أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۰۶۴۰۶
زمان انتشار: ۱۶:۵۶     ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
مسئولین بسیج دانشجویی 313 دانشگاه‌ کشور در بیانیه پایانی نشست دو روزه خود اعلام کردند: مطالبه دانشجویان انقلابی این است که دولت یازدهم و وزارت علوم این دولت هرچه سریعتر برنامه های خود را برای تحقق دانشگاه اسلامی اعلان کند. همچنین مسئولین وزارت علوم اعلام کنند چه برنامه‌ای برای اساتید سکولار که قائل و معتقد به دانشگاه اسلامی نیستند، دارند؟ آیا استاد یا رئیس دانشگاهی که خود اعتقادی به اسلامی سازی دانشگاه ندارد می‌تواند گامی درجهت تحقق و تولید علوم انسانی اسلامی بردارد؟ حتماً اینچنین نیست.

به گزارش فارس، متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:
 
« بسمه تعالی
 
حضور و تداوم پرصلابت انقلاب اسلامی در فجر سی و پنجم و حماسه میلیونی مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن امسال، برگ دیگری بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی و انقلاب جهانی مستضعفین اضافه کرد. نگاهی به راه طی شده و گردنه‌های سخت و نفس‌گیری که در طول 35 سال گذشته به سلامت پشت‌سر گذاشته‌ایم، تردیدی باقی نمی‌گذارد که گام های بلند و استواری را برداشته ایم، چیزی شبیه«معجزه».
 
نقطه آغاز از آنجا بود که در پی انقلابی عظیم و الهی و در رکاب امام راحلمان(ره) سقف ظلمانی و تاریک نظام سلطه جهانی را شکافتیم و نامعادله تحمیلی «سلطه گر و سلطه پذیر» را که در پوشش «همزیستی مسالمت آمیز!» به خوردمان داده بودند، برهم زدیم، و اینگونه بود که «عصر روح الله» آغاز شد.
 
ما دانشجویان انقلابی ایران زمین با گذشت 35 سال از انقلاب کبیر اسلامی فراز و نشیب‌های زیادی پشت سر گذاشته‌ایم و گاه و بی‌گاه برخی از «نباید»های مرسوم جهانی را «باید» پنداشته‌ایم و نظم ظالمانه بین‌المللی را به چالش کشیده‌ایم و به لطف خدای سبحان، چشم از «جلودار» و راه‌بر، بر نگرفته‌ایم و پای از بستر اصلی انقلاب بیرون نگذاشته‌ایم. اما بسیج دانشجویی بعنوان فراگیر‌ترین تشکل دانشجویی، مسائل و دغدغه هایی دارد که در ذیل خطاب به دولتمردان، مسئولان و مردم بیان می‌دارد:
 
1. سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی که حاکی از رویکرد ایجابی و تهاجمی و بهره برداری حداکثری از ظرفیت های عظیم درون کشور است و تاکیدات مکرر مقام عظمای ولایت بر امید نبستن به بیرون باید نصب‌العین تمامی مسئولان محترم در دولت و همه دستگاه‌ها قرار گیرد.
 
اهمیت  قدرت درون‌زا و توجه به تقویت ساخت درونی کشور به اندازه‌ای است که در یک ساله اخیر مُدام از سوی رهبر معظم انقلاب تکرار شده است. با  پیمودن اقتصاد مقاومتی است که حماسه اقتصادی رقم خواهد خورد. فلذا ما دانشجویان از دولتمردان و نمایندگان محترم در خانه ملت انتظار داریم توجه به اقتدار درون‌زا و استحکام ساخت درونی کشور را در اولویت کاری خود قرار دهند.
 
2. تناقض گویی در رفتار و گفتار مقامات آمریکایی و استفاده از زبان تهدید، تحریم و فشار در برابر لحن نرم و ملایم رئیس جمهور محترم و وزیر امور خارجه کشورمان، ابهامات و تردیدها را پیرامون توافق هسته‌ای ایران و 5+1  افزوده است. 3بار افزایش تحریم‌ها علیه برخی از شرکت های ایرانی در 3ماه گذشته، بیش از 9 بار تهدید به استفاده از گزینه‌های روی میز و باز کردن پرونده‌های حقوق بشر، موشک‌های بالستیک و مبارزه با تروریسم به موازات پرونده هسته‌ای و حال مداخله صریح در امور داخلی ایران و درخواست رفع محدودیت‌های سران فتنه همه و همه بیانگر  غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی ها و عدم حسن نیت آمریکایی ها در برابر ایران اسلامی است.
 
فلذا از مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور و شخص رئیس جمهور انتظار داریم در پیگیری منافع مردم ایران و حقوق هسته‌ای ایشان ذره‌ای عقب نشینی نکرده و با توجه به گستاخی و توهین های مکرر مقامات آمریکایی با دقت و جدیت این اعمال را رصد کرده و هر گونه اقدامی برای حفظ شدن 3 اصل عزت، حکمت و مصلحت در دیپلماسی و سیاست خارجی را در صدر اولویت های خود قرار دهند.
 
3. مطالبه دانشجویان انقلابی این است که دولت یازدهم و وزارت علوم این دولت هرچه سریعتر برنامه های خود را برای تحقق دانشگاه اسلامی اعلان کند. همچنین مسئولین وزارت علوم اعلام کنند چه برنامه‌ای برای اساتید سکولار که قائل و معتقد به دانشگاه اسلامی نیستند، دارند؟ آیا استاد یا رئیس دانشگاهی که خود اعتقادی به اسلامی سازی دانشگاه ندارد می‌تواند گامی درجهت تحقق و تولید علوم انسانی اسلامی بردارد؟ حتماً اینچنین نیست.
 
مهمترین مطالبه ما از وزارت علوم، حرکت به سمت تحقق دانشگاه اسلامی است، نگرانیم که با توجه به برخی خط مشی‌های اعلامی و اعلانی وزارت علوم دولت یازدهم، ادامه مسیر تحقق دانشگاه اسلامی علاوه بر تاخیر با موانع احتمالاً فراوانی مواجه شود.
 
4. متاسفانه وزارت علوم دولت یازدهم در عملکرد چند ماه خود حاشیه سازی های فراوانی را به همراه داشته است، حاشیه سازی‌هایی چون: اعزام هیئت‌های 3 نفره از سوی وزارت به دانشگاه‌ها که عملا به تسویه حساب سیاسی در دانشگاه ها می‌پردازند، انتصاب افراد نزدیک به فتنه در دانشگاه ها، انتصاب افرادی که مجلس شورای اسلامی صلاحیت آنها را برای حضور در وزارت علوم تایید نکرده است در مشاغل کلیدی این وزارتخانه، بازگشت اساتید سکولار و دانشجویان ستاره دار، مجوز تاسیس تشکل‌های افراطی و... .
 
لذا ما دانشجویان بسیجی بعنوان فراگیرترین تشکل دانشجویی، این عملکرد های وزارت علوم را مصداق خروج از اعتدال و تدبیر می‌دانیم و به  مسئولین وزارتخانه هشدار می‌دهیم روند رو به رشد علم بومی در دانشگاه‌ها هرگز نباید کند و یا متوقف شود.
 
دانشگاه اسلامی مورد مطالبه ما دانشگاهی است که در آن نشاط علمی و نشاط سیاسی توامان وجود دارد به گونه‌ای که بستر برای ارائه سلیقه‌های مختلف سیاسی در چارچوب قانون فراهم باشد. و اولویت فعالیت‌های علمی همچنان در صدر فعالیت‌های دانشگاهی باشد.
 
5. 35 سال از وقوع انقلاب اسلامی ایران می‏گذرد، انقلابی که حول گفتمان مقابله با ظلم، اقامه عدل، دفاع از حقوق محرومین و مستضعفین و برپایی قسط و عدالت در جامعه پایه‏ریزی شد و توانست خیل عظیمی از توده‏های مردم و به ویژه کوخ‏ نشینان و پابرهنگان را با خود همراه سازد.
 
علیرغم توفیقات بدست آمده در عرصه‏های مختلف متاسفانه همچنان شاهد مفاسد اقتصادی، افزایش ثروت‏های بادآورده و افزایش فاصله طبقاتی در جامعه هستیم؛مسئله‌ای که به نظر می‌رسد، علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری، آن طور که بایسته و شایسته است مورد توجه برخی از مسئولین و خصوصا مسئولین قوه قضائیه قرار نگرفته است.
 
انتظار داریم که از هر گونه اقدامی در راستای مبارزه قاطع و بدون مسامحه با مفاسد اقتصادی دریغ نکرده و با روشنگری های لازم بیش از پیش در این امر بکوشند. بسیج دانشجویی بعنوان فراگیرترین تشکل دانشجویی همواره از ابتدای شکل گیری خود در همه دولت ها پیگیر و مطالبه گر برخود با مفاسد اقتصادی بوده است.
 
6. یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های جدی مردم انقلابی و دانشجویان انقلابی استفاده از افرادی منتسب به جریان فتنه و یا حامیان ایشان در مدیریت‌های میانی کشور از جمله استانداران و معاونین و مدیران کل وزارتخانه هاست. امری که به نظر می‌رسد در شرایط حساس کنونی، باید با دقت بیشتر دولت و همچنین نظارت دقیق تر نمایندگان بر عملکرد وزرا و مسئولان دولت، پیگیری و بررسی شود و به  نگرانی ها و دغدغه دانشجویان پاسخ داده شود.
 
در پایان ما دانشجویان بسیجی بار دیگر ضمن تجدید عهد و بیعت دوباره با آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و اعلام حمایت و تبعیت کامل از رهنمودهای عالمانه و حکیمانه مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی»،امیدواریم که دولتمردان و نمایندگان مجلس و سایر مسئولین کشور همراه با مردم و پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بیش از پیش در پیگیری منافع امت اسلامی و خدمت به انقلاب جهانی مستعضفین تلاش کنند.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها