يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۰۴۱۲۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
سلیمی نمین:
کارشناس مسایل سیاسی با تاکید براینکه دولت باید پاسدار استقلال و عزت ملی باشد، یادآور شد: دشمنان اگر احساس کنند رقیبشان در موضع ضعف است به گونه ای رفتار می کنند و ببیند بر موضع قدرت است به گونه دیگر؛ لذا ما وظیفه داریم در راستای تقویت نوع حضور در عرصه بین الملل به دولت کمک کنیم و اگر ایراد و ضعفی بر هیات مذاکره کننده شاهد بودیم این ضعف و ایرادها را بگوییم.

به گزارش پایگاه 598 ، عباس سلیمی نمین در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به شرایط حساس کشور، گفت:  امروز دولت یازدهم ماموریت دفاع از مصالح کشور را در بعد بین الملل در برابر 5+1 بعهده گرفته و این را باید بداند که این دولتها هم زورگو هستند و هم فرصت طلب؛ یعنی بر اساس شرایط عمل می کنند و نه براساس یک اصول و معیار.

وی با تاکید براینکه دولت باید پاسدار استقلال و عزت ملی باشد یادآور شد: دشمنان اگر احساس کنند رقیبشان در موضع ضعف است به گونه ای رفتار می کنند و ببیند بر موضع قدرت است به گونه دیگر؛ لذا ما وظیفه داریم در راستای تقویت نوع حضور در عرصه بین الملل به دولت کمک کنیم . یعنی اگر ایراد و ضعفی بر هیات مذاکره کننده شاهد هستیم وظیفه داریم این ضعف و ایراد را بگوییم.

کارشناس مسایل سیاسی خاطرنشان کرد: در عین حال نقد ها نباید نه بگونه ای باشد که قدرت های متخاصم احساس کنند چند پارچگی وجود دارد. تفاوت است میان برخی دلسوزانه و برخی رقابتهای نامربوط حزبی و سیاسی ؛ اما انتقادات سازنده ضمن تقویب موضع بین المللی، ایرادات دولت را اصلاح می کند .

وی با تاکید براینکه دولت باید بر تحمل خودش بیفزاید گفت: برخی واکنش های دولت نسبت به منتقدین حتی اگر تشخیص آنان این باشد که این منتقد از چارچوب عدالت و انصاف خارج شده، درست نیست .  در برابر انتقاد منطقی تحمل به خرج دادن هنر نیست . اما اگر افرادی از دایره انصاف خارج شدند دولت باید سعه صدر به خرج دهد چراکه دولت امکانات کشور را در اختیار دارد و با این امکانات می تواند در سیر اقناع جامعه قرار بگیرد و حتی منتقدین غیر منصف را با بزرگواری و سعه صدر شرمنده کند که متاسفانه این سعه صدر هم خیلی پررنگ نیست.

سلیمی نمین یکی از عوامل موثر در کسب قدرت و عزت ملی را وحدت دانست و گفت: ما حول اسلام به وحدت و در سایه این وحدت به استقلال رسیدیم و همچنان حول اسلام می توانیم بیشترین همگرایی را در کشور رغم بزنیم.

وی با بیان اینکه مسئولان باید مراقب رفتار و صحبت های خود باشند اذعان داشت: در شرایطی که سخنان ما بازتاب دارد باید مراقب گفتارمان باشیم بخصوص مسئولان؛ وقتی مسئولان بگویند ما در شرایط سخت اقتصادی هستیم این تقلی را برای دشمنان ایجاد می کند که می شود فشار اقتصادی را بر ما زیاد کنند.

کارشناس مسایل سیاسی افزود: اگر مسئولان و برخی از سیاسیون سیاه نمایی کنند بازتاب دیگری بیرون دارد؛ گرچه دوستان برای مصرف داخلی این موضوعات را مطرح می کنند اما باید بدانند در حوزه ببین الملل شرایط برای خودشان سخت می شود.

سلیمی نمین بیان داشت: این درست است که دولت گذشته اشتباهات فاحش داشته و باید اصلاح شود اما نباید ما در قالب رقابتهای حزبی و گروههای به گونه ای سخن بگوییم که مسائل در کشور بغرنج است.

وی همچنین در واکنش به اظهارات اخیر هاشمی در مراسم جايزه كتاب سال گفت: اظهارات هاشمی در جمع دانشجویان اظهارات ناپخته و صرفا تبلیغاتی بود  آنهم در این شرایط که دشمنان می توانند از آن بهره بگیرد کار شایسته ای نبود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها