کد خبر: ۲۰۵۸۲۲
زمان انتشار: ۰۹:۱۶     ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
بر سر میز مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب چه می گذرد:
لس آنجلس تایمز پیش از آغاز مذاکرات در مطلبی نوشت: ”دیپلمات های امریکایی در حال مطالعه و بررسی شگردهایی هستند تا مردم ایران را به این باور برسانند که غرب و مخصوصا امریکا، شأن و کرامت آنها را در نتیجه مذاکرات حفظ می کند!“ در همین راستا باراک اوباما پیشتر به صورت علنی درخصوص اهمیت لحاظ کردن عزت نفس ایرانیان اظهار داشته بود.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و غرب در حالی ادامه دارد که سیاستمداران امریکایی برای دستیابی به موفقیت مطلوب خود، دست به دامان علم روانشناسی شده تا با ایجاد حس کاذب موفقیت برای مردم ایران به نتایج موردنظر خود برسند.



لس آنجلس تایمز پیش از آغاز مذاکرات در مطلبی نوشت: ”دیپلمات های امریکایی در حال مطالعه و بررسی شگردهایی هستند تا مردم ایران را به این باور برسانند که غرب و مخصوصا امریکا، شأن و کرامت آنها را در نتیجه مذاکرات حفظ می کند!" راه حل این مسئله از نظر تحلیلگران مسائل سیاسی امریکا، رسیدن به پاسخ این پرسش است: ”چگونه می توانیم حس پیروزی [کاذب] را به ایرانی ها القا کنیم؟"

در همین راستا باراک اوباما پیشتر به صورت علنی درخصوص اهمیت لحاظ کردن عزت نفس ایرانیان اظهار داشته بود که ”باید به منظور ایجاد یک شروع دوباره در روابط ایران با جهان، راه شرافتمندانه ای را برای آنان باز کنیم."

در حال حاضر، چون عمده نگرانی غرب درخصوص تاسیسات هسته ای اراک و فوردو است، به گزارش لس آنجلس تایمز تمامی تلاش تیم غربی –در این سری از مذاکرات و همچنین گفتگوهای بعدی- بر خارج کردن این دو از دایره برنامه هسته ای ایران متمرکز خواهد بود.

به همین منظور غرب لحن تهدید و ارعاب را تا حدودی کنار گذاشته تا با روش روانشناسی شده جدید خود، به نتیجه موردنظر خود برسد. به عنوان مثال تحلیلگران و مشاورین رسانه ای تیم مذاکره کننده امریکایی به آنها پیشنهاد دادند در این مرحله از مذاکرات از بیان خواسته های حداکثری خودداری کنند تا مبادا ایران را وادار به جبهه گرفتن نمایند.

آقای جوزف، یکی از اعضای مرکز علوم و امور بین الملل مدرسه هاروارد کندی پیشنهاد داد به عنوان نمونه، به جای دستور به برچیدن آب سنگین اراک، از ایران تقاضا کنند آن را با یک مجتمع آب سبک تعویض کند.

وندی شرمن نیز از تیم خود درخواست کرد به منظور وادار کردن ایران به عقبگرد هسته ای، با استفاده از الفاظ و منش های مناسب و معقول با آنان برخورد کنند. وی با عقب نشینی از تحکم های پیشین کاخ سفید مبنی بر از بین بردن تمام تجهیزات هسته ای ایران، اظهار داشت ایرانی ها می توانند تمام تجهیزات خود را که برای یک برنامه غیرنظامی موردنیاز است حفظ کنند (که البته فقط شامل اراک و فوردو نمی شود.)

البته گفتنی است در تمام تحلیل های این چنینی، حساب تیم مذاکره کننده و دولت از حساب مردم جدا شده است؛ بدین معنی که غرب نگران مردم عادی ایران است نه مذاکره کنندگان! به همین دلیل برنامه امریکا، حول محور استفاده از لحن و ماسک ظاهری می گردد که عزت نفس مردم را حفظ می کند و کاری به دولت و تیم ایرانی ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۶ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
۳
۰
انها خیالشان از تیم دولت آسوده است چون کدخدایی امریکا را قبول کرده اند. مشکل مردم ایرانند که تابع رهبرند و از چیزی واهمه ندارند و امریکا را زیر پا می گذارند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها