کد خبر: ۲۰۷۶۱۹
زمان انتشار: ۱۸:۱۳     ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
رئيس سازمان خصوصي‌سازي اعلام کرد: دو باشگاه استقلال و پرسپوليس را تا قبل از پايان ليگ برتر به مالکان جديد واگذار مي‌کنيم.
به نقل از سايت وزارت ورزش، محمود گودرزي صبح امروز به همراه هيات همراه امروز در نشستي با طيب‌نيا وزير اقتصاد و امور دارايي آخرين وضعيت واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس را بررسي کردند.

اين جلسه با حضور گودرزي وزير ورزش و جوانان، دکتر طيب نيا وزير امور اقتصادي و دارايي، امير رضا خادم معاون حقوقي، مجلس و امور استان‌هاي وزارت ورزش و جوانان، عبدالحميد احمدي معاون فرهنگي وزارت ورزش و جوانان، طاهري رئيس صندوق اعتباري حمايت از قهرمانان ، پورحسيني رئيس سازمان خصوصي‌سازي و صالح‌آبادي رئيس سازمان بورس، محمد متين رئيس مرکز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت اقتصاد و امور دارايي و مازيار ناظمي رئيس مرکز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت ورزش و جوانان در محل وزارت اقتصاد و امور دارايي برگزار شد.

در اين نشست دکتر گودرزي با بيان اين مطلب که اين دو باشگاه سرمايه مردم هستند، گفت: بايد با برنامه‌اي مشخص و و مطمئن کار واگذاري آنها صورت گيرد.

وزير ورزش و جوانان افزود: بايد با همه دستگاه‌هاي متولي خصوصي سازي هماهنگ شويم و از امروز کار واگذاري اين باشگاه‌ها را به صورت جدي‌تر دنبال کنيم.

خادم معاون وزير ورزش و جوانان و نماينده تام الاختيار اين وزارتخانه در خصوصي‌سازي باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس در اين جلسه گفت: تاکيد دکتر گودرزي به عنوان مقام عالي ورزش کشور اعمال قانون است. ما دوست داريم اين کار را به وزارت امور اقتصادي و دارايي واگذار کنيم. او پيشنهاد داد تا قبل از پايان سال 92 پرسپوليس و استقلال از طريق مزايده يا هر روش ديگري که صلاح است قيمت‌گذاري شوند.

خادم گفت: اين دو باشگاه ويترين عملکرد نظام جمهوري اسلامي ايران در حوزه ورزش هستند و نبايد ضعيف شوند.

خادم اضافه کرد: مطلب مهم در اين زمان هم طلب کادر فني و بازيکنان است که هم براي اين فصل و هم براي فصل آينده بايد براي آن کاري کرد تا مشکلي در روند حرکتي اين دو باشگاه در ليگ برتر به وجود نيايد و اسباب نگراني هوادران را فراهم نکند.

پورحسيني رئيس سازمان خصوصي‌سازي با بيان اينکه از انجام اين کار نگراني نداريم، گفت: فوتبال کشور در استقلال و پرسپوليس خلاصه نمي‌شود و اگر به بخش خصوصي واگذار شوند هيچ اتفاقي نمي‌افتد.

او با گفتن اين مطلب که بر اساس قوانين اين دو باشگاه نمي‌توانند وارد بورس شوند اما واگذاري آنها به بخش خصوصي مشکلي ندارد، افزود: اين کار در اولين جلسه هيأت واگذاري که احتمالا هفته آينده خواهد بود در دستور کار است و ساز و کار آن را معلوم مي‌کنيم.

وي خاطرنشان کرد: قيمت گذاري برند اين دو باشگاه به گونه‌اي صورت مي‌گيرد که بيشتر از بدهي‌هاي آن‌ها باشد و در اين زمينه صورت‌هاي مالي از دو باشگاه اخذ شده است و افرادي هستند که چند برابر بدهي‌هاي اين دو باشگاه سرمايه دارند.

رئيس سازمان خصوصي‌سازي ابراز اميدواري کرد استقلال و پرسپوليس 60 تا 100 درصد بالاي قيمت پايه به فروش برسد.

پورحسيني با بيان اين مطلب که همه کارها براي واگذاري اين دو باشگاه بايد قبل از 21 فروردين 93 انجام شود، گفت: روز مزايده قبل از پايان سال 92 خواهد بود و تا قبل از پايان ليگ برتر استقلال و پرسپوليس را به مالکان جديد واگذار مي‌کنيم.

وي ادامه داد: اگر تعهد از خريداران بگيريم تا حدودي نگراني‌ها برطرف مي‌شود. يکي اين که در فاصله زماني پنج سال بايد شرکت را وارد بورس کند. مي‌توان تعهدات ديگري هم در نظر گرفت.

در ادامه اين جلسه وزير امور اقتصادي و دارايي با گفتن اين جمله که بايد در اين زمينه با احتياط و با برنامه عمل کرد، اظهار داشت: بايد بررسي شود که آيا اين دو باشگاه از جنس فعاليت‌هاي اقتصادي و قابل واگذاري از نظر اصل 44 قانون اساسي هستند؟ و يا اگر پس از واگذاري نتايج خوبي گرفته نشود تبعات آن چيست؟

دکتر طيب‌نيا با بيان اينکه هيچ واگذاري تا اين اندازه حساسيت مردم را در پي نداشته و ندارد، گفت: بايد ديد خريدار کيست و هدفش از اين خريد چيست؟ بنابراين بايد اهليت خريدار دقيقا مورد بررسي قرار گيرد تا پيامد‌هاي آن متوجه دولت نشود.

وزير امور اقتصادي و داري در ادامه نحوه اعمال نظارت و کنترل بعد از واگذاري را مهم دانست و افزود: در اين خصوص بايد از تمام ظرفيت هاي نظارتي کشور استفاده شود.

وزير ورزش و جوانان هم در اين جلسه گفت: در هرصورت حتي پس از واگذاري اين دو باشگاه بازهم ما از جايگاه نقش حاکميتي حامي آنها خواهيم بود و نظارت ما ادامه دارد.

دکتر عبدالحميد احمدي هم در اين جلسه يادآور شد: در زمينه خصوصي سازي اين دو باشگاه حساسيت ها هم از سوي مردم هم ورزشکاران و هم مسئولين بالاست و نبايد در اين مورد ساده انگاري شود.

در اين جلسه قرار شد آقاي پورحسيني رئيس سارمان خصوصي آخرين تصميمات جلسات هماهنگي و رايزني را به اطلاع‌ رسانه‌ها برساند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها