امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۰۲۲۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
نائب رئیس مجلس گفت: مگر مملکت صاحب ندارد که کسی بتواند عزت ملت را بفروشد. غلط می‌کند کسی که عزت ملی‌ را بفروشد من خودم هم نسبت به توافقنامه ژنو انتقادات، ایرادات و اشکالاتی دارم اما گفتن اینکه عزت ملت فروخته شده مناسب نیست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از  فارس، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران طی تذکری با استناد به ماده 79 آئین‌نامه مجلس شورای اسلامی درباره گفت: سؤال من اینجاست که آقای نوبخت با کدام مجوز در جلسه‌ای که به منظور توضیح درباره لایحه بودجه حضور یافته‌اند به تذکر نماینده جواب می‌دهند؟. ثانیاً آقای نوبخت گفتند که چرا این مسئله را در گوش من نگفتید، خب آقای نوبخت سؤال من از شما این است که شما چرا توضیح درباره سبد کالا را در گوش من توضیح ندادید.

وی افزود: نکته بعدی درباره سخنان نوبخت این است که منبع تأمین اقلام سبد کالا کجاست؟. حتی اگر آقای رحمتی که هم اکنون به عنوان کارشناس دولت در جلسه حضور دارد سخنان آقای نوبخت را به عنوان منبع سبد کالا عنوان کند من آن را می‌پذیرم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: نکته بعدی همین جاست که سبد کالا چرا به این شکل توزیع شده است. روز شنبه و در دانشکده 50 نفر از کارگران دانشکده پشت کلاس من آمدند و از من پرسیدند که چرا به ما سبد کالا نمی‌دهید در حالی که یارانه سبد کالا به حساب اساتید واریز شده است.

کوچک‌زاده گفت: چرا سبد کالا به کسانی که واجد شرایط هستند از جمله کشاورزان و کارگران پرداخت نشده است همانطور که همکار ما آقای قاضی‌پور در این باره تذکر دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه تصریح کرد: نکته بعدی همین جاست که اگر خزانه خالی است پول منابع سبد کالا از کجا آمده است؟ هزینه هر بار توزیع سبد کالا نزدیک یک هزار میلیارد تومان است، من از آقای مصباحی مقدم پرسیدم که این پول از کجا تأمین شده است و ایشان هم نمی‌دانستند این در حالی است که پیش از این می‌گفتند خزانه خالی است.

کوچک‌زاده با اشاره به سخنان عثمانی نماینده مردم بوکان که گفته بود بسیاری از نورچشمی‌ها در دولت قبلی بن دریافت کرده‌اند و در این دولت این بن به مستمندان رسیده است، گفت: من حرفی ندارم که این بن‌ها از کجا آمده است اما اگر شما هم این بن‌ها را دریافت کرده‌اید پس شما هم یک نورچشمی هستید.

در ادامه محمدرضا باهنر رئیس جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به تذکر کوچک‌زاده گفت: پیش از شما چندین نفر از نمایندگان از جمله آقای قاضی‌زاده و آقای کوثری درباره این مسئله و توزیع سبد کالا تذکر دادند و به نظر من جلسه‌ای می‌توان گرفت تا دوستان دولت درباره توزیع سبد کالا توضیحات لازم را به نمایندگان ارائه کنند.

وی همچنین در خصوص به کار بردن برخی کلمات و جملات از سوی نمایندگان گفت: ما باید در خصوص به کار بردن برخی از جملات و کلمات دقت لازم را داشته باشیم. اینکه شخصی بیاید پشت تریبون و بگوید عزت ملت ایران را فروختند، چندان درست نیست.

رئیس جلسه علنی امروز مجلس ادامه داد: مگر مملکت صاحب ندارد که کسی بتواند عزت ملت را بفروشد. غلط می‌کند کسی عزت ملی را بفروشد. من خودم هم نسبت به توافقنامه ژنو انتقادات، ایرادات و اشکالاتی دارم اما گفتن اینکه عزت ملت فروخته شده و یا از دست رفته است چندان مناسب نیست.

باهنر همچنین درباره لفظ «نورچشمی» که از سوی عثمانی نماینده مردم بوکان ذکر شده بود، گفت: نور چشمی به معنی عده‌ای معدود یعنی 10 یا  15 نفر است و به کار بردن چنین اصطلاحی درست نیست. در این طرح نزدیک به یک میلیون نفر از مردم سبد کالا دریافت کردند و انشاء‌الله روزی فرا برسد که همه 70 میلیون نفر مردم ایران نور چشمی باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها