أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۰۵۰۶۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۴     ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
افشاگری مدیر انستیتوی علوم و امنیت درباره عربستان:
مراکز اطلاعاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی چندی پیش اظهار داشتند توجه زیاده از حد به مسئله هسته ای ایران باعث شده است دولت ریاض در پی زیاده خواهی های هسته ای بر آید. دیوید آلبرایت، مدیر انستیتوی علوم و امنیت بین المللی و بازرس سابق تسلیحاتی در این رابطه اظهار داشت: ”عربستان در مراحل اولیه قرار دارد.“ اما علت نگرانی خود را اینگونه بیان کرد: ”آنها پول دارند! می توانند با پول خود استعداد و آموزش لازم برای ساخت سلاح های هسته ای را بخرند!
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، منابع جاسوسی اسرائیل و امریکا با هشدار به باراک اوباما خواستار توجه بیشتر وی به متحدین منطقه ای ایالات متحده شده و در ادامه رویکرد تک بعدی هسته ای کاخ سفید که درصد قابل توجهی از آن فقط متوجه ایران است به وی هشدار دادند.

مراکز اطلاعاتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی چندی پیش اظهار داشتند توجه زیاده از حد به مسئله هسته ای ایران [مخصوصا پس از توافق ژنو] باعث شده است تا کاخ سفید از کشورهای دیگر منطقه غرب آسیا غافل شده و در سایه این غفلت، دولت ریاض در پی زیاده خواهی های هسته ای بر آید.



اگرچه عربستان سعودی متحد اول امریکا از بین کشورهای همسایه ایران به شمار می آید اما این مسئله بدین معنی نیست که کاخ سفید به او اجازه دهد کدخداگری امریکا در منطقه را به مخاطره انداخته و احیانا زمانی به قدرتی در مقابل امریکا بدل گردد.

البته دیوید آلبرایت، مدیر انستیتوی علوم و امنیت بین المللی و بازرس سابق تسلیحاتی در این رابطه اظهار داشت: ”عربستان در مراحل اولیه قرار دارد." اما علت نگرانی خود را اینگونه بیان کرد: ”آنها پول دارند! می توانند با پول خود استعداد و آموزش لازم برای ساخت سلاح های هسته ای را بخرند! کما اینکه در سالهای گذشته مراودات خود را با پاکستان بیشتر از پیش توسعه داده اند."

عربستان در سال 2012 اعلام کرده بود که تا سال 2030 تعداد 16 رآکتور تجاری را خواهد ساخت و در همین زمینه با چین توافقنامه تکنولوژی امضا کرد. اما آلبرایت معتقد است حتی از سرویس های جاسوسی اروپایی نیز خبرهایی به گوش میرسد که عربستان به طور پنهانی در حال ارتقاء دانش خود تا سطح تکمیل چرخه سوخت و یا تولید سوخت برای رآکتورهای خود است و قصد خریداری آن از دیگران و وابستگی در این زمینه را ندارد.

آلبرایت در ادامه فاش کرد عربستان سعودی در سالهای گذشته متخصصین و مهندسینی را استخدام کرده است که می توانند آبشار سانتریفیوژ های مورد نیاز برای تولید سوخت هسته ای را بسازند. وی اظهار داشت: ”ما نگران این نیستیم که عربستان یک رآکتور را به کار بیاندازد بلکه نگرانیم که مبادا به دانش و مهارت های چرخه سوخت دست پیدا کند."

دقیقا همان مثالی که سالها پیش امام خمینی در رابطه با مستکبرین و زورگویان استفاده می کردند به ذهن خطور می کند که اینها به خودشان هم اعتماد ندارند و حتی موقع خواب مانند گرگ ها رو به همدیگر و با چشمان باز می خوابند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها