أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۰۶۱۷۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، صبح شنبه 26 بهمن ماه برای بسیاری از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد صبح دل انگیزی نبود. حاشیه هایی که بر آزمون کارشناسی ارشد سال 93 سایه افکنده بود بسیاری را نگران کرد اما پس از توضیحات دکتر خدایی رئیس سازمان سنجش درباره این شبهات و انتشار دفترچه سئوالات کنکور ، بی اساس بودن این مسائل مشخص شد. 
 
پرماجراترین آزمون کارشناسی ارشد سال های اخیر 
 
آزمون کارشناسی ارشد سال 93 که به دلیل بارش سنگین برف در استان های شمالی یک هفته به تعویق افتاد با حاشیه شایعه فروش سئوالات در سایت های اینترنتی و طرح سئوالات سیاسی مرتبط با دولت دهم مواجه شد.
 
دکتر خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این باره یادآور شد: موضوع شبهات در آزمون کارشناسی ارشد کاملا بی اساس است و دفترچه سئوالات برای اولین بار پس از پایان آزمون در روز شنبه 26 بهمن منتشر شده است. سئوالات سیاسی نیز مربوط به درس تاریخ تحولات سیاسی و اجتماعی رشته علوم سیاسی بوده و چیزی فراتر از تاریخ معاصر کشور نبوده است و بر سرفصل این دروس منطبق بود. 
 
وی درباره سئوالاتی که در نظرسنجی از داوطلبان درباره دولت تدبیر و امید مطرح شده است گفت: 4سئوال مشخصا از معاونت فرهنگی وزارت علوم درباره سیاست های دولت تدبیر و امید و بحث های دانشگاهی مطرح شد.
 
انتصاب یک خواننده به عنوان رئیس دانشکده هنر و معماری واحد تهران مرکز
 
دکتر فرهاد حسین زاده لطفی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، با صدور حکمی دکتر عبدالحسین مختاباد را به عنوان رئیس دانشکده هنرومعماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی منصوب کرد. جلسه معارفه دکتر عبدالحسین مختاباد با حضور جمعی از معاونین، مشاور ریاست، مدیران، مدیران گروههای آموزشی و کارکنان دانشکده برگزار شد. دکتر سیدعبدالحسین مختاباد دارای مدرک دکتری موسیقی است. پیش از این ناصر باباشاهی ریاست دانشکده هنر و معماری را برعهده داشت. مختاباد همچنین عضو شورای شهر تهران است. 
 
دانشگاه شریف از شکایت "مدرسان شریف" تبرئه شد
 
در پی شکایت موسسه علمی آموزشی "مدرسان شریف" از دانشگاه صنعتی شریف به دلیل اطلاع رسانی که انجام داده بود، دادگاه دانشگاه شریف را تبرئه کرد. چندی پیش دانشگاه صنعتی شریف با انتشار اطلاعیه‌ای از دانشجویان و نخبگان این دانشگاه که حقوق یا منافع آنها به دلیل تخلفات موسسه علمی آموزشی مدرسان شریف پایمال یا تضییع شده، خواست در اسرع وقت گزارشات و شکایات خود را به دفتر حقوقی و امور قرادادهای دانشگاه ارائه و از مشاوره حقوقی کارشناسان حقوقی دانشگاه بهره مند شوند. براساس اعلام دانشگاه، با توجه به این اقدام دانشگاه صنعتی شریف، موسسه علمی آموزشی مدرسان شریف نیز از دانشگاه شکایت کرد که دادگاه دانشگاه شریف را تبرئه کرده و عنوان کرد اگر موسسه مذکور مشکلی نداشته باشد دلیلی ندارد از دعوت دانشگاه از دانشجویان برای شکایت نگران باشد.
 
برکناری فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران و بازگشت معاون سابق به دانشگاه
 
فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران پس از چندی که زمزمه هایی مبنی بر تغییر وی مطرح بود، از ریاست این دانشگاه برکنار شد و وزیر علوم، محمدحسین امید معاون اداری و مالی وزارت علوم را به عنوان سرپرست موقت دانشگاه منصوب کرد. امید پیش از این در دانشگاه تهران در سمت های معاونت دانشجویی و اداری - مالی و رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی مسئولیت داشته است.
 
فرهاد رهبر که ابتدا درباره خبر برکناری‌ خود را از ریاست دانشگاه تهران این خبر را تایید کرد و گفته بود وزارت علوم این موضوع را با من مطرح کرده اما هنوز حکمی به دست من مبنی بر برکناری ام نرسیده است. پس از آن عبدالحسین فریدون  مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم، دلیل تغییر رئیس دانشگاه تهران را اتمام حکم مدیریت فرهاد رهبر در این دانشگاه، عنوان کرد و گفت: مدت زمان 4 ساله ریاست فرهاد رهبر بر دانشگاه تهران به اتمام رسیده و وزارت علوم با صدور نامه ای، از خدمات وی در این دانشگاه تشکر کرد. فرهاد رهبر سی و یکمین رئیس دانشگاه تهران بود. 
 
برکناری رئیس دانشگاهی که قصد داشت به دانشجویان شغل دهد !
 
در حالی که یک روز از نشست خبری دکتر سهراب رضایی سرپرست دانشگاه فنی حرفه ای نگذشته بود وزیر علوم وی را برکنار کرد و مسعود شفیعی عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر را جایگزین وی کرد. رضایی روز پیش از برکناری در نشست خبری خود گفته در طرحی که برای اولین بار در کشور اجرا می شود پذیرش دانشجو با اعطای تسهیلات انجام می گیرد و به دانشجو هم شغل و هم هزینه کمک تحصیلی ارایه می شود.
 
وی با اشاره به طرح جدید نظام پذیرش و آموزش دانشگاه فنی و حرفه ای گفته بود در این طرح به جای اینکه از دانشجو پول دریافت شود به وی پول نیز ارایه می شود و این پول از محل کاری که در کارگاه ها و آزمایشگاه هایی که با صنایع و دیگر دستگاه ها قرارداد آن منعقد شده تعریف می شود. در زمان پذیرش دانشجو در این طرح  شغلی که در آن فعالیت خواهد کرد مشخص شده و این دانشجویان از طریق آزمون و مصاحبه پذیرش خواهند شد.
 
بیمه هزینه 70 میلیون تومانی درمان دانشجوی دانشگاه تهران را تقبل نکرد
 
دکتر علی رضا وجهی معاون دانشجویی دانشگاه تهران وضعیت دانشجوی حادثه دیده دانشگاه تهران را تشریح کرد و گفت: این دانشجو هفته گذشته به شهر خود منتقل شد و دانشگاه تهران تاکنون 70 میلیون تومان برای درمان این دانشجو هزینه کرده است که بیمه هیچ کدام از این هزینه ها را پرداخت نکرد. دانشگاه فقط 50 میلیون تومان هزینه درمان به بیمارستان سینا پرداخت کرده است و 20 میلیون تومان هم برای فیزیوتراپی، پانسمان، دارو و دیگر موارد پرداخت کرده است.
 
ماریه جعفری دانشجوی بوکانی که در رشته الهیات مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران تحصیل می کند، روز دوم مهرماه،  از سرویس دانشگاه پیاده می شود. درب عقب اتوبوس دچار اشکال فنی بود و فقط یکی از درها باز می شد، به محض پیاده شدن ماریا، در بسته می شود و چادر او لای درب اتوبوس گیر می کند و اتوبوس از روی پای وی رد می شود.
 
آمار دانشجویان معتاد غیر از سیگاری ها !
 
ضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، با بیان اینکه دانشجوی سیگاری، معتاد نیست، گفت: هم اکنون حدود 2 درصد دانشجوی معتاد در دانشگاهها داریم. در برخی موارد آمارهای اعتیاد میان دانشجویان توسط رسانه ها به میزان حدود 10 درصد می رسد در حالیکه آمار واقعی چیزی حدود 2 درصد را نشان می دهد که دانشجویان معتاد هستند.
 
وی با تاکید بر اینکه برخی آمارها درباره دانشجویان سیگاری یا حتی دانشجویان معتاد بزرگ نمایی بیش نیست، تاکید کرد: البته نمی توان منکر شد که میان جامعه و دانشگاه ارتباط مستقیمی وجود دارد اما تاکید می کنم که آمار معتادان در دانشگاهها کمتر از میانگین جامعه است. البته این میزان اندک اعتیاد میان دانشجویان یک آسیب به شمار می آید و لازم است سازمان امور دانشجویان به مسائل فرهنگی و رفاهی دانشجویان نیز توجه کند و مراکز مشاوره در دانشگاهها بیش از گذشته گسترش یافته اند.
 
هاشمی که باور دارد در این سالها مصرف سیگار میان دانشجویان رشد داشته است، خاطرنشان کرد: برخوردهای یک سویه، کنترلی و سلبی نمی‌تواند راه حل مناسبی برای مقابله با این معضل باشد و اگر این رفتارها تاثیرگذار بود در این سالها آمار سیگاری شدن دانشجویان بیشتر نمی شد.
 
مصوبه افزایش شهریه دانشگاه پیام نور تعلیق شد
 
محمد علی کریمی معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه در جلسه هیأت امنای دانشگاه مقرر شده بود شهریه دانشجویان فراگیر کارشناسی ارشد 90 درصد و شهریه دانشجویان دکتری 100 درصد افزایش یابد، تاکید کرد که رئیس این دانشگاه مانع از پرداخت این شهریه توسط دانشجویان شد.   پیرو مذاکراتی که با هیأت رئیسه و رئیس دانشگاه پیام نور صورت گرفت، مقرر شد این افزایش غیرقابل توجیه اعمال نشود و شهریه ها همانند گذشته دریافت شود و مصوبه پیشین به صورت معلق باقی ماند تا بار دیگر در هیأت امنای دانشگاه پیام نور تقلیل شود.
 
جذاب ترین دانشگاه و رشته برای هیأت علمی شدن
 
امین حکیم  معاون مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم اعلام کرد که دانشگاه تهران دارای بیشترین اولویت توسط متقاضیان جذب تاکنون، شناخته شده است.  بر اساس اولویت های بارگذاری شده این داوطلبان، استان تهران با مجموع انتخاب 4 هزار و 688 اولویت دارای بیشتری متقاضی و استان ایلام با 24 اولویت انتخابی توسط داوطلبان، کمترین آمار را دارد. در این فراخوان 231 رشته تحصیلی توسط دانشگاهها بارگذاری شده که از این تعداد 203 رشته تحصیلی انتخاب شده است.
 
معاون مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم، درباره کم و پر تقاضاترین رشته ها، اظهار داشت: رشته شیمی با مجموع 761 اولویت بیشترین بارگذاری توسط متقاضیان را به خود اختصاص داده و دانشگاه تهران با تعداد 1190 به عنوان نخستین اولویت از سوی داوطلبان انتخاب شده است. همچنین 14 رشته تحصیلی صرفاً دارای یک اولویت هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها