يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۰۸۴۹۲
زمان انتشار: ۰۹:۲۷     ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
اولین سریال شبکه آموزش سیما با نام «خانه پریشان» به کارگردانی حسین قناعت ساخته شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، شبکه آموزش سیما برای نوروز امسال یک مجموعه آموزشی به نام «خانه پریشان» را تدارک دیده است.

این سریال درباره راه‌های آمادگی در برابر وقوع زلزله است و با همکاری شبکه آموزش و یک اتحادیه ژاپنی (جایکا) ساخته شده است. تهیه‌کنندگی «خانه پریشان» را امیر قمیشی و هاشم علی‌اکبری برعهده دارند.

این سریال در 12قسمت 15 دقیقه‌ای بر اساس طرحی از حسین محب‌اهری به قلم سپیده قادری تولید شده و کارگردانی آن را حسین قناعت به‌عهده داشته است. در این سریال رابعه اسکویی، اردلان شجا‌ع‌کاوه و امیر غفارمنش نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند.

«خانه پریشان» قصد دارد در تعطیلات نوروزی نیز به مخاطبان آموزش بدهد و به مخاطب یادآوری ‌می‌‌کند از زلزله نباید ترسید، بلکه باید راه‌های کاهش خطرات جانی و مالی را آموخت.

در خانواده پریشان پدر از زلزله بیم دارد چون والدینش را بر اثر وقوع زلزله طبس از دست داده است، دختر خانواده در فکر ساختن سفینه‌ای است که او را هنگام بروز زلزله به فضا ببرد، اما هیچ‌کس به پیشگری و کاهش خطرات فکر نمی‌کند...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها