أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۰۱۹۹۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
حجت الاسلام مصلحی در اجتماع طلاب غرب تهران هشدار داد؛
آمریکایی‌ها در تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که اولین قدم در جنگ نرم این است که کینه ایرانی ها نسبت به آمریکا باید از بین برود و در نتیجه آن برنامه ریزی می کنند که در بلند مدت این اتفاق بیفتد و در همین راستا می بینیم که در ژنو2 می گویند فرانسه همه چیز را به هم زده است و کری نیز قبل از آمدن به ژنو به اسراییل می رود و از آنجا می آید ژنو.
حجت الاسلام حیدر مصلحی، رییس سازمان حفظ و نشر آثار روحانیت در انقلاب اسلامی، شنبه دوازدهم بهمن ماه در اجتماع طلاب و روحانیون غرب تهران که به همت اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران در حوزه علمیه باقرالعلوم علیه السلام برگزار شد، گفت: حرکت امام (ره) مانند حرکت انبیا یک تفاوت جدی با حرکات سیاسی دارد و آن این است که در هیچیک از حرکتهای انبیا دیده نمیشود که در دعوت مردم به صراط مستقیم با شعارهای مادی حرکت را شروع کنند بلکه همیشه دعوت به بندگی خدا می کنند چون مشکلات بشری با بندگی حل می شود.
 
 
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسا، حجت الاسلام مصلحی با بیان این‌که امام (ره) نیز دقیقا همین حرکت انبیا را دنبال می کرد اظهار داشت: از قبل از سال 42 وقتی سخنان امام (ره) را بررسی می کنیم می بینییم که بحث از عزت مسلمین و بازیابی آن است که این عزت در راستای بندگی است.
 
وی با اشاره به این‌که یکی دیگر از ویژگی‌های حرکت انبیا سلب و ایجاب است که ابتدا الهه های نفسانی و شیطانی را باید سلب کنیم بعد الوهیت بوجود می آید گفت: آیات 51 تا 56 سوره مائده که درباره ولایت مداری است نشان می دهد ولایت مداری نیز مقوله ای است که سلب و ایجاب دارد و روحانیان باید بررسی کنند که درباره مقوله ولایت مداری به عنوان یک مقوله اجرایی چقدر با استفاده از آیات قرآن سلب و ایجابش را پیاده کرده ایم.
 
حجت الاسلام مصلحی با اشاره به این‌که یکی از اقوامی که در قرآن بارها به شدت محکوم شده قوم بنی اسراییل است، تصریح کرد: ملتی که پشت سر امام راه افتاد و اکنون پشت سر رهبری جلو می‌رود نیاز به بصیرت دارد و یکی از موارد بصیرت افزایی تبیین و معرفی قوم بنی اسراییل است که امام هم در طرح ریزی‌ها این را داشتند و اکنون وظیفه طلاب ادامه این راه است.
 
وزیر اطلاعات دولت دهم در ادامه تاکید کرد: اگر هشدارها و بصیرت افزایی ها نباشد ممکن است مانند بنی اسراییل که در ابتدا تفضیل داده شده بود جزو مغضوب ترین قوم‌ها شویم. وی برخوردی که در طول این 35 سال استکبار با انقلاب داشته است را در رفتار یهودیان با پیامبر (ص) قابل مشاهده عنوان کرد و گفت: نخستین استراتژی که یهود و نصارای صهیونیست برای مقابله با اسلام طراحی کردند این بود که ساختار حکومتی پیامبر (ص) را از بین ببرند و در انقلاب اسلامی امام (ره) با بهره برداری از عبرت‌های تاریخ کاری کرد که ساختارها و زیرساختهای انقلاب اسلامی شکل بگیرد و مانند سایر نهضتها و انقلابها در نسل اول متوقف نشود.
 
حجت الاسلام مصلحی با تاکید بر این‌که نخستین طراحی استکبار این بود که با جنگ کاری بکند که مجموعه انقلاب اسلامی و ساختارهایش بهم بریزد تا جایی که تمامی کشورها با طراحی که استکبار کرده بود پشت سر صدام بودند، گفت: در دیداری که با یکی از مسئولین عربستان سعودی داشتم با صراحت گفت ما با تمام قوا از صدام حمایت کردیم و به این حمایت افتخار می کنیم که من از او پرسیدم که صدام الان کجاست و انقلاب کجاست؟ و صدام با دلارهای چه کسی از بین رفت؟ و او در پاسخ فقط سکوت کرد.
 
وزیر اطلاعات دولت دهم با اشاره به این‌که برخی می گویند الان تحریم‌ها خیلی سنگین است تصریح کرد: به عنوان یک فرد اطلاعاتی می گویم تحریم‌ها سنگین نیست خودمان با تحریم های داخلی سنگینش کرده ایم، این تحریم ها در برابر تحریم های دوران دفاع مقدس چیزی نیست.
 
وی در ادامه افزود: وقتی استراتژی ساختار شکنی دشمن به نتیجه نرسید دشمن از دهه هفتاد با یک استراتژی جدید وارد میدان شد که طراحی استراتژی جنگ نرم است، همان‌گونه که پس از جنگ‌های دوران پیامبر (ص) نیز یهود و نصارای صهیونیست به این نتیجه رسیدند که امویان بهترین گروهند برای راه اندازی جنگ نرم و کاری کردند که بعد از 40 سال معاویه در شام حاکم می شود و در دربارش یهود و نصارا جایگاهی دارند در حالی که این حکومت 20 سالش را بر منطقه وسیعی که ایران آن زمان بود حاکم بوده است و جنگ نرم را آنجا پیاده می کند.
 
حجت الاسلام مصلحی با اشاره به این‌که امروز نیز استراتژی دوم همین جنگ نرم است که در طول تاریخ تکرار شده خاطرنشان کرد: امروز روحانیت در این مقوله وظیفه و تکلیف بزرگی دارد و باید با بهره برداری از تاریخ به جامعه بصیرت بدهد.
 
رییس سازمان حفظ و نشر آثار روحانیت در انقلاب اسلامی با تاکید بر این‌که فتنه 88 یکی از نتایج جنگ نرم است و دقیقا در این راستا رخ داده است گفت: قبل از انقلاب سرویس‌های اطلاعاتی استکبار در ایران جا داشتند و با انقلاب این بساط برچیده شد اما الان تلاششان را کرده اند تا دوباره در ایران جا پیدا کنند، در فتنه 88 یکی از اقدامات دشمن این بود که سرویس‌ها در این کشور نفوذ کردند همان‌طور در دوران اصلاحات نیز این سرویسها به راحتی نفوذ می‌کردند.
 
وی با بیان این‌که استکبار برای امنیت خودش منطقه ما را بهم می ریزد و کاری می‌کند که هر روز در اخبار کشورهای اسلامی از کشتار گفته شود گفت: در قضایایی که در منطقه ما اتفاق می افتد سرویس اطلاعاتی انگلیس نقش اصلی را بازی می کند. حجت الاسلام و المسلمین مصلحی افزود: در منطقه کشورهای اسلامی انگلیسی‌ها تجربیات زیادی دارند و بلد هستند که چگونه اقوام و مذاهب و شخصیت های مختلف را به جان هم بیاندازند و تقسیم بندی مرزی که در دوران حاکمیت انگلیسی‌ها رخ داده نشانگر این حقیقت است چون دقیقا حساب شده برای آینده مرزبندی کرده است تا هر زمان که خواست بتواند تجزیه طلبی ایجاد کند.
 
وزیر اطلاعات دولت دهم با تاکید بر این‌که امروز مواجه با یک نفاق پیچیده اطلاعاتی هستیم گفت: آمریکایی‌ها در تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که اولین قدم در جنگ نرم این است که کینه ایرانی ها نسبت به آمریکا باید از بین برود و در نتیجه آن برنامه ریزی می کنند که در بلند مدت این اتفاق بیفتد و در همین راستا می بینیم که در ژنو2 می گویند فرانسه همه چیز را به هم زده است و کری نیز قبل از آمدن به ژنو به اسراییل می رود و از آنجا می آید ژنو.
 
وی با بیان این‌که اینها برای این است که به مردم ایران القا کنند ما می خواهیم همه چیز درست شود اما فرانسه و اسراییل نگذاشتند کار به جایی برسد افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در مقابل دو روز مانده به مذاکرات ژنو در دیدار با فرماندهان بسیج از استکبار و خوی آمریکا پرده برداری کردند. حجت الاسلام و المسلمین مصلحی با بیان این‌که یکی از دیگر از اهداف دشمن این است که ادبیات این امت باید در راستای خواسته های آنان تغییر کند، گفت: در دورانی می بینیم شعارهای انقلابی و ارزشی در دیپلماسی ما رنگ می‌بازد در حالی‌که درسی که امام به ما می‌دهد این است که باید امروز حواسمان جمع شعارها و عناوین انقلابی باشد تا از جامعه جمع نشود.
 
وزیر اطلاعات دولت دهم با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب در گفتمانی که ثمره آن دولت نهم و دهم شد بنا بر این داشتند که گفتمان انقلاب و ارزشهای انقلاب مطرح شده و سردست مردم باشد، گفت: این برخلاف خواسته دشمن است که می‌خواهند هویت انقلابی رنگ ببازد چون عزتی که امروز جمهوری اسلامی در دنیا برخوردار است در هیچ تاریخی سابقه نداشته است.
 
رییس سازمان حفظ و نشر آثار روحانیت در انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که سه سال است استکبار و کشورهای منطقه با تمام هستی شان برای جنگ با سوریه آمده اند، گفت: وقتی ما می‌گفتیم هدف این ها مقاومت است کسی باور نمی کرد اما پس از یکسال و نیم با دیدن رفتار اسراییل و صهیونیست منطقه، به درستی حرف ما پی بردند.
 
وی با تاکید بر این‌که حفظ هویت انقلاب و شعارهای انقلابی وظیفه حوزه علمیه است، اظهار داشت: دشمن این تلاش را داشت مردم را با نشست‌ها و مذاکرات شرطی کند، اینکه سرمایه داران و کسبه منتظر نتیجه مذاکرات بودند شرطی کردن جامعه است و شرطی کردن اعتراضات اجتماعی را در پی دارد اما مدیریت مقام معظم رهبری در شناساندن آمریکایی‌ها از این امر جلوگیری کرد.
 
گفتنی است اجتماع طلاب و روحانیون غرب تهران همزمان با زمان سالگرد ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن، به همت اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران، با همکاری حوزه بسیج طلاب شهید مطهری و با حضور طلاب و اساتید مدارس علمیه غرب تهران در سالن اجتماعات مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) واقع در خیابان قزوین برگزار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها