امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۰۸۷۸۵
زمان انتشار: ۰۹:۲۰     ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
«نائوکی هیاکوتا» نویسنده مطرح ژاپنی از مناطق جنگی آبادان بازدید کرده و به شهدا ادای احترام کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کیهان، «نائوکی هیاکوتا» نویسنده کتاب «مردی که او را با لقب دزد دریایی می‌نامیدند» پرفروش‌ترین کتاب سال ۲۰۱۳ ژاپن با سفر به شهر آبادان با حماسه مردم این شهر در دوران محاصره از نزدیک آشنا شد. وی که به همراه ناشر کتاب هایش به ایران سفر کرده بود در سفری به آبادان با ماثانی، یکی از کسانی که در زمان ورود نفتکش ژاپنی به بندر آبادان، ناظر ماجرا بوده و از احساسات مردم آبادان در آن روز و قربانی کردن گوسفند حکایت‌‌ها داشت ملاقات کرد.

او در این سفر با روایتگری مکی یازع نویسنده کتاب «بچه‌های کفیشه» از اسکله‌های آبادان که محل پهلوگیری کشتی« نیشومارو» بود، پالایشگاه، باغ موزه دفاع مقدس و گلزار شهدا آبادان دیدن کرده و از نزدیک با ماجراهای صدسال اخیر این شهر از جمله حماسه مردم آبادان در یک سال محاصره شهرشان و هشت سال دفاع مقدس آشنا و سپس در یک برنامه زنده در شبکه استانی این شهر شرکت کرد. هیاکوتا در این برنامه از محبت گرم مردم ایران تشکر کرد و همچنین از تاثیر شدید نظاره بی‌واسطه مظلومیت مردم آبادان و از کشته شدن زنان و کودکان بیگناه در هنگام تجاوز ارتش بعث عراق بر خود بصورت مفصل صحبت کرد. از نکات جالب، ادای احترام عمیق به شیوه ژاپنی به نماد تجسمی شهدای سینما رکس در گلزار شهدای آبادان بود که توسط وی و هیئت همراه صورت گرفت.

این نویسنده درآخرین روز سفر به ایران و پس از بازگشت از سفر سیاحتی اصفهان ،در جلسه‌ای با حضور هیئت همراه و محسن مومنی شریف ریاست حوزه هنری، مرتضی سرهنگی مسئول دفتر ادبیات و هنر مقاومت و حبیب احمدزاده نویسنده و مستندساز شرکت کرد که از دستاوردهای آن اعلام آمادگی و هماهنگی قطعی برای چاپ کتاب‌های ایرانی به زبان ژاپنی توسط نشر معروف و خصوصی «کودانشا» در ژاپن بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها