کد خبر: ۲۰۷۳۸۶
زمان انتشار: ۰۸:۴۹     ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
قیمت جدید سوخت در فروردین یا اردیبهشت ۹۳ اعمال می‌شود
وزیر امور اقتصادی و دارایی از توزیع فرم خوداظهاری یارانه تا پایان سال به صورت الکترونیکی، تغییر فهرست یارانه‌بگیران از سال ۹۳، تغییر قیمت حامل‌های انرژی از فروردین یا اردیبهشت ۹۳ و عدم تغییر یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی در سال آینده خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، علی طیب‌نیا در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: براساس قانون هدفمندی‌یارانه‌ها و تبصره 21 قانون بودجه سال 93 ، دولت مکلف است قیمت حامل‌های انرژی را به صورت تدریجی تغییر دهد و بر همین اساس برنامه‌ریزی گسترده‌ای در 3 ماه گذشته در همین زمینه آغاز شده است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: فرم جدید خوداظهاری برای دریافت یارانه تا قبل از پایان سال به صورت الکترونیکی توزیع خواهد شد. طیب‌نیا در ادامه این نشست از تغییر فهرست یارانه‌بگیران از سال 93 خبر داد و گفت: ملاک شناسایی افراد برای اختصاص یارانه سطح درآمد آنهاست و برای شناسایی درآمد افراد از حساب‌های بانکی نیز استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برای شناسایی افراد نیازمند علاوه بر درآمد از اطلاعات دارایی آنها از جمله مسکن، خودرو و محل سکونت با ملاحظه تعداد افراد خانوار استفاده خواهیم کرد. وی با تصریح اینکه مبلغ یارانه نقدی 45500 تومانی در سال آینده تغییر نخواهد کرد، از تغییر قیمت حامل‌های انرژی از فروردین یا اردیبهشت 93 با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.طیب‌نیا در تشریح تصمیمات جدید دولت برای فاز دوم هدفمندی با تأکید بر اینکه مجلس تکلیف دولت را در قانون بودجه 93 برای پرداخت یارانه‌های نقدی مشخص کرده است، به ارائه آخرین اخبار و تصمیمات دولت درباره ادامه اجرای هدفمندی یارانه‌ها پرداخت و اظهار داشت: پرداخت نقدی از این پس صرفاً به افراد نیازمند متقاضی امکانپذیر خواهد بود و اگر در ثبت‌نام جدید هدفمندی کسی خود را نیازمند اعلام نکند یارانه دریافت نخواهد کرد. وی با تأکید براینکه در ثبت‌نام جدید هدفمندی یارانه‌ها اگر کسانی که خود را نیازمند و متقاضی واقعی بدانند ممکن است مشمول دریافت یارانه نقدی شوند، تصریح کرد: ممکن است عده‌ای خود را متقاضی و نیازمند واقعی بدانند اما بنا به شرایط کشور از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند.

یارانه‌بگیران ثروتمند جریمه می‌شوند
وی افزود: براساس کف درآمدی که مجلس در تبصره 21 هدفمندی یارانه‌ها، دولت را مجاز به تعیین آن کرده اگر افراد نیازمند اعلام کردند که متقاضی دریافت یارانه نقدی هستند، بعد از راستی‌آزمایی توسط دستگاه‌های مربوط و تایید نیازمندی آنها یارانه به آنها پرداخت می‌شود در غیر‌این صورت اگر اطلاعات غلط داده شده باشد این افراد مشمول جریمه خواهند شد.

کف درآمدی برای دریافت یارانه بزودی اعلام می‌شود
وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه کف درآمدی که مجلس، دولت را مکلف به تعیین آن کرده چه میزان برآورد شده است، گفت: اجازه دهید کف درآمدی را در آینده‌ای نزدیک همکاران بنده در دولت اعلام کنند؛ مجلس در این باره دست دولت را باز گذاشته است.

وی افزود: عوامل متعددی از جمله درآمد و دارایی در این فرم‌های خوداظهاری قرار دارند که دارایی‌ها شامل داشتن یا نداشتن منزل مسکونی، داشتن یا نداشتن خودرو، محل سکونت (با توجه به تفاوت زندگی در کلانشهرها و روستاها) و تعداد نفرات خانوار در مرحله جدید پرداخت نقدی یارانه‌ها ملاک خواهد بود. وزیر اقتصاد تأکید کرد: در بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که اگر همه عوامل در تشخیص فرد نیازمند ملاک قرار گیرد کار بسیار بزرگ و بغرنجی را پیش‌رو خواهیم داشت.  طیب‌نیا افزود: درآمد و هزینه خانواده 4نفره در شهر کوچک مسلما با درآمد و هزینه یک خانواده بزرگ در شهر بزرگ متفاوت است و این مسائل در مرحله جدید پرداخت نقدی یارانه‌ها ملاک قرار خواهد گرفت؛ البته مجلس در تبصره 21 تکلیف را روشن کرده و افراد نیازمند براساس برنامه فوق باید ثبت‌نام کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها