أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۱۰۶۸۶
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
ششمین نشست شورای عالی بیداری اسلامی صبح دیروز (دوشنبه) با حضور 550 اندیشمند داخلی و خارجی در تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش پایگاه 598 ، در مراسم افتتاحیه این نشست علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، عمار حکیم از چهره‌های سیاسی کشور عراق، آیت‌الله تسخیری رئيس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ابراهیم جعفری نخست‌وزیر سابق عراق و رمضان عبدالله از جهاد اسلامی حضور داشتند.

علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ششمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی که در هتل استقلال تهران برگزار شد اظهار داشت: اکنون که حدود سه سال از آغاز بیداری اسلامی در منطقه و جهان اسلام می‌گذرد فرصتی فراهم شده تا بار دیگر اعضای شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی گرد هم آیند و آخرین تحولات بیداری اسلامی را ارزیابی و راه‌های برون رفت از چالش‌های موجود را بررسی کنند.

وی افزود: انتظار می‌رود این نشست با استفاده از فرصت‌های پیش رو گام مؤثری را درجهت اهداف جنبش بردارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژيک مجمع تشخیص با تاکید بر اینکه دشمنان تلاش دارند تا اولویت‌های جهان اسلام را تغییر دهند گفت: دشمن درصدد است که مسئله فلسطین را به حاشیه براند و آن را از اولویت مسائل جهان اسلام خارج کند اما امت اسلامی اجازه نخواهد داد.

ولایتی خطاب به دشمنان تصریح کرد: امت اسلامی همچنان به حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین و مقاومت علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل همچنین از دیگر توطئه‌های دشمن در جهان اسلام را تحریک تفاوت‌های مذهبی و دامن زدن به درگیری‌های فرقه‌ای و طایفه‌ای عنوان و اظهار کرد: در شرایط کنونی هر که در این مسیر گام بردارد عملاً در جهت اجرای نقشه دشمنان حرکت کرده است و به امت اسلامی آسیب می‌زند.
ولایتی تاکید کرد: بیداری اسلامی با هرگونه حرکت افراط‌گرایانه و یا تکفیری مقابله می‌کند و صیانت از وحدت امت اسلامی را در دستور کار خود دارد.

بی‌تعهدی به توافق ژنو
دکتر ولایتی ظهر دیروز پس از پایان نوبت صبح ششمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در هتل استقلال تهران در جمع خبرنگاران در مورد مذاکرات ایران و 5+1 اظهار داشت: ایران در چارچوب تعهداتی که در توافقنامه ژنو داده است پایبند خواهد بود و هر کاری که ایران تاکنون در رابطه با هسته‌ای انجام داده است در حوزه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای بوده است.

وی افزود: ایران به مذاکرات پایبند است اما همه اعضای 5+1 به خصوص کشور آمریکا به تعهدات خود پایبند نیستند چرا که تعهداتی که در ژنو داده‌اند را نقض می‌کنند.

ولایتی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر آنچه که در توافقنامه ژنو تعهد کرده است پایبند خواهد بود اما از حقوق هسته‌ای خود ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد.

وی در پایان گفت: شورای بیداری اسلامی در اجلاس دو روزه خود (سه‌شنبه و چهارشنبه) نقش مسلمانان در آینده هندسه قدرت جهانی را مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد داد که 500 نفر فرهیختگان داخل کشور و 50 نفر نیز از کشورهای مختلف اسلامی حضور خواهند داشت.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها