کد خبر: ۲۱۴۵۷۰
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۱۹ فروردين ۱۳۹۳
یادداشت ۵۹۸؛
دکتر حسن نیلی
در ایام بعد از عملیات والفجر هشت در منطقه فاو در کنار اروند ایستاده بودیم، یکی از فرماندهان گردان امام صادق (ع) از لشکر امام حسین (ع) که از بچه های خوانسار بود و بعدا به شهادت رسید (خدایش رحمت کند) به فرمانده محور از اوضاع خط مقدم پشت کارخانه نمک فاو، گزارش می داد.

یک تانک بعثی در یک قسمت از خط مرتبا خط مقدم ما را، و خاکریز بچه را زیر آتش گرفته و به بچه ها را اذیت می کند. فرمانده محور در پاسخ به او می گفت: آن فرمانده بعثی و گروهان تانکش اینهمه راه آمده اند که شلیک کنند!. من که نمی توانم بیایم با بلندگو بگویم ای فرمانده بعثی لطفا به بچه های ما شلیک نکنید؟!

ما در حال جنگ هستیم و او هم تجهیزات آورده است که در خط مقدم از آن استفاده نماید. خاصیت دشمن، دشمنی و استفاده از تجهیزات بر علیه نیروهای ماست.

داستان اتحادیه اروپا را نیز باید به همین صورت تحلیل نمود. اتحادیه اروپا دشمن ماست. مروری بر سابقه عملکرد آنها در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ذهینت ها را روشن می نماید. اروپائی ها همانهایی هستند که در جنگ جهانی اول و دوم نزدیک یکصد میلیون از جمعیت اروپا و بقیه دنیا را از بین بردند!. اروپایی ها همانها هستند که در قضیه بوسنی زمینه قتل عام مسلمانان را با خلع سلاح آنها و دادن اسلحه به دست صرب ها فراهم آوردند!

مگر فراموش کرده ایم که سلمان رشدی راجع به نبی مکرم اسلام (ص) چه چیزی در کتاب خود نوشته بود؟! چه کسی از او حمایت کرد، مگر اروپا نبود که بعد از صدور حکم حضرت امام (ره) سفرای خود را ازایران فرا خواند؟ مگر اروپا نیست که در دنیا کنونی برده داری نوین را به اشکال مختلف ترویج می نماید و هنوز در آفریقا زمینه قتل عام مسلمانان را فراهم می آورد؟ این اتحادیه اروپا، اتحادیه همان اروپایی است که اگر دستش برسد برای منافعش هر کاری را انجام میدهد.

مگر اینها همانها نیستند که انواع سلاحهای ممنوعه بخصوص شیمیایی را به صدام دادند که فرزندان این مرز و بوم و حتی ملت مظلوم عراق را مورد حمله قرار دهد؟ که هنوز نیز آثار آن وجود دارد و هر از گاهی یکی از مجروحین شیمیایی به شرف شهادت نائل می شود. بنابر این ما که نمی توانیم به اتحادیه اروپا بگوئیم که "ای اتحادیه اروپایی" لطفا بر اساس موازین اسلامی بیانیه بدهید؟! نکته آنست که چرا خودی ها بر اساس موازین بومی و اسلامی و ملی عمل نمی کنند؟ مهم اینست که چرا برخی به اتحادیه اروپا چراغ سبز می دهند که فلان جور عمل بکند؟! و یا مثلا برای انتخابات ما نماینده بفرستد! مهم اینست که مرزداران حریم عزت و شرف این ملت چرا خفته اند؟

مهم اینست که دشمن را چرا گستاخ نموده ایم به گونه ای که به خود جرات بدهد تا در همه مسائل ما مداخله نماید! دراین شرایط باید پرسید که چه کسی حافظ شرافت و شئون دین و فرهنگ و حدود و ثغور این مرز و بوم است؟! مهم اینست که سئوال کنیم که چرا کلید ها دارد قفل دیگران را باز میکند تا به حریم خصوصی ما راه یابند؟

یکی از برکات انقلاب اسلامی کنار رفتن پرده ها بود. جالب است که اتحادیه اروپایی می گوید که به ما دفتر بدهید تا با مخالفین نظام شما جلسه بگذاریم و زمینه تاثیر گذاری در انتخابات ها را فراهم نمائیم؟ وقتی در سطح کلان مسولینی که جایگاه گفتمانی دارند، در برابر نظام سلطه سیاست منفعل اتخاذ می نمایند، سیاستگذاران نظام سلطه نیز هوس می کنند که مثلا در اوکراین به راحتی ساختار سیاسی را تغییر دهند، در ونزوئلا آشوب های خیابانی بر پا نمایند، و از ایران نیز درخواست نمایند تا امکانات در اختیار آنها قرار دهد که اقدامات مشابه انجام دهند؟!

اگر این شیوه دیپلماسی ما در عرصه بین المللی است باید گفت: باش تا صبح دولتت بدمد کین هنوز از نتایج سحر است؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها