أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۰۳۴۰۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
دومین جلسه ویژه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با حضور اتحادیه‌ها و مدیران سبد کالا امروز برگزار خواهد شد که نتیجه آن نهایی کردن اضافه شدن ۵ میلیون نفر به جامعه هدف خواهد بود.
به گزارش پایگاه 598،  هفته گذشته اولین جلسه ویژه در وزارت کار با حضور اتحادیه‌ها و مدیران سبد کالا برگزار شد. در این جلسه ۳ساعته که با حضور وزیر تعاون برگزار شد, مقرر گردید جلسات به صورت مداوم ادامه دار و مباحث به صورت جزئی بررسی شود.

بنابر این گزارش, یکی از موضوعات مطرح در این جلسه اضافه شدن جامعه ۵ میلیونی به جامعه هدف فعلی است که قرار است این ۵میلیون نفر از بین کارگران غیر بیمه ای, کارگران فصلی که در دور اول از دریافت سبد کالا جا مانده بودند انتخاب شود.

علی ربیعی,وزیر تعاون,کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای شناسایی کارگران غیر بیمه ای در طرح سبد کالا آغاز شده است می افزاید: تا کنون نزدیک به دو میلیون نفر سبد کالا دریافت کرده‌اند و با توزیع ۳ میلیون سبد طی ۲ هفته آینده مشمولین دیگر اعلام می‌شوند.

ربیعی درباره مرحله دوم طرح سبد کالایی نیز بیان می‌کند: در مرحله دوم، بخش دیگری از کارگران تأمین اجتماعی، مستمری بگیران و عده‌ای دیگر از کارمندان مشمول تأمین اجتماعی که در دولت شاغل هستند، می‌توانند سبد کالا دریافت کنند.

وی با اشاره به ارائه سبد کالای حمایتی از سوی دولت اظهار می‌کند: در حال شناسایی آن دسته از کارگرانی هستیم که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند تا از دریافت سبد کالای حمایتی دولت برخوردار شوند.

براساس اخبارهای رسیده از جلسه سه ساعت آقای وزیر با اتحادیه‌ها و مدیران سبد کالا, با اضافه شدن ۵ میلیون نفر به جامعه هدف فعلی در این دور جامعه هدف ۱۵ میلیون نفری که از سوی حاجعلی,مدیر اجرایی سبدکالای دولت بیان شده بود محقق خواهد شد. چرا که ربیعی,وزیر کار نیز بارها درباره مشکلات توزیع سبد کالا می‌گوید: در مرحله نخست ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار برای دریافت سبد کالا معرفی شدند و تاکنون دو میلیون نفر سبد کالا دریافت کرده‌اند و اگر فاصله مشمولان دریافت این سبد حداقل به سه میلیون نفر برسد از میزان مراجعه و صف‌های طولانی برای دریافت آن کاسته می‌شود.

وی می‌افزاید: کارمندان وابسته به قانون کار و مستمری بگیران تأمین اجتماعی اگر در روزهای آینده این سبد را دریافت کنند و حجم کار سبک شود توزیع سبد کالا میان کارگران نیز آغاز خواهد شد که این از میزان صف‌ها می‌کاهد.

امروز نیز دومین جلسه برای سبدکالایی که آب رفته بود برگزار خواهد شد که هدف از برگزاری این جلسات رفع سرگردانی مردم برای سبد کالا و گسترش جامعه هدف است. تغییر در جامعه هدف و گسترش مشمولان سبد کالایی در مرحله بعدی, تصمیم‌گیری برای بهبود وضعیت توزیع این سبد و همچنین شناسایی کارگران غیر قراردادی, غیر بیمه‌ای, روزمزد , رسیدگی به وضعیت اقلامی که مهلت اعتبار آن‌ها در حال اتمام است از جمله مباحث بررسی شده در این جلسه خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها