أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۰۸۰۷۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
رئیس کمیته دفاعی مجلس با اشاره به اظهارن اخیر حسام‌الدین آشنا در مورد نظارت بر سازمان صدا و سیما گفت: آقای آشنا به قوانین آشنا هست ولی می‌خواهد خود را فراتر از قانون نشان بدهد،‌ لذا باید بداند شورای سیاست‌گذاری و نظارت بر صدا و سیما از سه قوه کشور تشکیل شده و در آنجا در مورد مسائل مختلف تصمیم‌گیری می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسماعیل کوثری نماینده مردم ری، شمیرانات،‌ اسلامشهر و تهران با اشاره به اظهارات اخیر حسام‌الدین آشنا در مورد نظارت بر سازمان صدا و سیما گفت: آقای آشنا یا به قوانین آشنا نیست که این حرف‌ها را می‌زند یا آشنا هست ولی من بعید می‌دانم آشنا نباشد.

وی افزود: آقای آشنا به قوانین آشنا هست ولی می‌خواهد خود را فراتر از قانون نشان بدهد،‌ لذا باید بداند شورای سیاست‌گذاری و نظارت بر صدا و سیما از سه قوه کشور تشکیل شده و در آنجا در مورد مسائل مختلف تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اینکه نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما به صورت یک‌طرفه بخواهد اظهارنظر کند و انتظار داشته باشد فقط حرف وی اعمال نظر شود مسلما این موضوع خلاف قانون است.


اظهارت آشنا در مورد صدا و سیما با اعتدال همخوانی نمدارد

این در حالی است، پیشتر حجت‌الاسلام احمد سالک‌کاشانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر حسام‌الدین آشنا معاون فرهنگی رئیس‌جمهور در مورد عملکرد صدا و سیما و شورای نظارت بر این حوزه گفت: ما آقای آشنا را می‌شناسیم و به وی می‌گوییم با مطالعه بیشتر در مورد این مسائل اظهارنظر کنند.
 
وی تاکید کرد: مطمئنا این‌گونه اظهارنظرها مطلوب آشنا و رئیس‌جمهور نیست.
 
نماینده اصفهان در ادامه بیان کرد: اظهارات این چنینی در ارتباط با رسانه ملی به نام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قضاوت بدون اطلاع از مدارک و اسناد است.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: توصیه می‌کنیم اگر قصد قضاوت و یا اظهارنظر دارند قبل از رسانه‌ای کردن آن مسئله به مسئولین ذیربط متذکر شوند نه این که به گونه‌ای برخورد کنند که شورای نظارت بر صدا و سیما را برانگیزند که رئیس‌جمهور را برای جابجایی این شخص فصل الخطاب قرار دهند.
 
حجت‌الاسلام سالک در ادامه تاکید کرد: امیدواریم در این مسئله مصالح نظام مد نظر باشد نه جریانات سیاسی و یک جانبه گرایی، این گونه مسائل با اعتدال و حرکت اعتدالی هم خوانی ندارد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: کمیسیون فرهنگی نمی‌تواند نسبت به مسائل فرهنگی کشور و افراد بی‌تفاوت باشد این گونه صحبت کردن به مصلحت معاون فرهنگی رئیس‌جمهور و هم چنین دولت نیست.


بررسی اظهارات آشنا در جلسه آتی شورای نظارت

همچنین سد رمضانعلی شجاعی کیاسری نایب رئیس شورای نظارت بر عملکرد صدا و سیما نیز به اظهارات اخیر آشنا نماینده دولت در شوای نظارت بر علمکرد سازمان صدا و سیما اشاره کرد و گفت: آن چیزی که شرح وظایف و رسالت شورای نظارت بر صدا و سیما را تعیین می‌کنند قانون است، که ما در شرایط فعلی قانون داریم و طبق قانون وظیفه خود را انجام می‌دهیم.  

 
وی افزود: شاید بخشی از اظهارات آقای آشنا به خاطر عدم اطلاع وی نسبت به قوانین حاکم بر شورای نظارت بر صدا و سیما است.  
 
نایب رئیس شورای نظارت بر عملکرد صدا و سیما تاکید کرد: از آنجایی که آقای آشنا حدود ۳ الی ۴ ماه بیشتر نیست که به این شورا پیوسته شاید زود بود که اینگونه تند داوری کند.  
 
شجاعی کیاسری در ادامه تصریح کرد: افراد تندتری هم از جهت سیاسی در دولت‌های اصلاحات گذشته و هم در دولت اصولگرایی گذشته در این شورا بودند که نمونه آن را در دولت آقای احمدی‌نژاد شاهد بودیم به طوری‌که نماینده دو دولت گذشته در شورای نظارت مواضع تندتری داشتند.  
 
وی افزود: هم آقای جوانفکر و هم آقای بقایی به عنوان نمایندگان دولت احمدی‌نژاد در شورای نظارت علی رغم مواضع تندی داشتند اما هیچ وقت این موضوعات را رسانه‌ای نکردند چرا که وظیفه شورای نظارت، حل و فصل مسائل در داخل این شوراست و خود شورا باید مشکلات صدا و سیما ار حل و فصل کند. بنابراین رسانه‌ای کردن انتقادات به این زودی شاید یک نوع سهم خواهی و امتیازخواهی باشد.

 نایب رئیس شورای نظارت بر عملکرد صدا و سیما گفت: جلسه بعدی این شورا روز شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد و در این شورا اظهارات حسام الدین آشنا بررسی خواهد شد.

رئیس جمهور بهتر است فرد دیگری را جایگزین آشنا کند

بیژن نوباوه عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما نیز در این رابطه  گفته است: اعضای این شورا نسبت به اظهارات یکی از نمایندگان دولت، طی نامه‌ای به رئیس جمهور اعتراض خود را اعلام خواهند کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اظهارات اخیر حسام الدین آشنا درخصوص عملکرد شورای نظارت نشان می‌دهد که وی از حداقل روابط و مقررات دولتی بی اطلاع است چون نظراتشان به نوعی زیر سوال بردن دولت که اعضایی در این شورا دارد محسوب می‌شود.

 وی اظهارداشت: به نظر می‌رسد اعتراض غیر مسئولانه مشاور رئیس جمهور به دلیل عدم تحقق برخی از مطالبات وی از شورای نظارت صورت گرفته و این شورا چنین اظهاراتی را نظرات رسمی دولت تلقی نمی‌کند.

نوباوه در ارائه نظرات خود به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف از نظرات حسام الدین آشنا، اعلام کرد: متأسفانه آقای آشنا از حداقل اطلاعات درخصوص عملکرد صد درصد موفق شورای نظارت در تحلیل محتوا و اجرا در عملکرد سازمان صداوسیما که طی ده ها مجلد کارشناسی منتشر شده بی اطلاع است و آن را نادیده گرفته است.

وی افزود: اظهارات حسام الدین آشنا در مورد شورای نظارت نظیر نظرات ایشان درخصوص آقای سریع القلم و مشاور رئیس جمهور نبودن ایشان است.

نماینده تهران از حسام الدین آشنا خواست ضمن عذرخواهی از این شورا نسبت به اظهارات غیرمسئولانه، دقت بیشتری داشته باشد و مطالعه کافی را در مورد اظهار نظرات خود به خرج دهد.

دبیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما افزود: اگر این شورا که در بالاترین سطح اجرایی و با حضور اعضایی از قوه مقننه، قضاییه و مجریه برگزار می‌شود صرفا گعده‌ای بیهوده است چرا ایشان دائما اصرار دارد که مشروح مذکرات شورای نظارت در اختیار وی قرار گیرد تا بتواند از آن در جهت اهداف خود استفاده کند.

وی در پایان تأکید کرد: بهترین روش برای برخورد با اظهارات غیرمسئولانه و غیر واقعی آقای آشنا شکایت شورا به آقای رئیس جمهور و جایگزینی فردی در مقام ایشان با اعتقاد به جایگاه قانونی شورای نظارت است.

اظهارات آشنا

گفتنی است؛ حسام الدین آشنا، نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر صداوسیما در مراسم رونمایی از یک کتاب گفته است: "شورای نظارت فعلی هیچ نیست و جنبه تشریفاتی دارد."

وی در ادامه گفته: "این شورا هیچ قدرت اجرایی و نظارتی ندارد و فقط دو هفته یک بار شش نفر دور هم می‌نشینند و گعده می‌کنند و هیچ تضمینی بر اجرای مصوبات شورا در سازمان صداوسیما وجود ندارد."

ماهیت شورای نظارت بر صدا و سیما

اضافه می‌شود، شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نهادی برای نظارت بر صدا و سیماست که بر اساس اصل ۱۷۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی تشکیل شده است، این شورا از ۶ عضو (۲ نفر به انتخاب رئیس‌جمهور، ۲ نفر به انتخاب رئیس قوهٔ قضائیه و ۲ نفر به انتخاب مجلس شورای اسلامی) تشکیل می‌شود.

اعضای فعلی این شورا حجت‌الاسلام ابراهیم رییسی و محمد جواد لاریجانی از طرف قوهٔ قضائیه، عیدالرضا رحمانی‌فضلی و حسام‌الدین آشنا از طرف قوهٔ مجریه و سیدرمضان شجاعی‌کیاسری و بیژن نوباوه به انتخاب قوهٔ مقننه می‌باشند و ریاست آن نیز بر عهده حجت‌الاسلام ابراهیم رییسی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها