کد خبر: ۲۱۴۷۲۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۱۹ فروردين ۱۳۹۳
دكتر "علي دارابي"، سياست‌ها و اولويت هاي برنامه سازي در سال نود و سه را در اولين جلسه شوراي مديران معاونت سيما ابلاغ كرد.
به نقل از روابط عمومي سيما، دكتر علي دارابي در اولين جلسه سال 93 با مديرانش ضمن تقدير از تلاش هاي آنان در تدارك گسترده نوروزي براي مردم، سيماي نوروزي امسال را متفاوت تر جذاب تر و بر اساس نتايج نظرسنجي ها پرمخاطب تر از سال هاي گذشته ارزيابي كرد و گفت : اميدوارم كارها در سال 93 با همين سرعت و جديت پيگيري شود.
 
وي با اشاره به دست پر سيما در اين ايام گفت : همان طور كه قبلا هم اعلام كرده بوديم ، نوروز امسال متفاوت بود و برنامه هايي چون پايتخت سه ، قندپهلو، آقاي گزارشگر ، كلاه قرمزي و برنامه تحويل سال شبكه سه در صدر رضايتمندي مخاطبان بودند.
 
معاون سيما به تقارن ايام فاطميه و سوگواري براي دخت گرامي نبي اكرم (ص) اشاره كرد و گفت: شبكه هاي سيما  هنرمندانه ، برنامه ريزي در خور تقديري در اين ايام ارائه دادند .
 
ماموريت‌هاي سيما در زمينه اقتصاد مقاومتي ، افزايش جمعيت، سبك زندگي اسلامي ايراني، هدفمند سازي يارانه ها ، حفظ محيط زيست، نيز صرفه جويي در مصرف انرژي از مأموريت هاي مهم معاونت سيما است.
 
در اين جلسه همچنين مطابق رويكرد سال هاي اخير سيما مبني بر برنامه ريزي و سياستگذاري مناسبت هاي ملي و مذهبي كه منجر به تمركز و انسجام در برنامه سازي و نيز افزايش كيفيت برنامه هاي مناسبتي شده است ، تقويم پروژه هاي مناسبتي سيما تعيين و دبير هر پروژه به اين شرح مشخص شد:
 
دبير پروژه رمضان و تابستان 93 زين العابدين مدير شبكه سه سيما
دبير پروژه گراميداشت هفته دفاع مقدس93 دكتر قاسمي مدير شبكه آموزش سيما
دبير پروژه محرم 93 گروسي مدير شبكه قرآن و معارف سيما
دبير پروژه اعياد و جشن هاي مذهبي اخوان مدير شبكه تماشا سيما
دبير پروژه دهه فجر 93 مقيسه مدير شبكه تهران
دبير پروژه نوروز 94 پورحسين مدير شبكه مستند سيما
 
بر اين اساس دبيران پروژه هاي مذكور موظف شدند طرح هر مناسبت را حداكثر سه ماه قبل از تاريخ مورد نظر ارائه كرده و نسبت به هماهنگ سازي و پوشش كامل مناسبت در شبكه هاي مرتبط و نيز استفاده از همه انواع قالب هاي برنامه سازي ، اقدام كنند.
 
معاون سيما همچنين ديگر اولويت برنامه سازي سيما در سال 93 را توجه به فرهنگ كتاب و كتابخواني و صيانت از زبان فارسي دانست.
 
دكتر علي دارابي با اشاره به اينكه سياست تلويزيون در راستاي رسانه ملي همراهي و حمايت از دولت يازدهم در راستاي حفظ منافع ملي و مصالح كشور است.
 
وي با اشاره به تلاش رسانه ملي براي كمك به دولت در راستاي اجراي فاز دوم هدفمندسازي يارانه ها، از مديران شبكه هاي سيما خواست براي تبيين اين سياست اصولي كشور از نگاه ها و قالب هاي جديد و نو در برنامه سازي تلويزيوني براي تنوير افكار عمومي استفاده كنند .
 
معاون سيما درادامه اين جلسه بر ضرورت و اهميت حفظ ارزش هاي اسلامي و انقلابي مردم ايران و ادامه راه و آرمان هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي تأكيد كرد.
 
معاون سيما اهتمام بر آموزش  و ارتقاء سطح دانش عمومي جامعه را اولويت مهم و اساسي تلويزيون در سال 93 خواند.
 
ارتقاء كيفي سازي برنامه هاي و برنامه سازي در خصوص تبيين شعار سال و بررسي عملي و اجرايي اين مهم از ديگر موارد 5 گانه سياست هاي برنامه سازي سيما در سال 93 بود كه توسط دكتر دارابي معاون سيما ابلاغ گرديد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها