يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۲۶۵۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
آیت الله میرباقری در دیدار با تحریریه پایگاه ۵۹۸ بیان داشتند:
استاد سطح عالی حوزه علمیه بیان داشت: سکولارها در کشور نیز هیچ حرفی فراتر از دهه هفتاد ندارند و 49 درصد تورم دقیقًاً در زمانی بود که ما محاصره اقتصادی نداشتیم و آن تورم خروجی این تفکر و نظام سرمایه داری است و باید به سمتی برویم که از اقتصاد مقاومتی یک مکتب اقتصادی جدید بیرون بیاید که حتما به فروپاشی نظام سرمایه داری کمک خواهد کرد.
در روزهای پایانی سال جاری جمعی از اعضای تحریریه پایگاه 598 در دیدار با آیت الله میرباقری از اساتید سطح عالی حوزه علمیه و رئیس دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در سال 1392 از بیانات ایشان بهره مند شدند.



امید افزایی در جبهه خودی مهمترین افق رسانه های انقلابی

استاد میرباقری در این دیدار در خصوص افق رسانه های انقلاب اسلامی در این برهه تاریخی بیان داشتند: فعالیت رسانه های داخلی باید به گونه ای باشد که در جبهه خودی امید افزایی کند و در جبهه مقابل و دشمن ایجاد یاس کند و بعد به دنبال آن اتفاقات بعدی که ماموریت رسانه است رخ خواهد داد و الا هرچند بازدید کننده های یک رسانه افزایش پیدا کنند ولی این این اتفاق نیفتد کار جدی صورت نگرفته است.

ایشان افزودند: طبیعتا در این زمینه رسانه های انقلاب اسلامی باید تحلیل کلانی از وضعیت موجود داشته باشند که همه اخبار را در همان مسیر سوق دهند و به نظر بنده این تحلیل کلان همان میدان عظیم درگیری اسلام و کفر در جهان در همه زوایا است و کانون درگیری کفر و اسلام، ایران و مکتب اهل بیت است و رسانه ها باید  در همه زوایا عقب نشینی جبهه کفر و پیشرفت جبهه اسلام که واقعی است را به تصویر بکشید و صحنه هایی را کنار هم بچینید که این امر را نشان دهد.



رسانه های باید دائماً شکست تمدن غرب را بیان کنند

استاد سطح عالی حوزه علمیه گفت: درگیری های ما هم اکنون در سه جبهه اتفاق افتاده است که نخست نظام استکبار حاکم بر جهان است و دوم جریان سکولاریسم در دنیای اسلام و سوم جریان تحجر در درون دنیای اسلام که رسانه باید پیشرفت و برتری انقلاب اسلامی و مکتب اهل بیت را در مواجهه با این سه جریان به خوبی نشان دهد و جابجایی های ظاهری خیلی مخاطبین و مردم را نگران نکند.

آیت الله میرباقری بیان داشتند: کسی که نگاه فلسفه تاریخی دارد در گودی قتلگاه هم که وارد می شود می گوید اینجا زیارتگاه و محل حضور مردم خواهد شد و در نقطه ای که دشمن فکر می کند پیروز مطلق است طوری برخورد می کنند که مطمئن بر غلبه بر دشمن هستند. حالا برخی ها این شرح صدر تاریخی را ندارد و شما باید توانید در شرایط اجتماعی ولو در مسیر یک دهه تطبیق کنید و نشان دهید که هم در طول دهه های گذشته ما روبه پیشرفت بوده ایم و هم جبهه دشمن روبه ضعف بوده است.

ایشان تصریح نمودند: رسانه های باید دائماً شکست تمدن غرب را بیان کنند و کار رسانه ای روی این بحث انجام شود و همبستگی سه جریان روبروی اسلام در جهان را نشان دهند و مدام لزوم تشکیل بستر یک انسجام جدید بر محور مکتب اهل بیت و اهل تسنن در مقابل وهابیت و مسیحیت متدین در مقابل مسیحیت صهیونیستی و یهود را گوشزد کنند.



خطر بزرگ جریانی که می خواهد انقلاب را سر عقل بیاورد

رئیس دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم گفتند: رسانه انقلابی می بایست سیاست های رهبری را در نظر بگیرند و برآیند اخبار باید ایجاد امید نسبت به جمهوری اسلامی  ایجاد کند و کفه سیاست های رهبری را بشدت تقویت و سرخط هایی که رهبری می فرمایند را دنبال کنند و انحراف مسئولین از سیاست های ایشان را نشان دهند.

وی افزود: چندی پیش رهبر انقلاب فرمودند اصلی ترین خطر جریانی است که می خواهد انقلاب اسلامی را سر عقل بیاورد، بر سر عقل آوردن انقلاب یعنی عقلانیت سکولار را حاکم بر تصمیم گیری ها کنیم و انقلاب نیز با این عقلانیت مبارزه نکند و عقلانیتی که قطب بودن جریان سرمایه داری جهانی را قبول کرده است و رشد و توسعه ما را بر اساس نظام سرمایه داری جهانی تحلیل می کند و رهبری فرمودند که این بزرگترین خطر است.

عقلانیت و اعتدال را بر اساس نظرات امام و رهبری تعریف کنید

استاد میرباقری تصریح نمودند: باید عقلانیت و اعتدال را بر اساس نظرات و آراء امام و رهبری تعریف کنیم و با اعتدالی که نقطه تعادل نظام سرمایه داری است را نقد کنید و از بدترین نوع برده داری بشریت که نظام سرمایه داری جهانی است بگویید و آزادی در نظام سرمایه داری را نقد کنیم و در حقیقت آزادی به غیر از حضور ذیل ولایت انبیاء شدنی نیست.



وضعیت سکولارها در جهان و ایران اصلا خوب نیست

استاد سطح عالی حوزه علمیه گفت: اکنون وضع جبهه سکولاریزم در جهان و در ایران اصلا خوب نیست و پرچمشان در حال فرو افتادن است و ضعف ایدئولوژیک سکولاریسم موجب شکسته شدن هیمنه سیاسی و اقتصادی شان در جهان شده است و انقلاب اسلامی این هیمنه را  شکسته است و حرف جدیی برای بشریت ندارند.

ایشان بیان داشتند: سکولارها در کشور نیز هیچ حرفی فراتر از دهه هفتاد ندارند و 49 درصد تورم دقیق در زمانی بود که ما محاصره اقتصادی نداشتیم و آن تورم خروجی این تفکر و نظام سرمایه داری است و باید به سمتی برویم که از اقتصاد مقاومتی یک مکتب اقتصادی جدید بیرون بیاید و به معادلات کاربردی منتهی شود حتما پاشنه آشیل غرب خواهد شد.

اقتصاد مقاومتی نمی تواند بر مبنای الگوی نظام سرمایه داری اتفاق بی افتد

رئیس دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم در پایان افزود: جنگ اقتصادی غرب با ایران می تواند نقطه شکست نظام سرمایه داری شود و اگر مکتب اقتصادی جدیدی بر پایه اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد حتما به فروپاشی نظام سرمایه داری کمک می کند و اقتصاد مقاومتی نمی تواند بر مبنای الگوی نظام سرمایه داری اتفاق بی افتد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها