أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۱۶۱۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۲۵ فروردين ۱۳۹۳
حميد ابوطالبي اگرچه امروز با مانع تراشي آمريکا براي صدور ويزا مواجه شده است اما پيش از اين به خاک نيويورک قدم گذاشته است. معروفترين ديپلمات از دانشجويان پيرو خط امام و رهبري که به نيويورک رفته است احمدي نژاد است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، آن روزي که نزديک به حدود 400 نفر از دانشجويان پيرو خط امام و رهبري، خط جاسوسي را در سفارتخانه آمريکا شکستند و سفارت آمريکا در ايران را تسخير کردند، شايد به گمانشان نمي‌رسيد که سه دهه بعدتر هم آمريکا کينه اين خط شکني را به دل بگيرد و براي هر دانشجويي که در اين ماجرا نقشي هر چند اندک داشت، خط و نشان بکشد. اينچنين هم بود که سه دهه بعد از تسخير لانه جاسوسي در پاريس عباس عبدي با باري روزن ديدار مي‌کند و لوموند از «آشتي گروگان و گروگانگير» مي‌نويسد و ابراهيم اصغرزاده يکي ديگر از همان دانشجويان مي‌گويد که «اگر منافع ملي کشورم حکم کند حاضرم بابت گروگان‌گيري عذرخواهي کنم.» با اين وجود آمريکا کينه خود را همچنان دارد. از گذر همين کينه هم هست که حميد ابوطالبي که خود مي‌گويد در ماجراي تسخير سفارت آمريکا در اهواز بوده و فقط به عنوان مترجم به طيف دانشجويان پيرو خط امام پيوسته بود وقتي به عنوان سفير ايران در سازمان ملل معرفي مي‌شود سنا و کنگره آمريکا قانون مي‌گذارند که ورود اين ديپلمات را به خاک نيويورک ممنوع کنند.

طبق قانوني که کنگره تصويب کرده است افرادي که معلوم شود”در فعاليت‌هاي تروريستي، جاسوسي يا تهديد عليه امنيت ملي آمريکا دست داشته‌اند"، از رواديد ايالات متحده محروم مي‌شوند. با اين حال تاکنون بودند چهره‌هايي از طيف تسخير کننندگان سفارت آمريکا که پيش از اين رواديد ايالات متحده را دريافت کرده و قدم به خاک آمريکا گذاشته اند. حميد ابوطالبي که امروز محل مناقشه ايران و آمريکا شده است پيش از اين به نيويورک رفته و رواديد آمريکا را گرفته است.

معروفترين گروگانگيري که به امريکا رفت

محمود احمدي نژاد يکي از دانشجويان پيرو خط امام و رهبري بود که بعدها رئيس جمهور ايران شد و حداقل 8 بار براي شرکت در اجلاس ساليانه سازمان ملل قدم به خاک نيويورک رفت. سال 84 که او به رياست جمهوري رسيد برخي ديپلمات‌هاي آمريکايي حاضر در ماجراي تسخير لانه جاسوسي از وي به عنوان يکي از دانشجويان ياد کردند. عکسي که اما رسانه‌هاي آمريکايي براي اثبات اين ادعا منتشر کردند عکس احمدي نژاد نبود. تصوير منتشر شده مربوط به شهيد حميد سيف در کنار يکي از گروگان‌هاي آمريکايي بود که از لحاظ چهره شباهت‌هايي با محمود احمدي نژاد داشت. سيدمحمد هاشمي اصفهاني از دانشجويان دانشگاه اميرکبير که بعدها با معصومه ابتکار ازدواج کرد و از مديران نفتي شد در سال 90 درباره نقش احمدي نژاد در تسخير لانه جاسوسي گفت که آقاي محمود احمدي‌نژاد نماينده دانشگاه علم و صنعت بود. آنها معتقد بودند که تسخير سفارت امريکا در آن مقطع موضوعيت ندارد و مساله ما امروز چپ‌ها هستند و بايد حمله به منافع شوروي را در دستور کار قرار دهيم. حتي تهديد کرده بودند که ما به دولت موقت جريان را گزارش مي‌دهيم، ولي کار آنقدر با سرعت و قدرت پيش رفت و مورد تاييد امام و قبول مردم قرار گرفت که ديگر از آن به بعد نتوانستند کاري بکنند.

ضرغامي در نيويورک

سال 89 عزت الله ضرغامي که يکي از دانشجويان پيرو خط امام و رهبري بود به نيويورک قدم گذاشت. به منطقه اي که براي دانشجويان پيرو خط امام و رهبري ممنوعه اعلام شده است. او سال 89 در جريان يکي از سفرهاي محمود احمدي نژاد به نيويورک، رئيس جمهور سابق را همراهي مي‌کرد. رئيس سازمان صدا و سيما درباره اين سفر مي‌گويد: « اولين سفري است كه با آقاي دكتر احمدي‌نژاد به نيويورك آمده‌ام و در بعضي از سفرهاي قبلي كه ايشان محبت داشتند و دعوت مي‌كردند، حضور نداشتم اما از طريق رسانه‌ها و بويژه خبرنگاران رسانه ملي كه در همه سفرها همراه ايشان بوده‌اند، خبرها و گزارش‌ها را پيگيري مي‌كردم.» تصوير معروفي از رئيس سازمان صدا و سيما زير برج آزادي در آمريکا هم منتشر شده است.

معصومه ابتکار رئيس سازمان محيط زيست که در سال 85 از سوي سازمان ملل به عنوان يکي از هفت «قهرمان زمين» و به عنوان يکي از مبارزان عرصه محيط زيست شناخته شد، همچنين حسين شيخ الاسلام مشاور بين‌الملل علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي از ديگر چهره‌هاي طيف تسخير کنندگان لانه جاسوسي بودند که به نيويورک قدم گذاشته اند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها