يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۴۴۰۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۱۸ فروردين ۱۳۹۳
نارضایتی علما از عملکرد فرهنگی
درحالی که رسانه ها خبرهای سفر استانی روحانی به قم را منتشر می کردند، مسئولین خبر لغو سفر روحانی به قم را منتشر کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از دانا، پس از سفر نهاوندیان به قم و ملاقات خصوصی وی با تعدادی از مراجع و علمای قم، خبرهایی مبنی بر سفر هیئت دولت و رئیس جمهور منتشر شد.

گفته می شد سفر استانی بعدی رئیس جمهور به استان قم خواهد بود و نهاوندیان برای فراهم کردن مقدمات این دیدار راهی قم شده بود.

اما بر اساس خبرهای رسیده سفر روحانی به قم به تعویق افتاده و این هفته رییس جمهور سفری به قم نخواهد داشت.

گفتنی است قرار بود حسن روحانی در جریان این سفر با تعدادی از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت‌وگو کند.

گفته می شود علت این تعویق سفر هیئت دولت به قم، نپذیرفن این دیدار از سوی مراجع و علمای قم و نارضایتی آنها از عملکرد دولت است.

بیشترین علت نارضایتی مراجع و علما از عملکرد فرهنگی دولت است؛ به طوری که برخی از علما به طور رسمی انتقادهایی به عملکرد فرهنگی دولت داشته اند.

آیت الله ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این خصوص گفت: هر چند وزیر ارشاد آیت الله زاده ای است که اتفاقا از دوستان ماست اما از او توقع داریم بهتر از این باشد و از خود آثاری به جا بگذارد تا همیشه یادگار بماند اما آنچه که تا امروز اتفاق افتاده این است که ظاهرا ارشاد بی طرف است و در مسائل فرهنگی ظاهرا آزاد منشی را ترویج می کند که به ما شدت نگران هستیم و حتی مراجع تقلید نیز از این موضوع ابراز نگرانی کرده اند.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد به خاطر برخی از مسائل مانند توقیف رسانه های ارزشی و سکوت در برابر رسانه های موهن به ارزش ها همچنین اظهارات وی در خصوص رفع فیلتر فیس بوک از مجلس کارت زرد دریافت کردند.

همچنین روز گذشته 17 فروردین ماه جنتی به خاطر ملاقات با خاتمی و جلسات خصوصی با وی به مجلس احضار شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها