أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۱۴۳۴۲
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۱۸ فروردين ۱۳۹۳
سرمربي تيم ملي فوتبال که اين روزها بحث تمديد قرارداد و يا رفتنش از ايران به گوش مي‌رسد، گفت: رد کردن پيشنهاد يک تيم ليگ برتري انگليس دشوار است.

 

به نقل از تسنيم، اين روزها تيم ملي فوتبال ايران و کارلوس کي‌روش مورد توجه بسياري از رسانه‌ها است. ايران خود را براي حضور در جام‌جهاني 2014 آماده مي‌کند و از همين رو و با توجه به اعتبار بين‌المللي کي‌روش رسانه‌هاي بين‌المللي سراغ سرمربي پرتغالي تيم ملي کشورمان مي‌روند.

در همين راستا خبرنگار مجله «Four Four Two» انگليس گزارش سفر اندي ميتن، خبرنگار اين مجله به ايران و حضور در اردوي تيم ملي ايران را در شماره مِي 2014 خود با عنوان «چگونه يک منچستري قهرمان ايرانيان شد» منتشر کرده است.

اين گزارش اينگونه آغاز مي‌شود: جمعيت جواني بدون در دست داشتن بليت وارد ورزشگاه کرج که در 19 کيلومتري شهر تهران واقع‌ شده، مي‌شوند. تابش آفتاب بهاري جمعيت حاضر در ورزشگاه را به ستوه آورده است ولي رشته‌کوه‌هاي پوشيده از برف البرز 14 ميليون جمعيتي که در تهران، پرجمعيت‌ترين شهر منطقه غربي آسيا زندگي مي‌کند را سرحال مي‌آورد.

خبرنگار مجله «فور فور تو» 3 ساعت پيش از اينکه ديدار ايران مقابل کويت در چارچوب رقابت‌هاي مرحله انتخابي جام ملت‌هاي 2015 آسيا برگزار شود وارد ايران شد، سفري که پس از 5 ماه دوندگي جوازش صادر شد. تحريم‌هاي اقتصادي و تقريبا عدم وجود رابطه بين ايران و بريتانيا باعث شده خبرنگاران بريتانيايي نتوانند ويزاي سفر به جمهوري اسلامي ايران را دريافت کنند. البته با کمک کارلوس کي‌روش، سرمربي تيم ملي ايران خبرنگار مجله «فور فور تو» موفق به عملي کردن اين کار شد.

در ادامه گزارش آمده است: حتي اگر ايران مقصد گردشگري کم‌هزينه‌اي باشد مقصد آساني در فهرست احتمالي‌ سفر غربي‌ها نخواهد بود. صدور ويزا به معني سفر لحظه آخر به دوبلين بود، جايي‌ که مأمور مهاجرت با احترام و لبخندي گفت به ايران خوش آمدي. همکار وي هم در ادامه گفت: روزنامه‌نگاري؟ بريتانيايي هستي؟ تيم لوتون تاون را مي‌شناسي؟ او طرفدار اين تيم است.

در ورزشگاه هم فردي از فدراسيون فوتبال ايران از روي سکوها تا کنار زمين اسکورت‌مان کرد.

2 تصوير نقاشي شده بزرگ از آيت‌الله خميني و {آيت‌الله} علي خامنه‌اي، رهبر ايران در بالاي سکوهاي ورزشگاه به چشم مي‌خورند. افرادي با در دست داشتن طبل‌هايي جمعيت را براي سردادن شعار«ايران ايران» تشويق مي‌کنند و کي‌روش با لبخندي بر لبانش و با دست دادن گفت: به ايران خوش آمدي. فردا با هم ملاقات کنيم تا بگويم که چطور ما از جهنم به بهشت رسيديم.

جواد نکونام، کاپيتان تيم ملي ايران که سابقه بازي در اوساسونا اسپانيا را دارد و به زبان انگليسي و اسپانيايي صحبت مي‌کند، گفت: متشکرم که به ايران آمدي.

کارلوس کي‌روش هتل تيم ملي را ترک مي‌کند و وارد ترافيک شهر تهران مي‌شود. ساعت يک بامداد است و سرمربي پرتغالي تيم ملي با يادآوري خاطرات دوران حرفه‌اي‌اش به مدت 3 ساعت به صحبت مي‌پردازد. او ابتدا در مورد 2 دوره فعاليتش به عنوان دستيار سرالکس فرگوسن در منچستريونايتد، سرمربيگري رئال‌مادريد و تيم ملي پرتغال به خصوص 6 سال اخير مربيگري‌اش صحبت مي‌کند.

کي‌روش صحبت‌هايش را اينطور شروع کرد: من هدايت تيم ملي پرتغال را در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي به عهده داشتم ولي پايان تلخ و عجيبي در آنجا داشتم. اسپانيا ما را از دور رقابت‌ها حذف کرد. اگر واقع‌بين باشيم بايد بگويم که بعيد بود با وجود مصدوماني که در ترکيب تيم داشتيم بتوانيم اسپانيا را شکست دهيم ولي پيش از شروع بازي هيچ عذر و بهانه‌اي نياوردم. در ضمن رونالدوي واقعي را در جام جهاني 2010 نديديم، او روي فرم نبود، ما انتظار داشتيم کريس تغييراتي در روند بازي به وجود بياورد ولي موفق به انجامش نشد. اگر کريستانو در اوج بود درست مثل اين بود که ما 14 بازيکن در زمين داريم.

حذف پرتغال با تک‌گلي که داويد ويا در مرحله يک‌هشتم نهايي براي اسپانيا به ثمر رساند اجتناب‌ناپذير بود ولي اين سرآغازي براي مشکلات کي‌روش بود. او از سوي وزير ورزش پرتغال متهم به اين شد که بايد بازيکنانش تست دوپينگ بدهند. اين مربي پرتغالي از اينکه بازيکنانش صبح زود مورد تست دوپينگ قرار بگيرند ناراحت بود و با پرخاشگري به تست‌گيرندگان مانع از گرفتن تست دوپينگ شد، هرچند تست هيچکدام از بازيکنان مثبت اعلام نشد.

عصبانيت کي‌روش هنوز هم مشهود است، او در اين رابطه گفت: وزير به من تهمت و با قضاوتش به اعتبار من لطمه زد. او بدون اينکه چيزي به اثبات رسيده باشد مرا محکوم و مردم پرتغال را عليه من کرد.

کي‌روش در سپتامبر 2010 از سوي کميته ضد دوپينگ پرتغال به مدت 6 ماه از فعاليت محروم شد و يک هفته پس از آن هم از سمت مربيگري پرتغال کنار گذاشته شد. او به دادگاه آربيتريشن سوئيس درخواست تجديد حکم داد و در پي آن محروميتش لغو شد. کي‌روش در مدت يک‌سال فعاليتي نکرد و در اين مدت پيشنهاداتي را که به وي شد را رد کرد تا کاملا از اتهام دوپينگ بازيکنانش تبرئه شد. فدراسيون فوتبال ايران کي‌روش را زير نظر داشت براي همين درخواست همکاري را به وي داد.

اين پيشنهاد مي‌توانست علاقمندي کي‌روش به سفر که سابقه مربيگري در موزامبيک، پرتغال، آمريکا، ژاپن، امارات، آفريقاي جنوبي، انگليس و اسپانيا داشت، راضي کند.

سرمربي 61 ساله کشورمان تصريح کرد: بازي ايران مقابل روسيه در ابوظبي را تماشا کردم تا آناليز خودم را از اين تيم داشته باشم. مي‌دانستم تنها 4 تيم از قاره آسيا مي‌توانند سهميه حضور در مرحله پاياني جام جهاني حضور پيدا کنند و ژاپن و کره‌جنوبي از قاره کهن مدعيان اصلي حضور در مرحله پاياني اين رقابت‌ها هستند.

از 43 تيم قاره آسيا تنها 4 تيم واجد شرايط حضور در مرحله پاياني جام جهاني مي‌شوند و يک تيم ديگر از اين منطقه راهي بازي پلي‌آف مي‌شود تا در 2 ديدار رفت‌و‌برگشت شايد بتواند از اين طريق کسب سهميه کند. زماني که کي‌روش تيم ايران را زيرنظر داشت تيم ملي در رده هفتم آسيا و در مکان پنجاه‌و‌چهارم جهان بود.

کي‌روش اظهار داشت: وقتي گفتم مي‌خواهم مربي ايران شوم فکر کردند ديوانه شده‌ام. حتي نزديک‌ترين فرد فاميل هم از من پرسيد از انجام اين کار مطمئن هستي؟ هنوز هم گفته‌هاي رسانه‌ها در خصوص جاهايي که پيش از اين در آنجا کار کرده‌ام را به خاطر مي‌آورم. وقتي به آفريقاي جنوبي رسيديم انتظار داشتم به محض ترک هواپيما مورد اصابت گلوله قرار بگيرم ولي واقعيت چيز ديگر و متفاوتي بود.

کي‌روش در سپتامبر 2011 قراردادي 3 ساله با فدراسيون فوتبال ايران بست و هدف کاملا واضح بود؛ جام جهاني 2014 برزيل. ايران پيش از اين در 3 دوره جام جهاني حضور داشته که حاصل آن تنها کسب يک پيروزي مقابل آمريکا در جام جهاني 1998 فرانسه بوده است.

سرمربي پيشين رئال‌مادريد که دستياراني همچون آنتونيو سيموئز پرتغالي، دن گاسپار آمريکايي- پرتغالي و ميک مک‌درموت را در تيم ملي ايران در کنارش داشته است، خاطرنشان کرد: کليد موفقيت، تطبيق و سازگاري بود.

کي‌روش با اشاره به اينکه فوتبال ايران بازيکنان مستعدي دارد ولي ساختارش از فوتبال اروپا عقب است، عنوان کرد: کار کردن در قاره آسيا براي مربيان خيلي دشوار است، فقط کشورهاي ژاپن، کره‌جنوبي و استراليا از کيفيت بالايي برخوردارند چون مي‌توانند سرمايه‌گذاري کنند و از بازيکناني که در اروپا بازي مي‌کنند، بهره ببرند. سال‌ها طول مي‌کشد تا کشورهاي ديگر اين قاره پيشرفت کنند و از بين رفتن اين فاصله خيلي دشوار است.

وي ادامه داد: تيم ملي ايران براي انجام بازي‌هاي خود گاهي 12 ساعت با هواپيماي تجاري پرواز مي‌کرد. ما بايد تحت قوانين فيفا بازي مي‌کرديم. بايد شنبه در بيروت بازي مي‌کرديم، سپس سه‌شنبه شب در سئول و متعاقبش 5 روز بعد در تهران به ميدان مي‌رفتيم. تيم چطور مي‌توانست عمل کند به خصوص اينکه 5 ساعت در فرودگاه منتظر استقبال‌کنندگان بود؟

سرمربي ايران در خصوص تغييراتي که در تيم ملي به وجود آورده، گفت: رئيس ‌جمهور ايران و فدراسيون فوتبال اين کشور اين موضوع را درک و به ايجاد اين تغييرات کمک کردند. آنها هواپيماي چارتر براي تيم ملي تهيه کردند و ما کارمان را با برد آغاز کرديم.

تيم ملي ايران رقابت‌هاي مرحله اول از دور انتخابي جام جهاني 2014 را با پيروزي 5 بر صفر مقابل مالديو شروع کرد و در دور بعد با اندونزي، بحرين و قطر همگروه شد که در نهايت به عنوان تيم اول به دور بعد صعود کرد.

کي‌روش هنوز بر اين اعتقاد بود که تيمش کم‌تجربه است براي همين صحبت با مربيان ديگر و جستجو براي يافتن بازيکناني خارج از مرزهاي اين کشور که ريشه‌اي ايراني دارند و مشتاق هستند تا براي شاهزادگان پارسي بازي کنند، شروع کرد. او جستجويش را از کشورهاي آلمان، بلژيک و سوئد شروع کرد. در بلژيک رضا قوچان‌نژاد، بازيکني که در ايران متولد و در هلند بزرگ شده بود را از تيم استاندارد ليژ ديد. او تا تيم زير 19 سال هلند هم بازي کرده بود.

قوچان‌نژاد، در اين رابطه گفت: کي‌روش از من پرسيد که چه احساسي نسبت به زادگاهت داري و اصلا تمايل به بازي در تيم ملي ايران داري. من هم تحت‌تأثير حرفه‌اي‌گري او و رزومه‌اش قرار گرفته بودم.

گوچي (لقبي که خودش انتخاب نکرده است) در 11 بازي موفق شد 9 گل براي تيم ملي ايران به ثمر برساند. اين بازيکن 26 ساله در حال حاضر براي چارلتون اتلتيک انگليس بازي مي‌کند.

در آلمان کي‌روش بازي اشکان دژاگه، بازيکن تيم جوانان آلمان را ديد که در حال حاضر براي فولام بازي مي‌کند و پيش از آن در ولفسبورگ آلمان عضويت داشته است. با وجود اينکه اشکان در تهران متولد شد ولي در کودکي به برلين مهاجرت کرد و در آنجا بزرگ شد و ادامه در کنار بازيکناني همچون مسعوت اوزيل، ژروم بواتنگ و مانوئل نوير بازي کرد.

کي‌روش يادآور شد: خيلي زود متوجه شدم که دژاگه بازيکني تأثيرگذار است و مي‌تواند باعث پيشرفت ما شود. بايد او را براي بازي در تيم ملي متقاعد مي‌کردم و اين کار دشواري نبود.

دژاگه در فوريه 2012 اولين بازي ملي‌اش را با پيراهن تيم ملي در تساوي 2 بر 2 مقابل قطر در چارچوب رقابت‌هاي مرحله سوم انتخابي جام جهاني انجام داد و موفق به گلزني هم شد.

کي‌روش در اين خصوص اظهار داشت: درست همانند فيلمنامه يک فيلم بود و اشکان خيلي سريع تبديل به قهرمان ايرانيان شد.

دژاگه نيز تصريح کرد: خوشحال بودم، من در تهران متولد شده‌ام و خانواده‌ام ايراني هستند. در ضمن حضورم در تيم ملي آلمان هم دشوار بود.

ايران به دور چهارم از مرحله انتخابي جام جهاني صعود کرد و با تيم‌هاي کره‌جنوبي، لبنان، قطر و ازبکستان همگروه شد. 2 تيم برتر اين گروه به طور مستقيم راهي مرحله پاياني اين رقابت‌ها مي‌شدند. پس از انجام 3 بازي ايران 4 امتياز داشت و يک بر صفر در بيروت مقابل لبنان تن به شکست داده بود. از شدت انتقادات کاسته نمي‌شد و سرمربي پرتغالي ايران براي اينکه ايراني نبود و بازي‌هاي خارج از تهران را تماشا نمي‌کرد و در کنار اين‌ها مدت زمان زيادي در ايران نبود و حدود 3 ماه از حضورش در ايران را هم در آپارتمانش مشغول تماشاي کشتي و واليبال، ديگر ورزش‌هاي محبوب ايران بود، به باد انتقاد گرفته شد، به خصوص اينکه وي ظاهراٌ در يک بازي ليگ روي سکوها خوابش برد.

کي‌روش که پس از شکست مقابل لبنان خوشحال نبود با لبخند گفت: وقتي به پيروزي نمي‌رسيد انتقادات شروع مي‌شود. سرالکس فرگوسن در توصيف چنين شرايطي سفر هوايي براي بازگشت به خانه را «عذاب لعنتي» توصيف مي‌کرد و اين تکه‌کلامي است که من هم مورد استفاده قرار مي‌دهم. باورم نمي‌شد که بازي را باختيم ولي به هر حال بد بازي کرده بوديم و مستحق انتقاداتي که مي‌شد، بوديم.

سرمربي ايران که شاگردانش با اين شکست در جايگاه سوم گروه قرار گرفت، تصريح کرد: سکوتي که در راه برگشت به خانه در کاروان تيم ملي حاکم بود نشان از دردي بود که ما داشتيم و شرايط کسب سهميه هم براي ما به خطر افتاده بود.

جواد نکونام، کاپيتان تيم ملي با تمجيد از سرمربي 61 ساله ايران گفت: ساعت 2 بامداد مي‌توانيد کي‌روش را ببينيد که در حال مطالعه بازيکن سمت چپ تيم حريف است. اگر او آماده اين کار ‌شود ما هم بايد آماده اجراي تفکرات وي شويم.

کي‌روش خاطرنشان کرد: در تهران رستوران‌هاي بين‌المللي زيادي وجود دارد. من عاشق کباب‌هاي محلي ايران هستم.

کي‌روش گفت: من در موزامبيک متولد شده‌ام و به فضاي اسلامي عادت دارم. از سال 1989 هم شروع به سفر به کشورهاي مختلف کردم ورزشگاه‌هايي را مي‌ديدم که بانوان در آن حضور نداشتند. البته اين براي آنهايي که از فرهنگ‌هاي ديگر مي‌آمدند، راحت نبود ولي به هر حال بايد به فرهنگ جوامع ديگر احترام گذاشت.

تماشاگراني که از روي سکوها شکست تيم ملي ايران در بيروت را تماشا مي‌کردند خوشحال نبودند ولي تيم خيلي زود به روزهاي اوجش بازگشت و موفق شد در بازي بعدي‌اش که در 38 دقيقه پاياني 10 نفره شده بود کره‌جنوبي را در ورزشگاه آزادي يک بر صفر شکست دهد و همان شب غوغايي در ايران به راه افتاد.

دژاگه با يادآوري بازي با کره گفت: ما در آن بازي از حمايت 100 هزار تماشاگر بهره مي‌برديم. آنها وقتي بازيکنان کره زمين را ترک مي‌کرند آنها را هو مي‌کردند. واقعاٌ شوکه شده بودم.

ايران بازي بعدي‌اش را يک بر صفر به ازبکستان واگذار کرد، رکوردي که آنها از خود به ثبت رسانده بودند نشان مي‌داد که شاگردان کي‌روش در 5 بازي صاحب 2 پيروزي، يک تساوي و 2 شکست شده‌اند و در جايگاه سوم جدول گروه خود بودند. تيم ملي 3 بازي در ماه ژوئن 2013 براي انجام دادن داشت که 2 بازي از اين 3 بازي مقابل تيم‌هاي قدرتمند کره‌ جنوبي و قطر بود. ايران براي صعود به جام جهاني بايد هر 3 بازي باقيمانده را با برد پشت‌سر مي‌گذاشت آن هم در حالي که بازيکني تأثيرگذار همچون اشکان دژاگه را به دليل مصدوميت در اختيار نداشت.

ايران در نخستين گام از 3 بازي حساس باقيمانده خود موفق شد قطر را در دوحه يک بر صفر شکست دهد. آنها در بازي برگشت موفق شدند 4 بر صفر لبنان را در ديداري انتقام‌جويانه در حضور 90 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي تهران از پيش‌رو بردارند.

ايران براي انجام دشوارترين و شانزدهمين بازي از مرحله انتخابي جام جهاني 2014 برزيل به کره‌جنوبي سفر کرد. نتيجه تساوي در اين ديدار کافي بود تا کره به همره ازبکستان که 5 بر يک بر قطر غلبه کرده بود، سهميه حضور در مرحله پاياني جام جهاني را کسب کند.

سرمربي پرتغالي ايران تأکيد کرد: براي تساوي به اولسان نرفته بوديم چون مي‌دانستيم که با اين نتيجه ما يکي از تيم‌هاي صعودکننده نخواهيم بود. سرمربي کره به من و تيم ملي ايران تاخت و گفت که بزرگ‌ترين آرزويش اين است که مانع از رسيدن ايران به جام جهاني 2014 شود.

چوي کانگ هي، سرمربي کره در واقع گفت: شکست دادن ايران مسئله‌اي نيست. کي‌روش بايد مسابقات جام جهاني را از تلويزيون تماشا کند.

حتي سونگ هيونگ مين، کاپيتان کره هم پا را فراتر گذاشت و با حمله به کاپيتان ايران عنوان کرد: کاري مي‌کنم که جواد نکونام خون گريه کند.

زماني‌که تيم ملي به کره رسيد پوسترهاي چوي کانگ هي سرتاسر اين ورزشگاه حتي در اتاق رختکن ايران به چشم مي‌خورد.

گاسپار مربي دروازه‌بان‌هاي تيم ملي هم در اين خصوص گفت: انجام اين کار فتنه‌انگيزي بي‌مورد بود، هرچند تصاوير مربي کره مدت زمان زيادي روي ديوار نماند!

پيش از شروع بازي با کره کي‌روش درِ يک کيسه پر از ماکت‌هاي کوچک جام قهرماني جام جهاني باز و بين بازيکنانش تقسيم کرد و به آنها گفت که اين را بگيريد و نگذاريد روياي‌تان از دستانتان برود. يک نسخه بزرگ‌تر از اين جام را هم که گاسپار در سال 2011 خريده بود همواره همراه تيم ملي ايران بود و رويش نوشته شده بود "تيم ملي ايران". شاگردان کي‌روش آماده انجام اين بازي بودند.

کي‌روش با مرور بازي کره‌جنوبي- ايران گفت: آنها چندين تکل روي بازيکنان ما رفتند و ما نيز همين کار را کرديم. (با خنده) اين بازي بود که جاي روي کين خالي بود. بازي در نيمه اول بدون گل بود در حالي‌که در بازي همزمان ديگر ازبکستان يک بر صفر از قطر پيش افتاده بود. ما خيلي خونسرد بوديم ولي ناگهان متوجه شديم که ازبکستان در آن بازي گل زده است. انگار قطر تسليم شده بود و ازبکستان گل اول، دوم، سوم و چهارم را هم به ثمر رساند.

ايران با اين نتيجه سوم گروه خود بود و از رسيدن به مرحله پاياني جام جهاني بازمي‌ماند تا اينکه گوچي يک ساعت پس از سپري شدن زمان بازي موفق به گشودن دروازه کره شد.

کي‌روش تصريح کرد: تصور کنيد که با آن فشار و اشتياق چه احساسي داشتيم.

رحمان احمدي، دروازه‌بان تيم ملي ايران که هيچگاه از سوي رسانه‌هاي ايراني مورد حمايت قرار نگرفته بود موقعيت‌هاي کره را يکي پس از ديگري مهار ‌کرد. اگر کره مي‌توانست بازي را به تساوي بکشاند و ازبکستان هم مساوي مي‌کرد صعود ايران به طور مستقيم منتفي مي‌شد هرچند ايران در نهايت بازي را برد و به عنوان تيم نخست گروه راهي مرحله پاياني جام جهاني شد.

پس از اينکه سوت پايان بازي به صدا درآمد باران بطري آب از سوي کره‌اي‌ها به روي 400 ايراني حاضر در ورزشگاه که مشغول جشن و پايکوبي بودند، جاري شد. کي‌روش هم با مشتي گره شد به سمت مربي کره پاسخ اهانت‌هاي وي را داد.

کره که به خاطر يک گل تفاضل گل بيشتر نسبت به ازبکستان پس از ايران واجدالشرايط حضور در مرحله پاياني جام جهاني شد، شکست را پذيرفته بود و مربيان 2 تيم هم در پايان بازي با يکديگر دست ندادند. بازيکنان ايران به رختکن برگشتند و پاشيدن آب به سر و صورت يکديگر به شادماني پرداختند.

کي‌روش تأکيد کرد: پرونده اين موضوع هنوز در کميته انضباطي فيفا است و بايد آنجا بماند. البته رابطه فدراسيون فوتبال 2 کشور در حال حاضر خوب است و مربيان 2 تيم هم مشکلي با هم ندارند.

هزاران نفر در فرودگاه بين‌المللي تهران گردهم آمده بودند تا از تيم ملي ايران استقبال کنند و حتي تعداد بيشتري نيز در ورزشگاه آزادي تهران منتظر ورود کاروان تيم ملي بودند. اعضاي تيم ملي با حسن روحاني، رئيس‌جمهور جديد و ميانه‌روي ايران ملاقات کردند. وقتي آنها پيش از اين با محمود احمدي‌نژاد، رئيس جمهور وقت ايران ملاقات کرده بودند، او تاکتيک‌هاي تيم را آناليز کرده بود و نام تک‌تک بازيکنان را مي‌دانست.

کي‌روش اردوي تيم ملي ايران را در ماه آوريل در کشور آفريقاي جنوبي برگزار خواهد کرد. ليگ فوتبال باشگاهي ايران هم زودتر از موعد مقرر به پايان خواهد رسيد تا به تيم ملي و کي‌روش که مي‌خواهد شاگردانش را از لحاظ روحي و رواني تقويت کند، کمک کند.

سرمربي تيم ملي تصريح کرد: ايران مي‌تواند رقبايش را غافلگير کند ولي برخي بازيکنان ايران کمي خجالتي و فروتن هستند. برخي از آنها تا کنون خيلي به کشورهاي ديگر سفر نکرده‌اند و به جاي اينکه به زبان انگليسي مسلط باشند به زبان فارسي صحبت مي‌کنند.

کي‌روش همچنين مي‌خواهد ايران را نه تنها در فوتبال داخلي بلکه براي حضور در صحنه‌هاي بين‌المللي آماده کند. ايران پيش از جدال با آرژانتين، نيجريه و بوسني در جام جهاني 2014 در راه آماده‌سازي خود بازي‌هاي دوستانه جدي‌تري را با بلاروس، مونته‌نگرو و آنگولا برگزار خواهد کرد.

دستيار پيشين سرالکس فرگوسن در منچستريونايتد ادامه داد: ما تمام تلاش‌مان را خواهيم کرد تا از مرحله گروهي به دور بعد صعود کنيم. شايد مردم بگويند که صعود ايران دور از واقعيت است ولي به هر حال بايد براي خودمان هدفي تعيين کنيم. ما به عنوان توريست وارد برزيل نخواهيم شد و فرصت اين را داريم تا با بهترين تيم‌هاي دنيا بازي کنيم.

کي‌روش عنوان کرد: تصور کنيد بازي دوستانه ما با آرژانتيني که ليونل مسي را در ترکيب دارد چقدر مي‌تواند هزينه در بر داشته باشد؟ حالا ما بدون پرداخت هيچ هزينه‌اي با آنها بازي خواهيم کرد.

وي تصريح کرد: من تيم ملي ايران را همانند قافله‌اي از شترها مي‌بينم که از کوير عبور کرده است.

کي‌روش گفت: حالا ما به آبادي رسيده‌ايم و مي‌‌رويم تا از آن لذت ببريم.

و سپس ؟

سرمربي ايران با بالا انداختن ابرويش گفت: خوش‌شانس هستم که چندين پيشنهاد داشته‌ام.

کي‌روش با انتخاب دقيق الفاظش در پايان خاطرنشان کرد: ترجيح مي‌دادم هدايت يک تيم ملي را بر عهده مي‌گرفتم ولي رد کردن پيشنهاد يک تيم ليگ برتري انگليس دشوار است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها