امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۱۲۷۶۵
زمان انتشار: ۱۸:۴۲     ۰۳ فروردين ۱۳۹۳
بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در رسانه های غربی:
سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز اول فروردین در حرم مطهر امام رضا علیه السلام بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان در پی داشت. در این میان تمام توجه رسانه های صهیونیستی و سایت های خبری وابسته به آنان معطوف به بخشی از سخنان ایشان بود که در رابطه با هولوکاست ایراد شد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز اول فروردین در حرم مطهر امام رضا علیه السلام بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان در پی داشت. در این میان تمام توجه رسانه های صهیونیستی و سایت های خبری وابسته به آنان معطوف به بخشی از سخنان ایشان بود که در رابطه با هولوکاست ایراد شد.

دستپاچگی رسانه های خبری صهیونیستی

با توجه به اینکه طرح هرگونه پرسش و بیان هر شک و تردیدی در رابطه با هولوکاست در بسیاری از کشورها غیرقابل پذیرش است، بازنشر این تردید از قول رهبر ایران در رسانه های اروپایی و اسرائیلی ناخواسته موجب می شود که شهروندان این مناطق در رابطه با تفکر در خصوص تردیدهای تاریخی این افسانه کمتر احساس ترس و ناامنی کنند؛ بدین معنا که مطرح کردن عدم قطعیت وقوع این ماجرا خواننده اروپایی سایت های مذکور را به فکر وا میدارد که آیا واقعا چنین رویدادی واقعیت دارد؟

خبرگزاری ها و سایت های اسرائیلی و وابستگان به آنا برای اینکه این مشکل را برطرف کنند عمدتا دو راه را پیش گرفتند: گروهی به بازتاب اجمالی و بسیار کم نور این رویداد پرداختند و عده کثیری نیز خبر خود را به انواع تحلیل های دروغ و خلاف واقع آمیختند تا از زهر ماجرا بکاهند.

جورازلیم پست در این رابطه به نقل از مارک رگیو، سخنگوی بنیامین نوشت: ”رهبر ایران که قصد دارد اسرائیل را با نسل کشی هسته ای از میان بردارد هولوکاست را انکار کرد!"

این دروغ در حالی مطرح می شود که جورازلیم پست خود بارها درباره فتوای مشهور رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حرام بودن استفاده از تسلیحات هسته ای مطلب نوشته است. اما همانطور که پیشتر ذکر شد اگر بازنشر سخنان آیت الله خامنه ای بدون چنین دروغ هایی صورت بگیرد نتیجه آن، مشروعیت بخشیدن به شک و تردید درخصوص هولوکاست خواهد بود.

وی همچنین در دروغ مضحکی دیگر که پیش از این نیز در رسانه های صهیونیستی مطرح شده بود بیان چنین تردیدی درباره واقعه هولوکاست از جانب رهبر ایران را نشانه مشکل شخصی ایشان با اسرائیل دانست!

تایمز اسرایل نیز که نتوانسته بود عصبانیت خود را از سخنان امام خامنه ای پنهان کند در سطور اول مطلب خود نوشت: ”سخنان رهبر ایران در رد هولوکاست در حالی منتشر شد که فقط یک روز از انتشار پیام تبریک نوروزی رهبران امریکا و اسرائیل خطاب به ملت ایران می گذرد!"

گویا صهیونیست ها هنوز ایرانی ها را نشناخته اند و انتظار دارند با یک پیام تبریک و نمایشهای اینچنینی، ملت فریب اینان را بخورند! نتانیاهو در بخشی از پیام نوروزی خود خطاب به ملت ایران گفته بود ”امیدوارم نسل جدید ایرانی ها همانند نسل های جدید تمام نقاط جهان در صلح زندگی کنند." آیا باور چنین آرزویی از جانب یک جانی و مفسد فی الارض که دستش به خون هزاران هزار بی گناه آلوده است امکان پذیر است؟

هاآرتص نیز با بیان اینکه تمامی ارگان ها و سازمان های اسرائیلی سخنان رهبر ایران در رابطه با هولوکاست و همچنین نقشه اسرائیل برای فلسطین را محکوم کرده اند به نقل از رونالد لاودر، رئیس کنگره یهودیان جهان (WJC) نوشت: ”سخنان آیت الله خامنه ای باید به مردم جهان یادآوری کند که فریب اعتدال دولت حسن روحانی را نخورند! ایران همان ایران است!"

اما اسرائیل نشنال نیوز، با ماهی گرفتن از آب گلالود، و با طرح مسائل سال های قبل، با ارتباط دادن بین دولت نهم و دهم و رهبر انقلاب و مقایسه مواضع آنان با سخنان عجیب محمدجواد ظریف و دکتر حسن روحانی درباره هولوکاست نوشت: ”سخنان رهبر انقلاب یادآور موضع محمود احمدی نژاد دررابطه با اسرائیل و هولوکاست است. این در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پیشتر ذکر کرده بود ایران هیچگاه به طور رسمی هولوکاست را انکار نکرده است. وی همچنین در جایی دیگر گفته بود هولوکاست یک واقعه وحشیانه بوده است و نباید دوباره تکرار شود... همچنین رئیس جمهور ایران درجایی تلویحا هولوکاست را تایید کرده و گفته بود نازی های آلمان علیه یهودی ها جرائم قابل سرزنشی مرتکب شده اند!" (نقل به مضمون)

واهمه امریکایی ها از تاثیر سخنان رهبر ایران

اما رویکرد رسانه های امریکایی در بازتاب سخنان رهبری بیشتر در جهت تحلیل بخشی از سخنان ایشان بود که در رابطه با اقتصاد مقاومتی ایراد شده بود. برخی از این سایت ها از تاثیر سخنان ایشان در مذاکرات تلویحا ابراز نگرانی کرده بودند.

دیلی استار نیز در این رابطه چنین نوشت: ”اگرچه رهبر ایران پیشتر از مذاکرات حمایت کرده است اما در سخنان اخیر خود دررابطه با بی اعتمادی خود به غرب سخن گفت." دیلی استار که مشکلات اقتصادی ایران را فقط و فقط ناشی از تحریم های هسته ای ایران می داند، فرمایشات رهبر معظم انقلاب را درواقع دستورالعمل های برای دکتر روحانی دانست که باید در مذاکرات با غرب به هر بهایی معامله نکند!

واشگتن پست در این رابطه نوشت: ”اگرچه رهبر ایران در رابطه با خوداتکایی و عدم امید بستن به بهبود اقتصادی ناشی از رفع تحریم ها سخنانی را ایراد کرد اما عدم پرداختن وی به موضوع مذاکرات هسته ای می تواند نشانه ی این باشد که ایشان از مذاکرات راضی است!" (نقل به مضمون).

همچنین العربیه، المنار، گلف تایمز، یاهوتایمز، استاندارد دات کام، و چندین سایت خبری دیگر به بازتاب و بازنشر سخنان ایشان پرداختند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها