کد خبر: ۲۰۲۷۰۳
زمان انتشار: ۰۱:۱۵     ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
نگاهی به مباحثی که «سبد کالا» در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد
انتقاد از تبعیض صورت گرفته در تخصیص سبد کالا به قشرهای گوناگون هم یکی دیگر از محورهای بحثهای امروز شبکه‌های اجتماعی بود. از انتقادهای کلی تا آوردن نمونه‌هایی عینی که برخی کاربران در زندگی خود یا اطرافیانشان دیده بودند و نشان میداد خیلی از کسانی که به هر حال وضعیت اقتصادی خیلی بدی ندارند مشمول سبد کالا شده‌اند
با اجرای طرح سبد کالا یکی از محوری‌ترین موضوع بحث‌های ایرانی‌ها در تاکسی، اتوبوس، مترو، شب نشینی‌های زمستانی و... مشخص شد. اما این موضوع فقط در این محافل داغ نشده است بلکه فضای مجازی هم از این اتفاق متاثر است. برای نمونه از دیروز عصر کم‌کم بحث درباره سبد کالا در شبکه‌های اجتماعی بالا گرفت و «استریم» پر شد از عکسها و جمله‌هایی که مستقیم و غیر مستقیم، طنز و جدی، و جانبدارانه و منتقدانه به این قضیه نگاه می‌کردند، هرچند که انصافاً برای پیدا کردن کاربرانی که از این طرح حمایت کنند باید با ذره بین در اینترنت حرکت کرد!

به گزارش 598 به نقل از رجانیوز، یکی از محورهای مهم و پر تکرار این بحث‌ها بازنشر دادن تصاویری از ایجاد صف‌های طولانی و مشقات ایجاد شده برای مردم در راه تحویل گرفتن سبد کالاست. تصاویر پرشماری که در خبرگزاری‌های مختلف منتشر شد توسط کاربران به اشتراک گذاشته شده و البته بودند کسانی هم که از کاربران میخواستن با احتیاط بیشتری نسبت به بازنشر تصاویری که چره مردم در آنها مشخص است اقدام کنند و همچنین در انتخاب کلماتی که زیر این تصاویر مینویسند دقت بیشتری کنند.

انتقاد از تبعیض صورت گرفته در تخصیص سبد کالا به قشرهای گوناگون هم یکی دیگر از محورهای بحثهای امروز شبکه‌های اجتماعی بود. از انتقادهای کلی تا آوردن نمونه‌هایی عینی که برخی کاربران در زندگی خود یا اطرافیانشان دیده بودند و نشان میداد خیلی از کسانی که به هر حال وضعیت اقتصادی خیلی بدی ندارند مشمول سبد کالا شده‌اند اما برخی افراد و خانوارهای به مراتب نیازمندتر مشمول نیستند.

علاوه بر مباحث اصلی که در بالا گفته شد برخی کاربران هم نگاه‌هایی متفاوت داشتند و از مباحثی قابل تامل‌تر نوشتند که البته احتمالاً با فروکش کردن نسبی جو توزیع سبد کالا بیشتر مورد توجه افراد و رسانه‌ها قرار خواهد گرفت. برخی دیگر هم سعی کرده‌اند در چند جمله کوتاه تناقض گویی‌های عجیب و غریب مسئولان اجرای این طرح و استدلالات کم‌مایه آنها را مطرح کنند. چند نمونه زیر از این قرار است.

اما مثل همیشه خیلی از کاربران ترجیح دادند با نگاهی طنزآلود و کنایه‌آمیز به ماجرا بنگرند و از دل این اتفاق هم چیزی برای تکه انداختن پیدا کنند.

در نهایت هم می‌توان گفت که معدود نوشته‌هایی هم که به دفاع از طرح سبد کالا می‌پرداختند چیزی جز فرافکنی در چنته نداشتند. مانند آنچه در زیر میبینید و خیلی قاطع می‌توان گفت که تقریباً محکم‌ترین منطق بین مدافعان بود!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۱۶
* نظر:
ارسال نظرات
بی سبد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۴۱
۳
در عرصه بین المللی وا دادند
جایش سبدی به ما ز کالا دادند
آن "حق مسلم" که ز ما بگرفتند
این "حق سکوت" است که حالا دادند...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۶
۳۶
شما متحجرهای افراطی گندشو دیگه درآوردید
پاسخ
مهمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۳۳
۲
سبد کالا ارزونیتون/ هسته ای نمیدیم بهتون
پاسخ
نیت پاک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۵
۹
این هسته ای ارزونیتون ... رای نمی دیم بهتون
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها