امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۰۳۳۲۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
چهره خوب و بد هفته
«من به عنوان رئیس‌جمهور عذرخواهی می‌کنم»؛ جمله‌ای خطاب به بیش از 70 میلیون ایرانی از سوی بالاترین مقام اجرایی کشور که چهره خوب این هفته نام گرفت.

*چهره خوب هفته

هوای سرد، عدم برنامه‌ریزی، صف‌های طویل، ماجرای دریافت سبد کالای دولت و مردم ایران؛ عذر خواهی دیگر حلقه گم شده در ادبیات سیاسی کشور نیست؛ وقتی رئیس جمهور از پشت لنز دوربین میهمان خانه‌های مردم کشورمان شد و از آنها عذرخواهی کرد.


«مردم در دریافت سبد یارانه به زحمت افتادند، من به عنوان رئیس جمهور عذرخواهی می‌کنم»؛ جمله‌ای خطاب به بیش از 70 میلیون ایرانی از سوی بالاترین مقام اجرایی کشور؛ حسن روحانی به دلیل قبول اشتباه در برنامه‌ریزی صورت گرفته دولت در توزیع سبد کالا و عذرخواهی از مردم به عنوان چهره خوب این هفته انتخاب شد. 

 

*مدافع هفته

«مسئولان سینما و جشنواره فجر باید پاسخگو باشند که چه خوابی بر دوستان رخ داده که ابتدا نتوانستند فیلم شیار 143 را در جشنواره فجر تحمل کنند تا کار به جایی برسد که برای حضور آن در جشنواره لابی کنند.»

ابراهیم حاتمی کیا با سخنان صریح خود خطاب به مسئولان سینما در دفاع از فیلم «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار عنوان مدافع این هفته را به خود اختصاص داد. 

 

*ذوق زده هفته

ظریف و همتای سوئدی‌اش به پشت تریبون رفتند؛ قبل از سخنرانی ظریف، کارل بیلت وزیر امور خارجه سوئد که به نظر می‌رسید قصد دارد تلفن همراه خود را خاموش کند عکسی برای یادگاری از حاضران گرفت؛  وزیر امور خارجه سوئد با این اقدام کم نظیر و جالب توجه، عنوان ذوق زده هفته را از آن خود کرد.

 

*چهره جنجالی هفته

اظهاراتی که تعجب بسیاری از اهالی رسانه را برانگیخت؛ یاد سعید راد از  دو تن از بازیگران سینمای قبل از انقلاب در جشنواره فیلم فجر، حواشی بسیاری را برای این بازیگر به همراه داشت.

و سپس واکنش سعید راد: «من اگر مزاحم مسئولان جشنواره شدم و به خاطر احساساتم برای آنها مشکلاتی پیش آمد و یک لحظه حرف‌هایی زدم که از منطق خارج شد عذرخواهی می‌کنم.» بدین ترتیب چهره جنجالی این هفته به حواشی اظهاراتش پایان داد.

 

*نامادرترین زن هفته!

هفته گذشته راز جنایت هولناک دو کودک 2 ماهه و یک ساله فاش شد و مادر جنایتکار نامادرترین زن هفته نام گرفت.

جنایت اول «به خاطر مشکلات مالی ناشی از بیکاری همسرم عصبانی بودم و بچه نیز دائما گریه می‌کرد؛ تصمیم گرفتم تا بچه را به حمام برده و پس از حمام او را بخوابانم اما در حین شست و شوی داخل حمام، بچه دائما از دستم لیز می‌خورد و گریه می‌کرد؛ در یک لحظه عصبانی شدم و بچه را محکم به کف حمام کوبیدم.»

جنایت دوم « همسرم خوابیده بود؛ در آن موقع پسرم دائما گریه می‌کرد و من نیز برای آنکه همسرم از خواب بیدار نشود، یک بالش بر روی سر بچه گذاشته و فشار دادم تا صدای گریه‌اش باعث بیدار شدن همسرم نشود؛ زمانیکه از خواب بیدار شده و بالش را از صورت بچه برداشتم، متوجه شدم که بچه فوت کرده است.»

 

*مسافر هفته

کشتی حامل مسافران در دریا غرق می‌شود؛ دختر 9 ساله‌ مادرش را از دست می‌دهد و پس از 7 ماه تنهایی در کشور اندونزی با تلاش وزارت امور خارجه و سازمان بهزیستی به کشور باز‌می‌گردد؛ «هستی» مسافر کوچک هفته گذشته‌ بود.    

 

*قربانی هفته

غبار فتنه همه جا را گرفته و کوردلان ندیدند که او تنها یک امدادگر است؛ آمده تا هم وطنش را کمک کند؛ «سیدعلیرضا ستاری» در روز عاشورای سال 1388 توسط فتنه‌گران، مورد شکنجه شدید قرار گرفت، مضروب شد و به مقام «جانبازی 70 درصد» نائل آمد و پس از 4 سال دست و پنجه نرم کردن با آثار جراحت خویش، در سن 31 سالگی به شهادت رسید.

روز گذشته این قربانی خیانت موسوی و کروبی بعد از خداحافظی ابدی توسط هم‌وطنانش به خاک سپرده شد؛ روحش شاد...

 

*چهره بد هفته

وندی شرمن و اظهاراتی مداخله جویانه: «ایران موسوی و کروبی را آزاد کند»؛ «ما دلیلی برای باقی ماندن فردو و رآکتور آب سنگین نمی‌بینیم».

وندی شرمن و استفاده از ادبیات تحقیر آمیز و تلاش برای خدشه دار کردن عزت ملی ایرانیان: «ایران اخیراً به طور قابل مشاهده‌ای غذا به مردم فقیر در جامعه داد که به نوعی نشان‌دهنده این است که کاهش هدفمند و محدود تحریم‌ها تأثیر مستقیم بر مردم این کشور داشته است».

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایالات متحده با این اظهار نظرهای سخیف و مداخله جویانه، چهره بد این هفته نام گرفت.  

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها