أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۱۶۰۰۰
زمان انتشار: ۲۰:۰۹     ۲۴ فروردين ۱۳۹۳

رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران پیش از بررسی دستورات پنجاه و ششمین جلسه شورا، با اشاره به موضوع ساماندهی سیستم پرداخت یارانه ها که از سوی دولت در حال انجام است، پیشنهاد داد که اعضای شورای اسلامی شهر تهران، پیش قدم در انصراف از یارانه نقدی شوند تا درپی آن شهروندان تهرانی به سهم خودشان در این ساماندهی سهیم شوند.

به گزارش سرویس«شهری» ایسنا، اسماعیل دوستی - نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز با اشاره به مجموعه اعضای شورای های شهر و روستا خاطرنشان کرد: مجموعه شوراها بیش از 200 هزار نفر در سطح کشور است که چنانچه اعضای شورای شهر تهران پیشگام در انصراف از دریافت یارانه ها باشند این تصمیم در سایر شهرها نیز اثرگذار خواهد بود.

وی پیشنهاد داد طی بیانیه ای انصراف اعضای شورای شهر تهران از دریافت یارانه ها به دولت اعلام شود.

بر اساس این گزارش، پیشنهاد مطرح شده مورد استقبال سایر اعضا شورای اسلامی شهر تهران قرارگرفت و در نهایت بیانیه‌ای به شرح ذیل به تایید رسید:

" شهروندان عزیز و بزرگوار تهران

پیام نوروزی رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نوید بخش حرکتی استوار و مطمئن در جهت تحقق گفتمان انقلاب اسلامی و اهداف بلند امام خمینی (ره) است .

ما بر این باوریم که مقاوم سازی اقتصاد در شرایط تحریم و تهدید نظام سلطه ، بدون عزم ملی و مشارکت متعهدانه و انقلابی اقشار جامعه امکان پذیر نیست. مقطع حساس کنونی می طلبد با توجه به آرا و نظرات مراجع عظام ، علما و دلسوزان انقلاب در حرکتی فراگیر، و در راستای مقاوم سازی اقتصاد ، اقشار بهره مند، پاسخ مثبت خود را به انصراف دادن از یارانه ها با افتخار اعلام دارند.

ما با اقبال فراگیر به درخواست رییس جمهور منتخب این امکان را فراهم می کنیم که در جهت رفاه مردم به ویژه اشتغال ، تقویت تولید ، ارتقا ء سلامت جامعه گام های بلند تری را بر دارد".

به گزارش ایسنا، همچنین در ادامه جلسه مجتبی شاکری تذکری را مبنی بر بلند مرتبه سازی در 5 نقطه شمالی شهر تهران داد.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری بارها در خصوص بلند مرتبه سازی و ساخت و سازهای غیرمجاز در ارتفاعات بالای 1800 شهر تهران ، تذکراتی را ارائه کرده اند. چرا باید به گونه ای اقدام شود که سخنان رهبری نادیده گرفته شود.

احمد مسجدجامعی- رییس شورای اسلامی شهر تهران ، با تاکید بر سخنان این عضو شورا افزود: متاسفانه ضوابط بلند مرتبه سازی به صورت مدون و قانونی وجود ندارد. شهرداری هم در این زمینه بلاتکلیف است.

وی از کمیسیون های شهرسازی و معماری شورا و نیز کمیسیون نظارت شورا خواست ، مجموعه دستورالعمل ها و ضوابطی که در این خصوص وجود دارد جهت بررسی و تصویب به شورا ارائه دهند.

ابوالفضل قناعتی - عضو کمیسیون عمران نیز در خصوص تغییر کاربری پهنه های مسکونی و تاریخی بخش هایی از تهران تذکر داد و گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر اجرای معماری ایرانی و اسلامی تاکید کرده اند، اما در تهران عکس این موارد در حال اجرا است. نه تنها نمای ساختمان ها ایرانی و اسلامی نیست ، بلکه اماکن و محل های قدیمی که هویت شهر هستند نیز دستخوش سوء استفاده های تجاری شده است.

وی به پیش‌روی راسته "امین حضور" و تخریب بخشی‌هایی از این خیابان قدیمی و تاریخی ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از ساختمان ها ی این محله برای تبدیل شدن به املاک تجاری در حال خرید و فروش و تخریب هستند و به گونه ای بافت مذهبی و تاریخی این محله در حال از بین رفتن است.

مسجدجامعی نیز با اشاره به تاریخچه تخریب برخی از پهنه های مسکونی و تاریخی و مذهبی شهر تهران و تبدیل آنها به راسته های تجاری ، از ابوالفضل قناعتی خواست تا برای ساماندهی و خروج این وضعیت موضوع مطرح شده را پیگیری و نتیجه آن را به شورا اعلام کند.

همچنین در ادامه جلسه یک فوریت لایحه "اصلاحیه چگونگی ارزش معاملاتی ساختمان" به تصویب اعضا شورا رسید.

علیرضا دبیر - رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در این خصوص گفت: درمصوبه سال 82 که در این زمینه داشته ایم چند موضوع مغفول مانده است از جمله تراکم مسکونی و غیرمسکونی، و نیز تغییر کاربری مسکونی و غیر مسکونی لحاظ نشده است. ضریب پله ای لحاظ نشده و خلاف غیرمسکونی مالک بر اساس همان خلاف مسکونی جریمه می شود. این اصلاحیه به عدالت نزدیک تر است.

همچنین در ادامه جلسه لایحه پیشنهاد و معرفی 12 نفر از شهرداران مناطق به عنوان ذی حساب مناطق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر در خصوص این لایحه نیز افزود: قانون قبل از سال 86 ذیحساب یک ،را شهردار می شناخت و باید ذی حساب 2 هم انتخاب می شد.

اما طبق قانونی که سال 86 اصلاح و به تصویب رسیده است ، شهردار تهران ذی حساب نیست.

حکیمی‌پور نیز خاطرنشان کرد: اینها موارد گلوگاهی است. آیا می شود کسی که دستور می دهد خودش ذی حساب باشد؟

دبیر نیز افزود: بر اساس قانون شوراها، نظارت بر حسن اجرای شهرداری و حفظ سرمایه و نظارت بر حساب درآمد و هزینه آنها با انتخاب حسابرس رسمی انجام می شود.

صابری نیز خاطرنشان کرد: این موضوع را ما در کمیسیون بررسی کردیم. با اصلاحی که در قانون آمده قائم مقام به ذی حساب و شهردار معطوف می شود. شورا درمورد انتخاب شهردار نمی تواند به این معنا ورود داشته باشد. قائم مقام هم به ذی حساب عطف می شود. ما این اختیار انتخاب شهردار مناطق را به شهردار تفویض می کنیم و این افراد مدیران اجرایی هستند نه ذی حساب.

چمران نیز تاکید کرد: تمام اسناد باید به امضای شهردار برسد اما شهرداران مناطق به عنوان قائم مقام شهردار در مناطق حق امضا دارد. ما هم ذی حساب را تعیین می کنیم و آن ذی حساب نماینده خود را در هر منطقه مشخص می کند. این قانونی است.

دبیرافزود: در قانون گذشته شهردار ذی حساب 1 بود و مدیرکل مالی ذی حساب 2 بود. از سال 86 بر اساس قانون جدید، شهردار ذی حساب نیست و تنها یک ذی حساب در شهرداری وجود دارد. اما درخصوص این موضوع جلسه ، دوستان طبق روال قبلی این لاحیه را ارسال کرده اند.

محسن سرخو نیز خاطرنشان کرد: با این توضیحات ابهام بیشتر شد. ذی حساب ما در شهرداری و در مناطق چه شانی دارند و توسط چه مرجعی باید انتخاب شوند؟ فرد اجرایی که توسط شهردار تهران و به عنوان قائم مقام های او در مناطق مسئولیت دارند آیا باید توسط شورا تعیین شوند یا این اختیار به شهردار تفویض شده؟ اگر تفویض شده چرا دوباره برای تایید این افراد از شورا نظرخواهی می شود؟

در نهایت مقرر شد کمیسیون نظارت و حقوقی شورا موارد ابهامی در جلسه در خصوص نامشخص بودن وضعیت قانونی ذی حسابی را بررسی و نتیجه را به شورا اعلام کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها