يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۰۴۲۹۳
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
روزنامه صهیونیستی "آروتز شوا" در مقاله‌ای با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اذعان کرد: پس از 35 سال از انقلاب ایران،‌ این کشور قدرتمندترین ارتش را در میان کشورهای منطقه داراست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل ازباشگاه خبرنگاران، روزنامه صهیونیستی آروتز شوا نوشت: ایران با گذشت 35 سال از انقلاب، نمایشی از قدرت نظامی و دفاعی خود را به نمایش گذاشته است تا نشان دهد یکی از دستاوردهای اصلی سال‌های پس از انقلاب این بوده که ارتشی قدرتمند و گسترده در منطقه خاورمیانه محیا سازد.

در ادامه این مقاله آمده است:‌ جمهوری اسلامی با رونمایی از محصولات نظامی و دفاعی جدید خود در روزهای اخیر _ که بصورت بومی تولید شده اند _ و بطور اختصاصی در یک دهه گذشته با سرعت قابل توجهی توسعه یافته است،‌ به استقبال سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب خود رفته است. در همین زمینه بسیاری از کارشناسان نظامی جهان نیز ارتش ایران را بزرگترین و قدرتمندترین ارتش که در حال حاضر در منطقه مستقر است، می‌دانند.

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به توانمندی‌های تولیدات نظامی ایران نوشت: تازه ترین محصول بومی کارشناسان نظامی و دفاعی ایران سه موشک "شهاب یک ،‌ دو و سه" می باشد که با برد 2000 کیلومتری (1.243) قابلیت شلیک و اصابت به اهداف مورد نظر در سرزمین‌های اشغالی را دارند. این موشک‌ها از لانچرهای (سکوی پرتاب) زیرزمینی قابل پرتاب بوده و به سختی توسط ماهواره‌های فضایی قابل شناسایی هستند. این موشک‌ها قادرند در پاسخ به حملات بطور مداوم موشک شلیک کنند.

نویسنده در ادامه مقاله خود تاکید کرد:‌ علاوه بر این موشک‌ها، جمهوری اسلامی اخیرا از راکت بومی دیگری رونمایی کرده است که در ساحل خلیج فارس مستقر شده و مخصوص شلیک به اهداف دریایی در این منطقه می‌باشد. این راکت بالستیک فوق صوت نیز هم اکنون دارای برد 300 کیلومتری بوده و در حال ارتقای میزان برد می‌باشد. این راکت دارای کلاهک 650 کیلوگرمی است.

"جمهوری اسلامی" در حال تولید چندین هواپیمای بدون سرنشین است که اصلی ترین آنها با عنوان " فطرس" دارای شعاع دو هزار کیلومتری بوده و به راحتی قادر به انجام عملیات در خاک سرزمین‌های اشغالی می‌باشد. این هواپیمای بدون سرنشین قادر به انجام عملیات هوایی به مدت 30 ساعت مداوم بوده و علاوه بر جمع آوری اطلاعات،‌ حمله مسلحانه را نیز انجام می‌دهد.

ارتش ایران همچنین از جت جنگی "‌صادق" نیز رونمایی کرد که تولید بومی بوده و محصولی پیشرفته تر از "جنگنده اف _‌18" ، "هواپیمای رادار گریز قاهر 313" و "هلی کوپتر جنگی کبرا" می‌باشد.

این روزنامه صهیونیستی در انتهای تصریح کرد: این قدرت دفاعی و نظامی بخوبی به مقامات آمریکایی نیز اثبات شده است چرا که آنان مکررا نسبت به توان بالای ارتش ایران و خطر آن‌ها برای ناوهای آمریکایی مستقر در خلیج فارس هشدار می‌دهند. در روزهای اخیر نیز تعدادی از کشتی های ایرانی در نزدیکی ناوهای آمریکایی در سواحل مدیترانه مستقر شدند.

تحریم‌های غرب و بخصوص آمریکا علیه "جمهوری اسلامی ایران "‌بر اساس مفاد توافق نامه ژنو کاهش یافته است. مقامات رژیم صهیونیستی مدعی  هستند این عامل موجب تقویت موضع نظامی،‌ سیاسی و استراتژیک ایران در منطقه و جهان خواهد شد با این حال آمریکا معتقد است بهترین راهکار برای حل اختلافات با ایران دیپلماسی،‌ گفتگو و مذاکره است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها