يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۰۳۰۴۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
نامه مؤسسات فرهنگی و تبلیغی خطاب به دبیر شورای عالی فضای مجازی:
شورای عالی فضای مجازی وظائف مهمی را بر عهده دارد که یکی از آن‌ها، تهدیدزدایی از فضای مجازی است. این در حالی است که با فیلتر نشدن نرم‌افزارهای جدید ارتباطی مانند «تانگو»، «لاین»، «اووو»، سرویس عکس و تلفن همراه فیسبوک به نام «اینستاگرام»، «هانگوتس»، نرم‌افزار اسرائیلی «وایبر» و... عفت و ایمانِ جوانان ما را هدف گرفته و همچنین زمزمه‌های راه‌اندازی مجدّد ارتباط تصویری رایتل بسیاری از دلسوزان، خانواده‌ها و مشاوران تربیتی، مؤسسات فرهنگی را بیش از پیش نگران کرده است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598 جمعی از مسئولان مؤسسه‌ها و تشکّل های پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی با ارسال نامه ای به «دبیر شورای عالی فضای مجازی» و «رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور» از وی خواستند اجازه راه اندازی مجدد سرویس مکالمه تصویری رایتل را ندهید. متن کامل این نامه که نسخه ای از آن برای این مجمع ارسال شده، بدین شرح است:

بسمه تعالی

محضر محترم دبیر شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی کشور؛ جناب آقای انتظاری
     
با سلام و احترام

امضاکنندگان این نامه جمعی از مسئولان مؤسسه‌ها و تشکّل های پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی می‌باشند که در اوج شبیخون فرهنگی دشمن و با بضاعت اندک و نبود امکانات لازم، به مقابله با فرهنگ دین‌ستیز غرب برخاسته‌اند و از هیچ سازمان و نهادی انتظار تشویق و تقدیر نداشته و ندارند؛ تنها خواسته به حق ایشان از مسئولان و سیاست‌گذاران فرهنگی این است که فعالیت‌ها و تصمیم‌سازی های آن‌ها در جهت تسهیل و هموار ساختن مسیر فعالیت‌های درست فرهنگی و منطبق با ارزش‌های ملی باشد؛ چرا که یک تصمیم ناپخته فرهنگی در عرصه کلان به راحتی می‌تواند نتیجه زحمات مروّجین ارزش‌ها را از بین ببرد.



یکی از تصمیمات غلط، راه‌اندازی تماس تصویری رایتل بود که در صورت عملی شدن، تبعات منفی گسترده‌ای را در پی خواهد داشت و خوشبختانه هشدار دلسوزان، متفکران و مشاوران خانواده و ورود به هنگام آن شورای محترم موجب قطع این امکان جرم‌خیز گردید.

در این میان شورای عالی فضای مجازی وظائف مهمی را بر عهده دارد که یکی از آن‌ها، تهدیدزدایی از فضای مجازی است. این در حالی است که با فیلتر نشدن نرم‌افزارهای جدید ارتباطی مانند «تانگو»، «لاین»، «اووو»، سرویس عکس و تلفن همراه فیسبوک به نام «اینستاگرام»، «هانگوتس»، نرم‌افزار اسرائیلی «وایبر» و... عفت و ایمانِ جوانان ما را هدف گرفته و همچنین زمزمه‌های راه‌اندازی مجدّد ارتباط تصویری رایتل بسیاری از دلسوزان، علماء، خانواده‌ها و مشاوران تربیتی، مؤسسات فرهنگی و تبلیغی را بیش از پیش نگران کرده است. از این رو از شورای عالی فضای مجازی انتظار داریم که با تصمیمات قاطع، این نگرانی‌ها را رفع کند.

تردیدی نداریم که ان‌شاءالله آن شورای محترم، منافع شرکت‌ها و برخی اپراتورها را بر مصالح نظام و حفاظت از حقوق شهروندی مردم، ترجیح نخواهد داد.
     
    والسلام علیکم و رحمه‌الله
    جمعی از مؤسسات و تشکّل های پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها