أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۱۵۶۲۳
زمان انتشار: ۱۶:۱۳     ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
درپی توهین کاخ سفید به ابوطالبی نماینده ایران در سازمان ملل:
چند وقتی است که دولت نماینده خود را به سازمان ملل معرفی کرده است و از دولت امریکا برای ویزای وی رایزنی کرده است، اما جواب امریکایی ها در مقابل درخواستم دولت دکتر روحانی برای ویزا سفیر دائم ایران در سازمان ملل یک «نه» است. گویا تدابیر دولت برای بازگشت عزت به پاسپورت های ایرانی در پشت درهای بسته به در بسته خورده است! از این رو باید اعتراف کرد که اگر عزت یک دولت به اعتبار پاسپورت های او بود امریکایی های عزت دستگاه دیپلماسی کشور را به سخره گرفته اند.
سرویس سیاسی پایگاه 598 - رضا حیدری/ "احترام را به پاسپورت ایرانی بازمی گردانم" این جمله دکتر حسن روحانی در مناظرات قبل از ریاست جمهوری در شبکه دوم سیما است. این جمله به این معنی است که در دولت و یا دولت های قبل عزت ایرانی لکه دارشده است و با توجه به زمین بازی دکتر روحانی در عالم سیاست و نزدیکی وی به دولت مردان سازندگی و اصلاحات یقینا روی تند انتقاد وی به دولت نهم و دهم باز می گشت.

در ورای این صحبت این نکته عیان می گردید که در دوران هشت ساله مدیریت احمدی نژاد بر مسند قدرت سیاستی کشور عزت ایرانیان در فضای بین الملل لکه دار شده است. شاید این تحلیل خالی از واقعیت های عینی نباشد اما به هرسوی انگشت نگاری از ایرانیان در هنگام سفرهای خارجی از سوی کشورهای غربی و عربی صورت گرفته بود و این روند هر چند با پاسخ مشابه دستگاه دیپلماسی وقت روبه رو شد اما واقعیتی تلخ در چند سال گذشته بود.



زیست سیاسی چند سال اخیر دکتر حسن روحانی در حوزه دیپلماسی بوده و اوج آن به پرونده هسته ای و پذیریش دو سال تعلیق هسته ای ایران باز می گردد. از این رو دور از ذهن نیست که ایشان به مسائل سیاست خارجی بیش از سایر عرصه های داخلی اشراف داشته باشند و از اولویت های سیاسی وی اعتبار وعزت به پاسپورت ایرانی را یکی از دغدغه های ذهنی خود بدانند.

بعد از ریاست جمهوری هم روند مدیریت کشور و نوع برخورد و تعامل او کامل نشان داد که دیپلماسی،سیاست خارجی، رایزنی و مذاکره جزئی از وجود او شده است.در مدت چند ماهه ریاست وی بیشتر فضای ذهنی دولت مردان و جامعه معطوف به سیاست خارجه بوده است تا اقدامات اجرایی حساب شد در داخل.

به هر صورت دکتر روحانی مدعی بود که می تواند عزت از دست رفته را به ایرانی و ایرانی بازگرداند و نسخه او هم نه در داخل و نه در توانمند سازی اقتصاد کشور و حتی نه در اتکا به نیروهای داخلی بود بلکه در گفتگو با غربی ها تحقق می یافت.

حال چند وقتی است که دولت نماینده خود را به سازمان ملل معرفی کرده است و از دولت امریکا برای ویزای وی رایزنی کرده است، اما جواب امریکایی ها در مقابل درخواستم دولت دکتر روحانی برای ویزا سفیر دائم ایران در سازمان ملل یک «نه» معنا دار است.

گویا تدابیر دولت برای بازگشت عزت به پاسپورت های ایرانی در پشت درهای بسته به در بسته خورده است! از این رو باید اعتراف کرد که اگر عزت یک دولت به اعتبار پاسپورت های او بود امریکایی های عزت دستگاه دیپلماسی کشور را به سخره گرفته اند.

هر چند که امید است دولت تدبیر و امید راهی بیاندیشند و در مذاکرات خود در گام های نهایی این مسئله را هم ختم به خیر کنند اما در نهایت باید گفت: جناب روحانی عزت را به پاسپورت دیپلمات تان بازگردانید ما بقی مردم پیش کش!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۸
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
FINLAND
۱۹:۰۷ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
۱۵
۴
خوب بود!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۷ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
۲۰
۷
کل حرفهای ایشان فقط مصرف انتخاباتی داشت.
پاسخ
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۱ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
۱۵
۵
از همه شما دست اندرکاران سایت 598 ممنونم که اطلاعات دقیقی را برای ما مخابره می کنید
پاسخ
محمد زمانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۴ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
۶
۲۰
همین افراط و تفریط سایت های مثل شما(598) و ... هست که مردم رو نسبت به همه چیز بدبین می کنه چندین ساله که از این دوسایت فقط تیتر می خونم بیشتر چیزاش مغرضانه است رویکردتونو درست کنید
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۱۶:۰۶ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
این عمار
psdk
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
۱۶
۳
آقایون اعتدالیون و اصلاح طلبها جواب بدین
پاسخ
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۴ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
۱۴
۶
موز اگر قوت داشتی کمر خود راست میکردی ..حتی نمایندهات را جهت معرفی به سازمان ملل نتوانستی معرفی کنی این در مقابل اقتدار کارشناسانه وغزتمدارانه احمدی نژتد در معرفی وزارت احمد وحیدی علارغم مخالفت غرب قابل مقایسه است که قبلا کجا بودیم و ...
پاسخ
روحانی مچکریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۵ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
گل گفتی
علی
-
۱۱:۱۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
۹
۱
در انتخابات اینکار را کردند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
۱۱
۲
اونا شعار بود حالا روصندلی نشسته باید محکم بشینه حالا بهر کسی هم لازم شد ...
پاسخ
سودا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۳
۳
۲
روحاني مچكريم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۳
۶
۱
راضیم از نویسنده
آجرک الله
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۳
۱
۶
انتقاد کردن راحت است بی تدبیری های دولت های گذشته به این سادگی درست نمیشه کار میبره ضمنا هر مملکتی قوانین خودش را دارد که باید به انها احترام گذاشت به فرض ایا ما فرستاده ویژه سازمان ملل را به ایران راه دادیم و ایا قبول میکنیم سر کرده منافقین بعنوان سفیر یک کشور وارد ایران بشه و یا رضا پهلوی لابلای هیئت های بازدید کننده بیاد وارد مملکت اسلامی ما بشه .البته در مثل مناقشه نیست و این مسئول محترم قابل مقایسه با این افرادی که گفتم نیست ولی بالاخره شیطان هم قوانین خودش را دارد. درود بر روحانی و تیم قابل و با عرضه اش
پاسخ
huj
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۳ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
سازمان ملل ارث پدر امریکا نیست که بخواد در مورد نماینده های اون تصمیم بگیره. اگه برای امور شخصی خاص بره امریکا راهش ندن.
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
۹
۱
يكي گفت عزت كيلو چنده؟ گفتم: عزت همونيه كه سبد سبد بين مردم توزيع كردند
پاسخ
ثمن
-
۱۱:۰۳ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۳
۴
۴
شما را بخدا دست از اين باندبازيها و تفرقه ها برداريد پدر مردم بخاطر اين اختلافات در آمده همه مسئولين ما خادم اين انقلاب هستند وخواهند بود انشالله
پاسخ
huj
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۴ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
ای کاش اینطور گفتید بودند
ثمن
-
۱۲:۱۳ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۳
۱
۰
چرا نظرهاي من را نمي زنيد يا حتما بايد موافق شما باشيم تا نظراتمون بزنيد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها