کد خبر: ۲۱۵۱۶۰
زمان انتشار: ۰۸:۵۴     ۲۱ فروردين ۱۳۹۳
با فروکش کردن هیجان اولیه درباره توافق موقت ژنو و آشکار نشدن بی‌تاثیری این توافق بر تحریم‌ها، حمایت عمومی در ایران نسبت به این توافق کاهش یافته است.
به گزارش پایگاه 598 ، روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز ضمن انتشار این تحلیل نوشت: ایرانی‌ها بر این باورند که توافق موقت هسته‌ای، منافع اقتصادی چندانی برای آنها نداشته است.

حسن روحانی در  آغاز، این توافق را یک برد و دستاورد بزرگ می‌دانست که موجی از هجوم طلایی سرمایه‌گذاران خارجی را به همراه خواهد داشت. برخی ایرانیان نیز همین احساس را داشتند و با این هیجان همراه بودند. شرکت‌های ایرانی مذاکره با شرکت‌های عربی علاقمند به بازگشت به ایران را آغاز کردند و تجار نیز پروژه‌های همکاری مشترک با غرب را بررسی کردند. اما در حالی که شماری از تاجران خارجی اخیرا به ایران سفر کرده‌اند، معامله‌های چشمگیری انجام نشده است. اغلب تحریم‌ها همچنان به قوت خود باقی‌اند. دنیل والتز، مدیر یک شرکت حقوقی در واشینگتن که به شرکت‌های خارجی در مورد تحریم‌ها مشاوره می‌دهد می‌گوید که هیات‌های بازرگانی خارجی به ایران می‌روند تا فرصت‌ها را شناسایی کنند اما در واقع هیچ قراردادی منعقد نمی‌شود

لس‌آنجلس تایمز می‌نویسد: اگر طرفین تصمیم بگیرند که دوره شش ماهه مذاکرات تمدید شود، طرف ایرانی احتمالا درخواست دریافت امتیازهای بیشتری خواهد داشت که شامل تعدیل بخش بیشتری از تحریم‌هاست. این در شرایطی است که دولت اوباما و متحدان‌اش نیز برای خودداری از ارایه امتیازهای حداکثری به ایران تحت فشار تندروها قرار دارند.

این روزنامه معتقد است: تردیدها در ایران افزایش یافته و حساسیت عمومی از توافق ژنو کاهش یافته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها