أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۱۲۰۶۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
به منظور سرمایه‌گذاری در پروژه مترو
رئیس شورای اسلامی شهر قم از آمادگی یک شرکت چینی برای سرمایه‌گذاری در قطار شهری قم با استفاده از فاینانس خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمد آتش‌زر یکشنبه شب در پنجاه و ششمین و آخرین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم در سال 92 با تسلیت ایام شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به جلسه‌ای که در استانداری قم پیرامون آمادگی دستگاه‌ها برای استقبال از مسافران نوروزی برگزار شد، اظهار داشت: همه سازمان‌ها و دستگاه‌های استان برای تعطیلات عید در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: همانند سال‌های قبل عمده‌ وظایف بر عهده شهرداری است و عوامل شهرداری آماده استقبال از بهار هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه به ارائه گزارشی از جلسه شورای سازمان قطار شهری که در استانداری قم برگزار شد پرداخت و گفت: پروژه منوریل و مترو قم به دلیل مشکلات مالی با وقفه روبه‌رو شده است.

وی افزود: در این جلسه وضعیت این دو پروژه بررسی شد و حدود 12 شرکت برای فاینانس مترو و منوریل قم اعلام آمادگی کردند.

آتش‌زر با اشاره به مذاکرات 1+5 و علاقه‌مندی شرکت‌های اروپایی به سرمایه‌گذاری در کشور ابراز داشت: مسافرت وزیر نفت این انگیزه را به دولت و سرمایه‌گذاران چین داده است که به دنبال سرمایه‌گذاری در کشور باشند.

وی با بیان اینکه یکی از شرکت‌های چینی که مستقیما در حمل و نقل ریلی فعالیت می‌کند برای سرمایه‌گذاری در قطار شهری قم اعلام آمادگی کرده است، ابراز داشت: این شرکت سابقه خوبی در این زمینه دارد و ضمن ساخت خط سه مترو تهران، هزار واگن برای مترو تهران ساخته و تحویل داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای که به زبان انگلیسی تهیه شده و در اختیار این شرکت قرار گرفته تا در صورتی که به جمع‌بندی لازم رسیدند این تفاهم‌نامه امضا شود.

وی یادآور شد: اگر امشب این تفاهم‌نامه امضا شود شورای اسلامی شهر قم فردا جلسه فوق‌العاده تشکیل خواهد داد تا پس از بررسی در جلسه شورا در صورت تصویب، ابلاغ شود.

آتش‌زر تصریح کرد: اگر تفاهم‌نامه به امضا برسد به نظر می‌رسد با پیگیری‌هایی که شرکت چینی انجام خواهد داد تا دو ماه آینده پروژه عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه پروژه قطار شهری قم مجوز صد در صد فاینانس را گرفته است، خاطرنشان کرد: در حالت عادی در پروژه‌هایی که فاینانس می‌شود 15 درصد پول سهم کارفرما است که در این صورت ما باید در این پروژه 90 میلیون یورو آماده می‌کردیم که با صد در صد فاینانس شدن این هزینه از روی دوش ما برداشته می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها