يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۰۹۵۰۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
نوبخت در نشست خبری:
سخنگوی دولت از واریز یارانه نقدی خانوارها در ۲۰ اسفند خبر داد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت پس از جلسه امروز هیات وزیران در جمع خبرنگاران با اعلام خبر انتخاب علیرضا رشیدیان به عنوان استاندار خراسان رضوی و با بیان اینکه مبلغ یارانه در سال آینده تغییر نمی‌کند، گفت: یارانه نقدی خانوارها این ماه تا 20 اسفند واریز می شود.

*حقوق این ماه 15 اسفند واریز می‌شود

وی با بیان اینکه حقوق این ماه همه کارمندان 15 اسفندماه واریز می‌شود و هر ساله مردم این موقع مشکل پول داشتند ادامه داد: همه اقدامات دولت در راستای افزایش قدرت خرید کارمندان و کاهش نرخ تورم است.

*افزایش 20 درصدی حقوق شاغلین و بازنشستگان در سال آینده

نوبخت همچنین درباره وضعیت حقوق شاغلین و بازنشستگان در سال 93 اظهار داشت: با تصویب هیات دولت حقوق شاغلین و بازنشستگان در سال آینده 20 درصد افزایش یافت.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که اگر قسط اول اموال بلوکه شده را ایران دریافت نکرده بود چرا بانک مرکزی اعلام وصول کرد، گفت:اعتراض ها در این خصوص ناشی از کم اطلاعی است، پول را که با چمدان به ما نمی‌دهند. 

*طیب‌نیا نماینده عارف در دولت است

وی در پاسخ به سوالی در خصوص انتقادات عارف از روحانی تصریح کرد: در زمان مناظرات، علی طیب نیا نماینده عارف بود، لذا وقتی طیب نیا طرحی را در دولت مطرح می کند ما تصورمان این است که نظرات آقای عارف در حال مطرح شدن است.

* نحوه تغییر قیمت حامل ‌های انرژی

نوبخت با اعلام این خبر که تغییر قیمت حامل های انرژی بسیار کند خواهد بود و اثر آن در تورم زیاد نیست گفت: سال آینده بی انضباطی و افزایش تورم به وجود نخواهد آمد.

* فریادهای آمریکا ناشی از سرشکستگی است

سخنگوی دولت همچنین در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره استقبال گسترده هیئت‌های اقتصادی خارجی در سفر به تهران اظهار داشت: اظهارات اوباما در این زمینه، از روی نگرانی است؛ آنها می بینند که کار از دست‌شان خارج شده است.

وی تصریح کرد: فریادهای آمریکا از روی سرشکستگی است.

* انتشار نقشه راه اقتصاد مقاومتی تا پایان ماه جاری

نوبخت همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص اقدامات دولت برای اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی یادآور شد: تا پایان سال نقشه راه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را منتشر می‌کنیم.

* از وزیر فرهنگ می‌خواهم از سیاست‌های انقلابی و اصولی دولت دفاع کند

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص احضار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: از وزیر ارشاد خواهم خواست تا به برخی مطالب پاسخ دهند و جواب کسانی را که کلی‌گویی می‌کنند بدهند و از سیاست‌های انقلابی و اصولی دولت دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، مشروح نشست خبری سخنگوی دولت به شرح زیر است.

سخنگوی دولت در ابتدای این نشست با اشاره به مصوبات هیأت دولت و اقدامات در زمینه تسهیل زندگی مردم در آستانه نوروز گفت: با مقدماتی که تمهید شد از فردا حقوق و مزایای کارکنان دولت پرداخت خواهد شد تا در روزهای پایانی اسفند دچار مشکل نشوند.

وی افزود: همچنین یارانه نقدی خانوارها که معمولا 22 هر ماه پرداخت می‌شد این بار تا 20 اسفند ماه پرداخت خواهد شد.

نوبخت ادامه داد: کارکنان دولت نیز بر اساس مصوبه هیأت دولت اعم از شاغل و بازنشسته با 20 درصد افزایش حقوق سال جدید را آغاز خواهند کرد و حقوق فروردین آنها با این  20 درصد محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش از این قرار بود این افزایش حقوق 18 درصد باشد ولی با جابجایی‌های مالی به 20 درصد رسید، تصریح کرد: امیدواریم انضباط مالی ایجاد شده و رشد تورم به گونه‌ای باشد که این افزایش قیمت باعث کم شدن قدرت خرید مردم نشود.

سخنگوی دولت با اشاره به گزارش‌های صندوق بین‌المللی پول و پیش‌بینی نرخ تورم 20 درصد برای سال آینده ایران ادامه داد: اقدام دیگری که تا پایان همین ماه جاری صورت می‌گیرد این است که مبالغ قابل توجهی از مطالبات پیمانکاران توسط دولت پرداخت خواهد شد.

نوبخت در پاسخ به سؤالی درباره حذف برخی افراد از سیستم دریافت یارانه و چگونگی آن اظهار داشت: یارانه فروردین ماه بدون هیچ تغییری پرداخت خواهد شد و قطعا در اجرای مرحله دوم پس از ثبت‌نام پرداخت انجام می‌شود و این مطابق بند «و» تبصره 21 قانون بودجه است.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره آمارهایی که پیرامون نرخ تورم مطرح می‌شود، گفت: آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار مبانی با اختلاف کم دارند ولی متفاوت از یکدیگر هستند.

سخنگوی دولت علت مهار تورم و کاهش روزافزون آن را ناشی از انضباط پولی و مالی ایجاد شده توسط بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دانست و افزود: هنوز سال به پایان نرسیده ما قانون بودجه را داریم و آئین‌نامه‌ها و ضوابط اجرایی آن در جلسه اخیر دولت بحث شد.

نوبخت تأکید کرد: طبق قانون، آمار رسمی کشور، آمار مرکز آمار ایران است.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره واریز قسط اول پول‌های بلوکه شده ایران و شبهه‌های ایجاد شده در زمینه واریز این پول به حساب ایران تصریح کرد: هیچ سالی که ما نفت به فروش می‌رسانیم اینگونه نیست که دلارها به صورت چمدان وارد کشور شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: پول حاصل از صادرات در حساب بانک مرکزی در خارج از کشور قرار می‌گیرد و پس از آن بانک مرکزی در صورت نیاز، افراد ارزش ریالی را از آنها دریافت می‌کند و برای آنها ارز به بانک‌های خارجی حواله می‌کند.

نوبخت افزود: اصرار بر اینکه این پول به حساب مرکزی رسیده یا نه درست نیست و هم اکنون برای استفاده از این پول‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد.

نوبخت در ادامه نشست با اشاره به برنامه‌های دولت در جهت حمایت از تولید و صرف هزینه‌های حاصل از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: همانطور که در تبصره 21 قانون بودجه 93 مشخص شده 10 هزار میلیارد تومان برای کمک به تولید، 4 هزار و  800 میلیارد تومان برای بخش بیمه، 2 هزار میلیارد برای بیمه بیکاری و همچنین 2 عدد  2500 و 2100 میلیارد تومانی نیز برای توزیع در سال 93 پیش‌بینی شده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره گلایه‌های اخیر عارف از عدم بکارگیری وی توسط روحانی گفت: بدون تردید عارف یکی از شخصیت‌های مجرب این نظام و مورد احترام و اعتماد است و دولت خرسند می‌شود که از نظرات وی بهره‌مند شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: گاهی که آقای طیب‌نیا وزیر اقتصاد اظهار نظری می‌کند تردیدی ندارم که نظر آقای عارف بیان می‌شود چون در مناظره‌ای که پیش از انتخابات نمایندگان کاندیدا با یکدیگر داشتند من به عنوان نماینده روحانی و آقای طیب‌نیا به عنوان نماینده آقای عارف حضور داشتیم؛ در همان مناظره معلوم شد که مشترکات زیادی بین ما وجود دارد.

نوبخت با بیان اینکه ما به همین دلیل از آقای طیب‌نیا دعوت کردیم که در دولت حضور پیدا کنند، اظهار داشت: فکر می‌کنم که ایشان و دوستان آقای عارف بتوانند مبین نظر وی باشند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: من حتما از سوی دولت خدمت ایشان شرفیاب شده و نظرات آقای عارف را خواهم گرفت البته من جلسات مستمری با صاحب‌نظران اصولگرا و اصلاح‌طلب به صورت منظم دارم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره برنامه دولت پس از افزایش حامل‌های انرژی برای حمایت از بخش تولید گفت: اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها می‌تواند فشار هزینه‌ای را در فرآیند تولید ایجاد کند که این سناریو محاسبه شده است و تغییرات قیمتی که در حامل‌ها رخ خواهد داد، رشد کندی خواهد بود بنابراین آثار تورمی آن به حداقل می‌رسد.

نوبخت با اشاره به انضباط پولی و مالی مد نظر دولت ادامه داد: با حمایت از تولید در اصل ناهمگونی میان عرضه و تقاضا رخ نخواهد داد و پیش‌بینی صندوق بین‌الملی پول و مؤسسات جهانی تورم  15 تا 20 درصد و پیش‌بینی ما نیز تورم 22 تا 25 درصد است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
جمشید صالحی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
۰
۰
باسلام مشاغل کارکری جز کارمندان دولت بحساب میایند 20درصد به ماتعلق میکیرد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۲ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
۰
۰
جان ما را گرفتند با این یارانه و سبد کالا - خوب مردم را سرگرم کرده اند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها