أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۱۵۹۰۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۷     ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
در نطق میان دستور
نماینده تهران گفت: امروز جبهه استکبار سیاست تحقیر و تحمیل را در مقابل ایران در پیش گرفته، این در حالی است که توافقنامه ژنو به بن‌بست رسیده و بدون تردید به دلیل برخورداری از واژه‌های تنش‌دار و مبهم هرگز به مرحله نهایی نمی‌رسد.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: در ماه‌های اخیر یکی از واژه‌هایی که مکررا در ادبیات مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته، واژه استقلال کشور اسلامی است.

وی افزود: استقلال یکی از اصول خدشه‌ناپذیر انقلاب اسلامی خمینی بود که نماد این استقلال در سال‌های منتهی به 57 با سرنگونی رژیم پهلوی محقق یافت و در 12 فروردین با مشارکت در رفراندوم و در 13 آبان 58 با تسخیر لانه جاسوسی و در شهریور 59 با حضور در جبهه‌های دفاع مقدس شکل گرفت.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس خاطرنشان کرد: اما اکنون چندین سال است که نماد استقلال کشور دانش هسته‌ای است که به فتوای عالی‌ترین مقام سیاسی و دینی ایران و رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای هرگز از مجرای صلح‌آمیز خارج نمی‌شود.

رسایی تصریح کرد: ما همان‌طور که در مقاطع دیگر برای استقلال خودمان هزینه داده‌ایم، در این مقطع نیز هزینه خواهیم داد، اما متأسفانه مدتی است که دولت در قالب توافقنامه‌ای که در خصوص پرونده هسته‌ای پذیرفته و به دلیل امتیازات متعددی که داده است و امتیازات حداقلی که گرفته، سبب جری شدن دشمنان دیرینه انقلاب اسلامی شده، تا جایی که جبهه استکبار هر روز با ادعایی تازه، نه ‌تنها توهین جدید می‌کند، بلکه در مقابل انفعال مدیران سیاست خارجی نیز یک گام به پیش می‌نهد.

وی ادامه داد: دولت نیز به دلیل اینکه تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد برداشتن تحریم‌های ظالمانه قرار داده و هیچ طرح اقتصادی مبتنی بر توان داخلی را مدنظر ندارد، با انفعال در برابر زیاده‌خواهی‌ها تلاش می‌کند تا توافقنامه ژنو را به سرانجام برساند و به ‌زعم خود تحریم‌ها را بردارد و گشایشی را در زندگی مردم ایجاد کند.

نماینده تهران اضافه کرد: همین نکته سبب شده تا جبهه استکبار، سیاست تحقیر و تحمیل را در پیش بگیرد، این در حالی است که توافقنامه ژنو به بن‌بست رسیده و بدون تردید به دلیل برخورداری از واژه‌های تنش‌دار و مبهم و متناقض بودن آن با برخی معاهدات بین‌المللی از جمله معاهده NPT که استفاده صلح‌آمیز و غنی‌سازی را برای ما و تمام اعضا لازم می‌شمارد و به دلیل خوی استکباری 1+5 و به دلیل زیاده‌طلبی آنها هرگز به مرحله نهایی نمی‌رسند.

وی در ادامه بیان داشت: دولت تلاش می‌کند در قالب تبلیغات و هیاهو و بستن دهان منتقدان چنین القا کند که این توافقنامه یک پیروزی بزرگ بوده، این در حالی است که جبهه استکبار از روزی که نرمش غیرقهرمانانه دولت یازدهم را دیده، بر فشارهای خود افزوده است و عملا نه تنها تحریم‌ها کاهش نیافته، بلکه نشانه‌های فشار بیشتر هویداست.

رسایی اضافه کرد: متأسفانه دولت محترم در توافقنامه ژنو 28 امتیاز داده و هشت امتیاز گرفته که این امتیازات از نظر کیفی با هم قابل مقایسه نیست، آیا می‌دانید بر اساس توافقنامه ژنو تمام تحریم‌های غیرهسته‌ای آمریکا و اروپا و قطعنامه‌های شورای امنیت به بهانه حقوق بشر و دفاع از تروریسم در جای خود باقی می‌ماند؟ آیا می‌دانید که ایران در طول 10 سال گذشته همیشه قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را غیرقانونی و ظالمانه دانسته و از آن سر باز زده اما بر اساس این توافقنامه ما باید به آن عمل کنیم؟ آیا می‌دانید یکی از مواردی که بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت باید برچیده شود موشک‌های دوربرد ایران است؟

نماینده تهران خاطرنشان کرد: اکنون شاید دریابیم که چرا طرف ایرانی درخواست داشته مذاکرات محرمانه بماند، آیا جز این است که در دو حالت محتوا را محرمانه نگه می‌داریم؟ گاهی محتوایی محرمانه می‌ماند تا دشمن از جزئیات مطلع نشود، اما توافقنامه ژنو که با دشمن منعقد شده است، گاهی محتوا محرمانه می‌ماند تا دوست از آن مطلع نشود، به دلیل اینکه اطلاع دوست از این محتوای بد قطعا عصبانیت و ناراحتی او را به دنبال دارد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه دولت اجازه نمی‌دهد منتقدان آزادانه به انتقاد خود بپردازند؛ گفت: صدا و سیما در فشار است تا منتقدان نتوانند انتقادات خود را به این توافقنامه بیان کنند، رسانه‌های منتقد از جمله هفته ‌نامه 9 دی به دلیل انتقاد از توافقنامه ژنو توقیف شده‌اند، همه اینها حکایت از این دارد که این توافقنامه به هیچ وجه مصالح ملی ما را تأمین نمی‌کند که البته تا ابر رهبری همچون امام خامنه‌ای پرچمدار این کشتی است 1+5 نخواهد توانست به خواسته‌های شوم خود برسد هر چند وندی شرمن ادعا کند که به آقای ظریف نزدیک شده و آنها همدیگر را با نام کوچک صدا می‌کنند و درباره مسائل خصوصی یکدیگر سخن می‌گویند.

رسایی ادامه داد: ما 25 سال است که صدای خمینی(ره) را از گلوی خامنه‌ای شنیده‌ایم، همان‌طور که خمینی (ره) اجازه نداد استکبار زیاده‌خواهی کند، خامنه‌ای هم اجازه نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: آقای روحانی و وزیر محترم امور خارجه که روزی توافقنامه ژنو را پیروزی بزرگ می‌دانستند، امروز به خوبی متوجه شدند که توافقنامه ژنو به دلیل محتوای غیرحقوقی مبهم و کشدار به متنی تبدیل شده که انواع و اقسام تفاسیر از آن برداشت می‌شود و همین امر زیاده‌خواهی 1+5 را سبب شده است، زیاده‌طلبی‌های طرف غربی و سوء استفاده آنها از این متن غیرحقوقی و مبهم سبب شده تا آنها مطالبات مداخله‌جویانه داشته باشند.

نماینده تهران با اشاره به قطعنامه اخیر پارلمان اروپا علیه ایران اضافه کرد: غربی‌ها علاوه بر مسائل موشکی، مسائل تحقیقاتی و جلوگیری از پیشرفت هسته‌ای در کنار آن دولت محترم و انتخابات یازدهم را نامشروع اعلام می‌کنند و درخواست‌های نامشروع حقوق بشرانه دارند و در آخرین اقدام از پذیرفتن نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل ابا و اکراه داشتند.

وی افزود: اساسا وقتی 1+5 اعلام می‌کند با توافقنامه ژنو به دنبال تأمین امنیت اسرائیل و از کار افتادن پیشرفت هسته‌ای است و ما بر اساس آموزه‌های حسینی نمی‌توانیم در برابر ظلم ساکت بمانیم، پس چه طور می‌توان به این توافقنامه خوش‌بین بود؟

رسایی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: دولت باید بر اساس مدلی که رهبر معظم انقلاب اعلام کرده در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که نشان از نقشه راه رهبر انقلاب دارد به دنبال حل مشکلات باشد نه بر اساس رفع تحریم‌ها.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان ابراز امیدواری کرد که دولت در گام‌های بعدی بتواند با طی کردن مسیری که نقشه راه رهبری است بر مشکلات فائق بیاید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۶
* نظر:
ارسال نظرات
منتظر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۶ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
۱۳
۳
درود بر رسایی ! عجب صدای رسایی داری انشاالله پشت دشمن می لرزد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها