يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۰۲۹۷۰
زمان انتشار: ۰۰:۵۳     ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران از محمدجواد ظریف دعوت کرد تا با حضور در دانشگاه تهران با محمدجواد لاریجانی در خصوص توافقنامه ژنو مناظره کند.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، به دنبال اظهارت رئیس جمهور در کم سواد خواندن منتقدین ژنو، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران از محمدجواد ظریف دعوت کرد تا با حضور در دانشگاه تهران با محمدجواد لاریجانی در خصوص توافقنامه ژنو مناظره کند.
 
متن نامه بسیج دانشجویی به وزیر امور خارجه بدین شرح است:
 
وزیر محترم امور خارجه
سلام علیکم
 
حتما از سخنان رییس جمهور محترم در «اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز آموزشی و تحقیقاتی» مطلع هستید. آن­جا که بیان کردند: «چرا یک کار بزرگ بین‌المللی انجام می‌شود؛ استادان دانشگاه خصوصی برای رییس‌جمهوری نامه می‌نویسند؟ چرا نمی‌آیند حرف بزنند و صحبت کنند؟ لااقل این توافق ژنو اولین گشایش برای دانشگاه و برای پول دانشجوها بود. فقط یک عده معدود که از جای معدود تغذیه می‌شوند، آنها باید حرف بزنند. آنها هم البته حرف بزنند اشکال ندارد، نقد کنند اشکال ندارد، چرا یک عده کم‌سواد بیایند حرف بزنند؟ استادان دانشمند ما، بزرگان دانشگاه ما، خصوصی چرا حرف می‌زنند و نمی‌آیند در میدان؟» و همچنین: «این اقدام از آثار دانشگاه است. آنهایی که در مذاکره حرف می‌زنند تربیت شده دانشگاه‌ها هستند. آنهایی که امروز تصمیم می‌گیرند، تربیت‌ شده دانشگاه‌ها هستند.»
 
ایشان در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کردند: «... اما در دانشگاه بگذاریم محیط مدارا درست شود. ما در دانشگاه زبان علم، زبان عقلانیت را گسترش دهیم. در دانشگاه فضایی ایجاد کنیم که آن کرسی آزاداندیشی که مقام معظم رهبری برآن تأکید کردند چه شد؟ آن کرسی آزاداندیشی یعنی تضارب آراء آزاد. تحمل‌ها را بالا ببریم.»
 
احتراما با توجه به نکات بیان شده، از جنابعالی به عنوان یک دانشگاهی و نیز تصمیم­گیر و مطلع در جریان انجام توافق ژنو دعوت به عمل می­آید تا با حضور خود در جمع دانشگاهیان، به مناظره با دکتر محمد جواد لاریجانی که از شخصیت های فرهیخته دانشگاهی هستند، بپردازید تا در فضای تضارب آرا و اندیشه­های مخالف، حقیقت نمایان گردد.
 
امید است که دغدغه های رییس جمهور نیز پاسخ داده شود.
 
شایان ذکر است این مناظره در تالار شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران که یادآور سال­ها فعالیت جنبش دانشجویی است با حضور اساتید و دانشجویان برگزار می­گردد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها