يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۰۸۱۰۶
زمان انتشار: ۲۰:۱۷     ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
سایت اینترنتی کلمه سبز روز گذشته در خبری مدعی شد تعداد امضا کنندگان طومار الکترونیک تقاضا از رئیس جمهور برای رفع حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد از مرز " ده هزار نفر" گذشته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسیم، این سایت اینترنتی که فعالیت خود را در ایام پیش از انتخابات سال ۸۸ آغاز کرده و تا امروز به عنوان رسمی‌ترین سایت حامی میرحسین موسوی و یکی از سایت های اصلی حامی جریان فتنه۸۸ به کار خود ادامه می دهد، در آخرین روزهای بهمن ماه سال جاری و در حالی که تعداد روزهای حصر خانگی سران فتنه وارد چهارمین سال خود شده است، اقدام به تهیه طوماری الکترونیک کرده که در آن از رئیس دولت یازدهم خواسته شده تا به یکی از "وعده های انتخاباتی" خود مبنی بر "رفع حصر" عمل کند و در ذیل آن نیز از مخاطبان خواسته شده تا با امضای الکترونیک، حمایت خود از این نامه را اعلام کنند.

با این حال و در شرایطی که بیش از دو هفته از زمان دعوت گسترده از حامیان "جنبش سبز" در اکثر سایت های حامی این جریان و بسیاری از شبکه های اجتماعی میگذرد، تعداد متقاضیان "رفع حصر" تناسبی با شعار ادعایی معروف "ما بیشماریم" حامیان این جریان در ایام انتخابات دهم ریاست جمهوری و حوادث پس از آن ندارد.

به نظر می رسد با سپری شدن مدت چهارسال از آنچه در جریان انتخابات سال ۸۸ گذشته و روشن شدن ابعاد آن حوادث، اکثریت بدنه اجتماعی این جریان دچار ریزش شده بطوری که این ریزش شدید حتی طیف تندروی اصلاح‌طلب موسوم به "جنبش سبز" را غافلگیر کرده است.

در طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر بسیاری از سیاسیون اصلاح طلب بخصوص آنهایی که در دولت یازدهم عهده دار مسئولیت شده‌اند بارها به دروغ بودن ادعای تقلب در انتخابات دهم اعتراف و اذعان کرده اند؛ اعترافی که تا همین چندی پیش بیان کردن آن را به صلاح نمیدیدند و با این سکوت در تلاش بودند تا بدنه اجتماعی "ناهمگون" خود را همچنان حفظ کنند.

جعفر میلی منفرد، محمدعلی نجفی، عباس آخوندی، جعفر توفیقی و بیژن نامدار زنگنه از جمله چهره‌هایی بودند که توسط حسن روحانی برای وزارت در دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند و آنها نیز از آنجا که برای اخذ رای اعتماد از نمایندگان باید تکلیف خود را با "فتنه ۸۸" مشخص میکردند، مجبور به شکستن سکوت خود شدند و اعتراف کردند که ادعای تقلب در انتخابات دهم "توهمی" بیش نبوده است.

شاید همین اعتراف‌ها بوده که باعث شده تا امروز و در حالی که بیش از ۱۵ روز از درخواست گسترده سایت خبری کلمه برای امضای طومار رفع حصر میگذرد، تعداد امضا کنندگان آنهم تازه به ادعای این سایت و در شرایطی که بخش عمده مخاطبان این سایت و حامیان سران فتنه را خارجنشینان تشکیل میدهند ، از مرز ده هزار نفر بگذرد.

گفتنی است طبق گفته این سایت اینترنتی تاکنون برخی چهره‌های اصلاح‌طلب از جمله محمدرضا خاتمی، علی شکوری راد، محمدرضا جلایی پور، سید محمدرضا و علیرضا بهشتی، مصطفی تاجزاده و فخرالسادات محتشمی پور و ابولفضل فاتح این نامه را امضا کرده اند.

با این حال پیشبینی می‌شود با این "وزن کشی"‌ که سایت خبری کلمه از متقاضیان "رفع حصر" انجام داده است، در روزهای آینده بدنه اجتماعی این جریان رادیکال حتی دچار ریزش بیشتری نسبت به گذشته نیز بشود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
بیسواد منتقد دولت یازدهم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
۱
۲
از چه افراد معتبر و خوشنامی رو هم نام برده!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۶ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
۰
۰
به نظر حمایت از این افراد در واقع حمایت از دشمنان انقلاب است.
این جور افراد در اوکراین هم بودند ودر اخر هم کشور خود را به بیگان تسلیم کردند انهم به شیوه ای که خود می دانید این هم یک نوع خود باغتگی است.
متاسفم از افرادی که باید به کشور خود خدمت کنند اوضاع را به نفع بیگان تمام می کنند.
پاسخ
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۶ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
۰
۰
این ده هزار نفر حتی فضله موش هم نیستند که بخواهند دریای ملت ایران را جس کنند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها