أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۱۴۸۴۱
زمان انتشار: ۰۰:۲۸     ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
همزمان با موفقیت‌های خیره کننده سوریه درسرکوب شورشیان:
یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع امریکا در گفتگو با وال استریت خطاب به طرفداران حمله نظامی با کنایه گفت: ”اگر به خاطر تلاش های رئیس (ژنرال دمپسی) نبود شما دوباره به عراق و افغانستان برمی گشتید!!" البته به نظر می رسد هاگل و دمپسی بالاخره توانسته اند جان کری را تا حد زیادی قانع کنند که در حال حاضر دامن زدن به آتش درگیری ها، مانع از از بین بردن تسلیحات شیمیایی توسط بشار اسد می شود.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در حالیکه خبرهای موثق از سوریه حاکی است حزب الله به کمک ارتش سوریه در حال پاکسازی شهر به شهر جنوب غربی این کشور از شورشی ها و بازپس گیری این مناطق است، وال استریت ژورنال از اختلاف نظر شدید جان کری و چاک هاگل وزرای امور خارجه و دفاع ایالات متحده درخصوص مسئله سوریه پرده برداشت.

این مسئله اگرچه مطلب جدیدی نیست اما همزمانی انتشار دوباره ی این خبر با خبر کمک های جدید غذایی ایران به دولت بشار اسد و موفقیت های خیره کننده جدید وی در سرکوب شورشیان جالب توجه است.



وال استریت در این زمینه می نویسد: ”جان کری و رهبران ارشد نظامی امریکا درخصوص استراتژی کاخ سفید در مسئله ی سوریه به اختلاف نظر شدید رسیده اند. کری و سفیر امریکا در سازمان ملل، سامانتا پاور، گزینه های بسیاری را برای دخالت در جنگ داخلی سوریه پیشنهاد داده اند که مهم ترین آنها مداخله مستقیم نظامی برای تضعیف دولت بشار اسد بوده است. آنها همچنین خواستار ارسال نیروهای عملیات ویژه ی ارتش امریکا به سوریه به منظور آموزش مخالفین اسد هستند."

اما وزیر دفاع دولت امریکا، چاک هاگل، و رئیس ستاد مشترک امریکا، ژنرال مارتین دمپسی مخالف سرسخت هرگونه مداخله نظامی در سوریه می باشند.

یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع امریکا در گفتگو با وال استریت خطاب به طرفداران حمله نظامی با کنایه گفت: ”اگر به خاطر تلاش های رئیس (ژنرال دمپسی) نبود شما دوباره به عراق و افغانستان برمی گشتید!!"

البته به نظر می رسد هاگل و دمپسی بالاخره توانسته اند جان کری را تا حد زیادی قانع کنند که در حال حاضر دامن زدن به آتش درگیری ها، مانع از از بین بردن تسلیحات شیمیایی توسط بشار اسد می شود.

ناگفته نماند که موضع نامشخص خود باراک اوباما در هفته های اخیر انتقادات فراوانی را در پی داشته است. در همین راستا باب کورکر و جان مک کین تندترین انتقادات را علیه موضع مبهم اوباما و عدم انتخاب یک استراتژی کارآمد و معین توسط وی داشته اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها