يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۰۲۰۲۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
برای دومین روز پیاپی، برف، سرما و یخبندان مدارس برخی استان ها را تعطیل کرد.
به گزارش پايگاه 598 به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین؛ تاکنون اعلام شده مدارس این شهرها تعطیل است؛

- بارش برف مدارس استان اصفهان را تعطیل کرد. تمام مدارس شهرستان‌های خوانسار، نطنز و بخش‌های کویرات و سفیدشهر آران و بیدگل و امام‌زاده بادرود امروز یکشنبه تعطیل است. در گلپایگان، کاشان و آران مدارس ابتدایی و متوسطه اول تعطیل است.

- بنابر اعلام روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با توجه به بارش برف، برودت هوا و لغزندگی معابر، مدارس همه‌ مقاطع تحصیلی شهرستان‌های باخرز، کلات، تایباد و صالح‌آباد در نوبت صبح امروز تعطیل هستند. همچنین مدارس ابتدایی و متوسطه‌ اول نواحی هفت‌گانه‌ی مشهد، تبادکان، جلگه‌رخ، زاوه، طرقبه شاندیز، گلبهار، درگز، تربت‌جام، تایباد، جغتای، رشتخوار، قوچان، سرخس، چناران، نوخندان، فریمان و تربت‌حیدریه امروز صبح تعطیل است. در مقطع ابتدایی نیز مدارس شهرستان‌های جوین، بردسکن، کوهسرخ، احمدآباد و رضویه تعطیل است. همچنین اداره آموزش و پرورش سبزوار اعلام کرد مدارس ابتدایی و استثنایی این شهرستان در نوبت صبح سیزدهم بهمن ماه تعطیل است. 

همچنین به دلیل ادامه داشتن بارش برف، برودت هوا و لغزندگی معابر، تمام مدارس مقاطع مختلف شهرستانهای باخرز، صالح آباد، کلات، گلبهار، احمد آباد، رضویه، تایباد و کاشمر در نوبت عصر یکشنبه تعطیل شدند. مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهرستانهای چناران، طرقبه شاندیز، جغتای، درگز، جلگه رخ، تربت جام، میان جلگه، نوخندان، سرخس، کدکن در نوبت عصر امروز تعطیل است. در شهرستانهای بردسکن، جوین، خلیل آباد، ششتمد، خواف، فیروزه، مه ولات و نواحی هفت گانه مشهد و تبادکان هم تمام مدارس ابتدایی در نوبت عصر یکشنبه تعطیل هستند.


- افشین عزیزی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از تعطیلی تمامی مناطق تحصیلی استان در روز یکشنبه به دلیل ادامه بارش برف و احتمال یخبندان خبر داد: تعطیلی مراکز آموزش عالی با نظر روسای دانشگاه های استان انجام می شود. برف که از جمعه شب آغاز شده اختلالاتی در زیرساخت ها ایجاد کرد، مشکل زیرساخت ها در بسیاری از نقاط استان با بسیج دستگاه های خدمات رسان همچون آب، برق ، گاز، بنیاد مسکن و نیروهای نظامی و انتظامی رفع شده است.

- براساس اطلاعیه های ادارات آموزش و پرورش شهرستان های دلیجان، خمین،‌ زرندیه و محلات در استان مرکزی؛ برای جلوگیری از آسیب دیدگی دانش آموزان براثر لغزندگی سطح معابر بخاطر بارش سنگین برف، مدارس ابتدایی نوبت صبح امروز یکشنبه این شهرستان ها تعطیل است.

- بر اثر بارش برف و برودت هوا در آذربایجان شرقی اکثر مدارس روز یکشنبه تعطیل اعلام شد. در نواحی پنجگانه تبریز و منطقه هریس مدارس پیش دبستانی و ابتدایی نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است. همچنین در ملکان، هشترود، نظرکهریزی، سراب، مهربان، هوراند، خدا آفرین، خواجه، اسکو، سهند، خسروشاه، ایلخچی، ترکمنچای و روستاهای رودقات صوفیان مدارس پیش دبستانی و ابتدایی نوبت صبح تعطیل شدند. در منطقه چاراویماق و مراغه مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و دوره اول متوسطه (راهنمایی) در نوبت صبح تعطیل است. در شهر اهر مدارس پیش دبستانی و ابتدایی و در روستاهای تابعه مدارس تمام مقاطع تحصیلی در نوبت صبح تعطیل است. در منطقه کندوان میانه نیز مدارس تمام مقاطع تحصیلی در نوبت صبح تعطیل است.

- عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در پی بارشهای برف در شهر همدان که از صبح شنبه آغاز و هم اکنون نیز ادامه دارد مدارس ابتدایی شهر همدان یکشنبه ۱۳ بهمن ۹۲ تعطیل است. بارش برف فقط در شهر همدان است بنابراین تنها مراکز پیش دبستانی و ابتدایی نواحی یک و دو شهر همدان تعطیل هستند. دیگر مقاطع تحصیلی در شهر همدان فردا طبق روال باز و در شهرستانهای استان هیچ مدرسه و مرکز آموزشی تعطیل نیست و دانش آموزان باید در کلاسهای خود حاضر شوند. مدارس ابتدایی نواحی یک و دو همدان و مراکز پیش دبستانی این شهرستان به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی دانش آموزان این مقطع تعطیل شده است.

- سیدمحمد لنگری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: به دلیل تداوم بارش برف و سردی شدید هوا در غرب استان؛ دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی در روستاهای، رباط قره بیل، چشمه خان و دشت، در شهرستان گرمه در روز یکشنبه تعطیل خواهند بود. به علت سردی شدید هوا و یخ زدگی معابر کلیه مدارس ابتدایی و راهنمایی اسفراین و نیز بخش ˈبام و صفی آبادˈ این شهرستان در نوبت صبح فردا تعطیل خواهند بود و دانش آموزان ابتدایی مناطق شهری و روستایی شهرستان های شیروان و فاروج نیز روز یکشنبه از رفتن به مدرسه معاف هستند. بارش برف و یخبندان روز شنبه نیز موجب تعطیلی مدارس بسیاری از مناطق و شهرستان های خراسان شمالی شده بود.

همچنین به علت سرمای شدید هوا و یخبندان معابر؛ مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی شهرستان بجنورد در نوبت صبح روز یکشنبه تعطیل اعلام شد.

- اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل به علت سرما وبارش برف برخی مدارس استان اردبیل را یکشنبه تعطیل اعلام کرد. تمامی مقاطع تحصیلی نوبت صبح مدارس اردبیل، نمین، هیر، سرعین، نیر، خلخال و مقاطع پیش دبستانی و ابتدائی پارس‌آباد، بیله سوار، جعفرآباد و شاهرود یکشنبه ۱۳ بهمن تعطیل است. روز شنبه نیز به علت بارش برف وسرما مقاطع مختلف تحصیلی مدارس استان اردبیل تعطیل بود.

غلامرضا سقائی، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران از تعطیلی تمامی مدارس استان در مقاطع مختلف به علت ادامه بارش شدید برف و یخبندان خبرداد: به علت بارش برف شدید و سرما و یخبندان ، تمام مدارس مازندران تا اطلاع بعدی تعطیل است. مدارس مازندران روز گذشته ( شنبه ) نیز به دلیل برف و سرمای شدید ولغزندگی معابر تعطیل اعلام شد.

- اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان اعلام کرد: بدلیل سرمای شدید هوا، یخبندان و لغزنده بودن معابر عمومی، تمامی مدارس ابتدایی مناطق مختلف استان امروز یکشنبه تعطیل است. این تعطیلی شامل مدارس ابتدایی استان در نوبت های صبح و بعدازظهر خواهد بود. لغزندگی معابر، سرمای زیر صفر درجه و خطرات ناشی از آن از دلایل تعطیلی مدارس ابتدایی استان طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری است. تعطیلی دیگر مقاطع تحصیلی در شهرستان های استان با توجه به میزان برودت هوا و یخبندان معابر برعهده مدیران آموزش و پرورش هر منطقه است.

-برودت هوا موجب تعطیلی تمامی مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه (راهنمایی) استان زنجان در نوبت صبح روز یکشنبه شد. کاهش شدید دمای هوا و وزش باد که از جمعه شب در مناطق مختلف زنجان آغاز شده است، زندگی عادی مردم استان را مختل کرده و از عصر روز شنبه مناطق شهری استان را به حالت نیمه تعطیل درآورده است.

- با توجه به اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان قم، مدارس ابتدایی نوبت صبح یکشنبه در شهر قم تعطیل شد. روز یکشنبه در تمامی روستاها به جز بخش جعفریه تمام مقاطع تحصیلی تعطیل است. مدارس قم به دلیل بارش برف که از عصر شنبه در استان قم آغاز شده و همچنان ادامه دارد تعطیل شده است.

- موسی سالاری، مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ریزش برف شب گذشته مدارس برخی مناطق بم را تعطیل کرد. به علت ریزش برف مدارس تمامی مقاطع تحصیلی در دهستان دهبکری و ابارق ار توابع شهرستان بم امروز یکشنبه تعطیل است.
 در سایر نقاط استان مدارس باز و دانش آموزان مشغول به تحصیل هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها