کد خبر: ۲۰۲۹۱۴
زمان انتشار: ۲۲:۱۵     ۱۶ بهمن ۱۳۹۲

سفیر آمریکا در روسیه اعلام کرد، قرار است به زودی این سمت و دولت آمریکا را ترک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "مایکل مک فال"، سفیر آمریکا در روسیه که تغییر روابط میان دو کشور را مهندسی کرده، به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا کمک کرده تا روابط خود را با روسیه در جریان اولین دور از ریاست جمهوری‌اش بهبود بخشد اما پس از آنکه ولادیمیر پوتین، همتای روس اوباما واشنگتن را به تحریک مخالفت‌ها علیه دولت مسکو متهم کرد، این روابط میان دو طرف مخدوش شده است.

این سفیر با اعلام اینکه همسر و پسرانش تابستان گذشته به کالیفرنیا بازگشتند اعلام کرد: پس از پنج سال فعالیت برای دولت اوباما، زمان برگشت به خانه رسیده است. من با اکراه این سمت را ترک می‌گویم. من این شغل را دوست دارم.

دیدار با فعالان حقوق بشر و رهبران مخالفان دولت مسکو در اولین هفته حضور مک فال در روسیه باعث انتقادهایی از جانب دولت این کشور شد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه یکبار مک فال را به تکبر و نخوت متهم کرد و وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وی پایش را فراتر از مرزهای سمت دیپلماتیک گذاشته است.

این سفیر زمانی گفته بود، روسیه به قرقیزستان پیشنهاد رشوه کرده تا به آمریکا اجازه استفاده از مسیر ترانزیت برای حمایت از عملیات ناتو در افغانستان را ندهد.

این دیپلمات آمریکا به خبرنگاران گفت: ما برهه‌ای دشوار داشتیم. با مسائلی رو به رو بوده‌ایم که بسیار سخت بوده‌اند. البته من هیچ دلیل سیاهی برای کناره‌گیری از سمت خود به عنوان سفیر آمریکا در روسیه ندارم و این تاثیر روابط میان دو کشور نیست.

مک فال در گفت‌وگو با روزنامه روسی "کمرسانت" دلیل اصلی شکستش را در انجام وظایف خود در مسکو طی طول دو سال گذشته، ناکامی آمریکا و روسیه در راهبری بحران سوریه دانست.

وی گفت، تلاش‌های وی در روسیه با شکست دیگری مواجه شده است چرا که نتوانسته این تفکر رایج در روسیه را که آمریکا در حال تلاش برای برپایی انقلاب در روسیه است، از بین ببرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها