امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۰۴۶۰۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
در سایه تساهل و تسامح وزارت فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم نشر چشمه رفع تعلیق شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کیهان، انتشارات چشمه به دلیل اقدام برای انتشار کتاب‌هایی با مضمون هتاکی به اهل بیت و قبح‌زدایی از فحشا، فعالیتش از  اواخر سال 1390 توسط معاونت فرهنگی وزارت ارشاد وقت متوقف شده بود. بر اساس اعلام رسمی هیات تجدیدنظر رسیدگی بر تخلفات ناشران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشر چشمه به «تعلیق موقت پروانه نشر» تنها به مدت 24 ماه محکوم شد(!) که پس از انقضای آن و با احتساب مدت سپری شده می‌تواند فعالیت خود را از سر بگیرد.   فعالیت نشر چشمه از زمستان 90 به حالت تعلیق در آمد و براساس این رای از ۲۴ اسفند  سال جاری مجددا فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مدیر این انتشاراتی بیان کرده است که «به دلیل درگیری‌های صنفی از نظارتم بر مجموعه نشر چشمه کاسته شده و قصد و غرضی از بروز مشکلات پیش آمده نداشته‌ام و کوشیدم تا با تطبیق خود با مصوبات ناظر به حوزه نشر دقت بیشتری در انتخاب کتاب‌ها و ارائه آن‌ها به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشم.» اما با توجه به سابقه فعالیت نشر چشمه به نظر می‌رسد تخلفات متعدد این ناشر بیش از آن اندازه‌ای است که بتوان بهانه مدیر انتشارات را پذیرفت. به هر حال با این حکم مسئولیت کژروی‌های نشر چشمه را پس از آغاز به کار مجدد باید بر عهده وزارت ارشاد دانست.

محمد رحمانیان نویسنده نمایشنامه موهن «روز حسین» که باعث تعلیق فعالیت انتشارات چشمه شد پس از بازگشت به ایران در جشنواره تئاتر فجر گفته است من کار تولید می‌کنم برای اینکه دیگران را عصبانی کنم.

کیهان در دو یادداشت مفصل به تخلفات نشر چشمه پرداخت. نمایشنامه روز حسین که نشر چشمه اصرار به انتشار آن را داشت به حدی وقیحانه و اهانت‌آمیز به ساحت ائمه اطهار است که کیهان از آوردن مصادیق آن معذور است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها