کد خبر: ۲۱۵۵۲۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
در یازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله حائری طبسی مطرح شد:
مرحوم آیت الله سیدمحمد علی حائری طبسی در سال ۱۳۲۵ هجری قمری در خانواده علم و فقاهت در کربلای معلی متولد شد و پدر بزرگوارشان مرحوم آیت الله سید محمد رضا حائری طبسی از علمای کربلا و امام جماعت حرم حضرت سیدالشهداء(ع) بود. مرحوم آیت الله حائری طبسی بعد از سالها تحصیل و تدریس در حوزه علمیه کربلا بعلت مبارزه با رژیم بعث عراق پس از زندان و شکنجه به ایران تبعید شد.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، یازدهمین سالگرد ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله سید محمد علی حائری طبسی(ره) با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، هیئات مذهبی، روحانیت معظم و نمایندگان بیوت مراجع عظام، شامگاه پنجشنبه در حسینیه کربلایی های قم برگزار گردید.

سخنران این مراسم آیت الله سید محمد مهدی میرباقری با اشاره به جایگاه علم و مقام اهل بیت علیهم السلام، امیرالمومنین علی علیه السلام را جلوه تمام معنای علم الهی توصیف و با اشاره به روایات باب علم و جایگاه حضرت امیردر آن ها، مقام علمی حضرت را عالی ترین نوع بعد از نبی مکرم اسلام صل الله علیه و آله توصیف کرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان برخی روایات در خصوص مقام انبیاء و جایگاه رفیع این بزرگواران به این مطلب اشاره کرد که بر اساس روایات منقول از نبی مکرم اسلام صل الله علیه و آله، هرآنچه پروردگار به انبیای الهی اعطا فرموده در وجود مبارک حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام جمع است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان مقامات معنوی و انوار الهی اهل بیت علیهم السلام متذکر شد: هر انسانی برای رسیدن به کمالات راهی جز تمسک و پیروی از خاندان نبوت ندارد و در این مسیر مرحوم آیت الله حائری طبسی یکی از نمونه های بارز برای تعالی و نشر مکتب اهل بیت عضمت و طهارت علیهم السلام به شمار می رفتند.

آیت الله سید محمد مهدی میرباقری در پایان سخنان خود، سبک زندگی این عالم وارسته در بخشش و نگاه کریمانه به مردم را مورد اشاره قرار داد و افزود: سبک زندگی مرحوم آیت الله حائری طبسی، الگویی مناسب برای طلاب جوان و روحانیون می باشد.

لازم به ذکر است که مرحوم آیت الله سیدمحمد علی حائری طبسی در سال ۱۳۲۵ هجری قمری در خانواده علم و فقاهت در کربلای معلی متولد شد و پدر بزرگوارشان مرحوم آیت الله سید محمد رضا حائری طبسی از علمای کربلا و امام جماعت حرم حضرت سیدالشهداء(ع) بود.

مرحوم آیت الله حائری طبسی بعد از سالها تحصیل و تدریس در حوزه علمیه کربلا بعلت مبارزه با رژیم بعث عراق پس از زندان و شکنجه به ایران تبعید شد.

ایشان بعداز انقلاب بمدت ۸ سال امامت جمعه شهرستان طبس را عهده دار بودند و سپس به قم بازگشتند و به تدریس دروس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم و اقامه نماز جماعت در مسجد مقدس جمکران و تربیت عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) مشغول بودند.

سرانجام این عالم ربانی در ۱۵جمادی الثانی۱۴۲۴هجری قمری دارفانی را وداع گفت و در قبرستان شیخان قم به خاک سپرده شد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها