماگران مختلف در این کلیپ درباره این صدابردار و صداگذار با سابقه سینمای ایران سخن گفتند.

سیروس الوند وظیفه همراهی جهانگیر میرشکاری برای بزرگداشت وی را برعهده داشت.

الوند پس از حضور روی سن گفت: قطعا این دوره جشنواره‌ای پرشکوه با آسمانی پرستاره خواهیم داشت و از همین الان به آقایان ایوبی و رضاداد تبریک می‌گویم.

وی درباره جهانگیر میرشکاری اظهار کرد: من خیلی از صدابرداری سر صحنه می‌ترسیدم چون ما نسل دوبله هستیم. یک روز سماک‌باشی عزیز به من گفت صدابرداری سر صحنه وقتی نهادینه می‌شود که مسعود کیمیایی عزیز صدابرداری سر صحنه انجام بدهد که انجام داد.

این کارگردان سینما افزود: یکی از افتخارات جهانگیر میرشکاری این است که بسیاری از صداگذاران سینمای ایران شاگرد او بوده‌اند و او به گردن صدای سینمای ایران حق بزرگی دارد.

جهانگیر میرشکاری نیز ضمن تشکر از وزیر ارشاد، حجت‌الله ایوبی و علیرضا رضاداد بیان کرد: باید ابتدا از تیم مدیریت جدید تشکر کنم که شادی را به سینما بازگردانند. همچنین باید از آقای علیرضا رضاداد و تیمش که بنده را برای برگزاری بزرگداشت قابل دانستند و از بانوی بزرگ زندگی‌ام که 39 سال مرا تحمل کرد، تشکر کنم.

سفارش مانی حقیقی برای مهربانی با فیلم آشغالهای دوست داشتنی

برگزیدگان بخش مواد تبلیغی جشنواره‌ی فیلم فجر در افتتاحیه‌ی این رویداد هنری معرفی شدند.

جوایز این بخش توسط فرامرز قریبیان و سعید راد (بازیگران سینما) اهدا شد.

امیر شیبان خالقی برای طراحی پوستر فیلم «دربند» دیپلم افتخار گرفت و سیمرغ بلورین این بخش به بهزاد خورشیدی برای پوستر فیلم «سر به مهر» رسید.

بهزاد خورشیدی در هنگام دریافت جایزه‌اش گفت: وقتی به این 20 سال و افرادی که اینجا هستند نگاه می‌کنم، می‌بینم که استادم در این مراسم نیست. افتخار بزرگی است که یک عمر کسی را دوست داشته باشی و در کنارش باشی، مقصودم استاد ابراهیم حقیقی است.

در بخش آنونس فیلم، دیپلم افتخار به حسین جمشیدی و محمد شاه‌حسینی برای ساخت تیزر «سر به مهر» رسید و مانی حقیقی برای ساخت آنونس «پذیرایی ساده» سیمرغ بلورین را به خانه برد.

مانی حقیقی کارگردان سینما هم پس از دریافت جایزه‌اش اظهار کرد: از هیات داوران تشکر می‌کنم و از خانم هایده صفی‌یاری تشکر می‌کنم که این تیزر را با هم ساختیم.

وی ادامه داد: ما با استفاده از نقد‌های منفی، تیزرمان را ساختیم و باید به همین منظور علی‌رغم وجود نکاتی، از مسعود فراستی، سعید مستغاثی و نویسندگان خبرگزاری فارس تشکر کنم؛ به خاطر نکاتی که درباره‌ی فیلم نوشتند و باعث شدند «پذیرایی ساده» بیشتر بفروشد! ضمن آنکه با توجه به سخنان رییس‌ جمهور محترم دیگر درباره‌ی مدیران حوزه هنری سخنی نمی‌گویم.

حقیقی خطاب به مدیران حوزه هنری گفت: ما شما را بخشیدیم به شرط آنکه دیگر این اشتباه را مرتکب نشوند. از مدیران سازمان سینمایی هم می‌خواهم کمی مهربان‌تر با محسن امیریوسفی (کارگردان آشغالهای دوست داشتنی) رفتار کنند.

در بخش عکس، هیات داوران با تحسین عکاسی درخشان فیلم «تنهای تنهای تنها»، سیمرغ بلورین خود را به جواد جلالی برای عکاسی فیلم «برلین منفی هفت» اهدا کرد.

در پایان اعلام اسامی این بخش، سعید راد (بازیگر سینما) در سخنانی مطرح کرد: این سن خیلی باشکوه است و آدم‌های بزرگی بر روی این سن آمده‌اند. نگاتیو‌های فیلم‌های آقای قریبیان را دور زمین نمی‌شود کشید چون جا کم می‌آورد. در اینجا می‌خواهم به عنوان یک بازیگر، اجازه بگیرم که از بزرگان بازیگری محمدعلی فردین و بهروز وثوقی نام ببرم‌ که نسل‌های بعدی بازیگری از روی دست آن مشق کردند.

تقدیر ده نمکی و ایوبی از خانواده جواد شریفی‌راد

با حضور محمدمهدی عسگرپور، مسعود ده‌نمکی و حجت‌الله ایوبی از خانواده زنده‌یاد جواد شریفی‌راد (مدیر جلوه‌های ویژه‌ی فیلم معراجی‌ها) تقدیر شد.

در بخش تقدیر از خانواده زنده‌یاد جواد شریفی‌راد، پس از پخش کلیپی از او در پشت صحنه «معراجی‌ها» و «محمد (ص)»، حجت‌الله ایوبی (رییس سازمان سینمایی)، محمدمهدی عسگرپور (مدیرعامل خانه سینما) و مسعود ده‌نمکی (کارگردان معراجی‌ها) روی سن آمدند.

در این بخش، رییس سازمان سینمایی در میان تشویق حاضران، لوح یادبودی را به خانواده زنده‌یاد شریفی‌راد تقدیم کردند.

مسعود ده‌نمکی هم یاد چهار سینماگر از دست رفته دیگر در حادثه پروژه «معراجی‌ها» را گرامی داشت.

حاشیه های افتتاحیه جشنواره سی و دوم

از حاشیه های افتتاحیه جشنواره سی و دوم می توان تقدیر سعید راد از بازیگران فیلم های ضد ایرانی بود. او که به همراه فرامرز قریبیان برای اهدای جایزه بخش مواد تبلیغی روی سن تالار وحدت آمده بود، گفت:«این سن خیلی باشکوه است و من این مهربانی و بخشندگی را که در میان مسئولان می بینیم ،  خواهش می کنم با توجه به این امید ایجاد شده، به من اجازه بدهنید که به عنوان یک بازیگر یادی داشته باشم از بزرگان بازیگری ایران آقایان بهروز وثوقی و محمدعلی فردین.»

او ادامه داد:«چه بخواهیم و چه نخواهیم این های ستون‌های بازیگری در سینمای ما! هستند و محمدرضا فروتن، حامد بهداد و پولاد کیمیایی که الان در سالن هستند از روی دست آن ها مشق بازیگری کرده اند.»



از دیگر حواشی زیبای این جشنواره حضور دختر خردسال سید محمود رضویی با چادری زیبا در این برنامه بود. چادری که زیبایی و شکوه خاصی به صورت معصوم این دختربچه بخشیده و درسی بزرگ برای بازیگران مانکن زن سینمای ایران که متاسفانه روی فرش قرمز جشن سینمای انقلاب اسلامی ایستاده بودند می باشد.

برنامه نمایش فیلم های جشنواره سی و دوم

بر اساس آخرین وضعیت آماده سازی و تحویل فیلم‌ها با اضافه شدن دو فیلم دلتنگی‌های عاشقانه به کارگردانی رضا اعظمیان و معراجی‌ها به کارگردانی مسعود ده‌نمکی، جدول نمایش فیلم‌ها کامل شد. گفتنی است برنامه نمایش فیلم ها در سالن اصلی و حنبی برج میلاد هم بدین شرح است:

شنبه 12 بهمن: ‌

ساعت 10: "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" (خارج از مسابقه) روح‌اله حجازی
ساعت 14: "عاشق‌ها ایستاده می‌میرند" شهرام مسلخی
ساعت 16: "گنجشکک اشی‌مشی" وحید نیکخواه/ غلامرضا رمضانی/ مسعود کرامتی
ساعت 19: "بیگانه" بهرام توکلی
ساعت 21:30 "سیزده" هومن سیدی

‌یکشنبه 13 بهمن: ‌

ساعت 10: "قصه‌ها" رخشان بنی‌اعتماد
ساعت 14: "روزگاری عشق و خیانت" داود بیدل
ساعت 16: "زندگی جای دیگری است"منوچهر هادی
ساعت 19: "مردن به وقت شهریور "هاتف علیمردانی
ساعت 21:30 "ملبورن" نیما جاویدی

‌دوشنبه 14 بهمن: ‌

ساعت 10: "چ" ابراهیم حاتمی‌کیا
ساعت 14: "لامپ 100 "سعید آقاخانی
ساعت 16: "خط ویژه "مصطفی کیایی
ساعت 19: "برف" مهدی رحمانی
ساعت 21:30 "پایان خدمت" حمید زرگرنژاد

‌سه‌شنبه 15 بهمن: ‌

ساعت 10: "متروپل" مسعود کیمیایی
ساعت 14: "با دیگران" ناصر ضمیری
ساعت 16: "فصل فراموشی فریبا" عباس رافعی
ساعت 19: "شهابی از جنس نور"محمدرضا اسلاملو
ساعت 21:30 "ناخواسته" برزو نیک‌نژاد

‌ چهارشنبه 16 بهمن ‌

ساعت 10: "رستاخیز" احمدرضا درویش
ساعت 14: "رنج و سرمستی "جهانگیر الماسی
ساعت 16: "شیار 143"نرگس آبیار
ساعت 19: "تمشک" سامان سالور
ساعت 21:30: "انارهای نارس" مجیدرضا مصطفوی
ساعت 23:30 :"دلتنگی‌های عاشقانه" رضا اعظمیان

‌ پنج‌شنبه 17 بهمن ‌

ساعت 10: "میهمان داریم" محمدمهدی عسگرپور
ساعت 14: "فردا "ایمان افشاریان/ مهدی پاکدل
ساعت 16: "پنجاه قدم آخر" کیومرث پوراحمد
ساعت 19: "همه چیز برای فروش" امیرحسین ثقفی
ساعت 21:30 :"چند متر مکعب عشق" جمشید محمودی
ساعت 23:30 : "معراجی‌ها" مسعود ده‌نمکی

‌ جمعه 18 بهمن ‌

ساعت 10: به دلیل حضور در نماز جمعه فیلمی پخش نمی شود
ساعت 14: "خانه‌ای کنار ابرها" سیدجلال دهقانی اشکذری
ساعت 16: "امروز" سیدرضا میرکریمی
ساعت 19: "رد کارپت" رضا عطاران
ساعت 21:30 : "پنج ستاره" مهشید افشارزاده

‌ شنبه 19 بهمن:‌

ساعت 10: "اشباح "داریوش مهرجویی
ساعت 14: "حقِ سکوت" محمدهادی ناییجی
ساعت 16: "کلاشینکف" سعید سهیلی
ساعت 19: "خانه پدری" (خارج از مسابقه) کیانوش عیاری
ساعت 21:30 : "خانوم" تینا پاکروان

‌یکشنبه 20 بهمن : ‌

ساعت 10: "آذر، شهدخت، پرویز و دیگران" بهروز افخمی
ساعت 14 "دو ساعت بعد" مهرآباد علیرضا فرید
ساعت 16: "خواب‌زده‌ها" فریدون جیرانی
ساعت 19: "آرایش غلیظ "حمید نعمت‌اله
ساعت 21:30 : "فرشته‌ها باهم می‌آیند" حامد محمدی

‌ دوشنبه 21 بهمن:‌

ساعت 10: "طبقه حساس" کمال تبریزی
ساعت 14: "زمستان آخر" (خارج ازمسابقه) سالم صلواتی
ساعت 16: "عصبانی نیستم!" رضا درمیشیان
ساعت 19: "شیفتگی" علی زمانی‌عصمتی
ساعت 21:30 : "ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه " ابراهیم ابراهیمیان

برنامه سالن جنبی برج میلاد جهت نمایش فیلمهای بخش نوعی تجربه نیز به شرح زیر است:

‌ چهارشنبه 16 بهمن :‌

ساعت 14: "بازگشت" علی قوی‌تن
ساعت 16: "سیاوشان" محمدعلی سجادی
ساعت 18: "سرزمین رها" فرهاد مهران‌فر
ساعت 20: "شب، بیرون" کاوه سجادی حسینی

‌پنج‌شنبه 17 بهمن : ‌

ساعت 14: "دختر... مادر... دختر" پناه برخدا رضایی
ساعت 16: "بیداری برای سه روز "مسعود امینی تیرانی
ساعت 18: "بازگشت" علی قوی‌تن
ساعت 20: "دربست آزادی" مهرشاد کارخانی

‌جمعه 18 بهمن: ‌

ساعت 14: "روایت ناپدید شدن مریم" محمدرضا لطفی
ساعت 16: "شب، بیرون" کاوه سجادی حسینی
ساعت 18: "جینگو (روایت معلق)" تورج اصلانی
ساعت 20: "سایه روشن" فرزاد مؤتمن

‌شنبه 19 بهمن : ‌

ساعت 14: "بیداری برای سه روز" مسعود امینی تیرانی
ساعت 16: "دربست آزادی" مهرشاد کارخانی
ساعت 18: "دختر... مادر... دختر" پناه برخدا رضایی
ساعت 20: "ماهی و گربه" شهرام مکری

‌یکشنبه 20 بهمن: ‌

ساعت 14: "ماهی و گربه "شهرام مکری
ساعت 16: "سرزمین رها" فرهاد مهران‌فر
ساعت 18: "روایت ناپدید شدن مریم" محمدرضا لطفی
ساعت 20: "سیاوشان " محمدعلی سجادی

‌دوشنبه 21 بهمن: ‌

ساعت 14: "جینگو" (روایت معلق) تورج اصلانی
ساعت 16: "سایه روشن" فرزاد مؤتمن

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها