أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۱۴۸۱۱
زمان انتشار: ۲۰:۵۷     ۱۹ فروردين ۱۳۹۳
فرمانده ارتش پاکستان اعلام کرد، با وجود محاکمه رئیس‌جمهوری پیشین این کشور به اتهام خیانت، با "هر هزینه‌ای" که باشد، از شرافت پاکستان دفاع می‌کند.


به گزارش 598،  خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این چنین سخنانی از جانب ژنرال راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان احتمالا باعث بروز نگرانی‌های عمیقی درباره مداخله ارتش در سیاست و پس‌رفت در توسعه و تحولات دموکراتیک و قوانین مدنی می‌شود.

ماه گذشته میلادی، یک دادگاه پاکستانی علیه ژنرال پرویز مشرف، رئیس‌جمهوری پیشین کشور به اتهام پنج فقره خیانت علیه کشور با استفاده از تعلیق قانون اساسی و اعمال وضعیت فوق‌العاده در سال 2007 زمانی که تلاش می‌کرد تا قدرتش را بسط دهد، اعلام جرم کرد.

در صورتی که این اتهام اثبات شود، مشرف به مرگ محکوم می‌شود اما وی هنوز گناهکار اعلام نشده است.

پرونده مطرح شده علیه مشرف رقابت برای اثرگذاری را میان سه قوه در پاکستان مشخص‌تر کرده است؛ دادگستری با اقدام جسورانه، دولت شبه‌مدنی و ارتش قدرتمند که در بیش از نیمی از تاریخ 67 ساله پاکستان نوین بر سر قدرت بوده است.

اعلام جرم علیه مشرف این قانون را زیر پا گذاشته که مقام‌های ارشد و عالی‌رتبه ارتش پاکستان غیرقابل دسترس هستند.

راحیل شریف در جریان دیدار از یک پایگاه نظامی در واکنش به سوالاتی از سوی سربازان درباره انتقاد اخیر از ارتش افزود: ارتش پاکستان با احترام به شرایط و موقعیت‌ها می‌نگرد، اما به هر طریقی و با هر هزینه‌ای از شرافت کشور دفاع می‌کند.

ژنرال مشرف که در سال 2008 پس از تظاهرات خیابانی به تحریک سیستم قضایی پاکستان از قدرت کناره‌گیری کرده بود، پس از چهار سال اقامت در خارج و تبعیدی خود خواسته در مارس سال 2013 و با هدف شرکت در رقابت‌های انتخاباتی به کشورش بازگشت اما توسط ماموران امنیتی به اتهام دست داشتن در پرونده ترور بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر فقید پاکستان و قتل یک مقام دیگر پاکستانی دستگیر شد. اگر چه خود تمامی این اتهامات را رد می‌کند و می‌گوید: این‌ها با انگیزه سیاسی عیه من اعلام جرم کرده‌اند.

وی از خروج از کشور منع شده و تحت تدابیر امنیتی و پزشکی در حومه اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان زندگی می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها