کد خبر: ۲۰۳۲۹۳
زمان انتشار: ۰۸:۵۷     ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
فیلم ارزشمند و دفاع مقدسی «شیار۱۴۳» تا روز ششم جشنواره فیلم فجر در صدر آرای مردمی سی و دومین جشنواره فیلم فجر قرار دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کیهان، برخلاف فضاسازی‌‌ها و شایعه‌پردازی‌های صورت‌گرفته توسط رسانه‌های شبه اصلاح‌طلب برای برخی از فیلم‌ها، اعلام نتایج رسمی آرای مردمی توسط دبیرخانه جشنواره حاکی از در صدر قرار گرفتن فیلم‌های دفاع مقدسی «شیار۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار و «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا است.


البته این نتیجه، منعکس‌کننده نظر مخاطب‌های این دوره از جشنواره فیلم فجر تا روز ششم جشنواره یعنی تا ۱۷ بهمن است. اما کیفیت آثار، گویای رضایت و تمایل مردم به سمت این دو فیلم دفاع مقدسی – شیار۱۴۳ و چ- است.

گفتنی است، از آغاز سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، روزنامه‌ها و سایت‌های زنجیره‌ای سعی کردند تا با نظرسازی و ایجاد شایعه، از فیلم‌های کارگردان‌های وابسته به جریان کودتای سال ۸۸ حمایت کنند.

تهاجم اصلاح‌طلب‌‌ها و حامیان دولت به ابراهیم حاتمی‌کیا

در همین حال، اظهارات ابراهیم حاتمی‌کیا در نشست خبری فیلم «شیار۱۴۳» با واکنش منفی و عصبی شخصیت‌‌ها و رسانه‌های شبه اصلاح‌طلب و هواداران دولت مواجه شد.

در میانه برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم فجر و در حالی که ابراهیم حاتمی‌کیا با فیلم «چ» با استقبال خوب مخاطب‌‌ها و منتقدان سینما مواجه شده اما برخی افراد و رسانه‌‌ها موجی تخریبی را علیه این فیلمساز ارزشمند و متعهد راه انداخته‌اند. بهانه این حملات نیز حمایت حاتمی‌کیا از فیلم «شیار۱۴۳» و انتقادات او به اجحاف هیئت انتخاب این دوره از جشنواره فیلم فجر به این فیلم است.

در همین حال علی معلم، مدیرمسئول یک نشریه زرد سینمایی و همچنین سخنگوی هیئت انتخاب سی و دومین جشنواره فیلم فجر در یادداشتی، سخنان حاتمی‌کیا را «اجرای نمایش» توصیف کرده و نوشته است: «ضمن ابراز تاسف از این بیانات قیم‌مآبانه‌ تبلیغاتی و سوزناک ایشان درباره‌ هیئت انتخاب فیلم فجر به احترام دست‌اندرکاران فیلم «چ»، جشنواره فیلم فجر و خانواده شهدا پاسخ سخنان ایشان را به بعد از اتمام جشنواره موکول خواهیم کرد.»

همچنین سایت خبرآنلاین (از رسانه‌های هوادار دولت) با انتشار یادداشتی انتقادی از حاتمی‌کیا پرسید که چرا فقط از فیلم «شیار۱۴۳» حمایت کرده و از یک فیلم توقیف‌شده و مشکل‌دار دیگر حمایت نکرده است؟!

گفتنی است، ابراهیم حاتمی‌کیا چند روز پیش گفته بود: «مسئولان سینما و جشنواره فجر باید پاسخگو باشند که چه خوابی بر دوستان رخ داده که ابتدا نتوانستند فیلم «شیار ۱۴۳» را در جشنواره فجر تحمل کنند تا کار به جایی برسد که برای حضور آن در جشنواره لابی کنند. من واقعا نمی‌فهمم که این فیلم باید چطور می‌بود تا انتخاب شود. آن‌‌ها یا خواب دیده‌اند یا وقتی فیلم را می‌بینند در احوالات دیگری بوده‌اند وگرنه بعید است که این فیلم از زیر دست آن‌‌ها رد شده باشد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها