يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۶۳۲۷
زمان انتشار: ۰۸:۴۲     ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
اطلاعات تازه از پرونده فساد خانه فاطمی، تخمین میزان اولیه انصراف دهندگان از یارانه، تحریک مردم توسط دو نماینده برای اعتراض به پایتخت 3، برکناری قریب الوقوع نعمت زاده، اطلاعات جالبی از کلاه قرمزی و پسرخاله و ...
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جهان نیوز ـ با توجه به درخواست شمار زیادی از مخاطبان سایت، از این هفته انتشار اخبار ویژه و کوتاه جهان نیوز به صورت بسته هفتگی از سر گرفته می شود. سعی شده است در گزینش این اخبار نهایت دقت و صحت لحاظ شود. نظرات و پیشنهادات خوانندگان محترم می تواند در ارائه بهتر این مجموعه اخبار یاری دهنده ما باشد.

اطلاعات تازه از پرونده فساد خانه فاطمی

>> خبرنگار جهان باخبر شد که در ماجرای رسیدگی به پرونده تخلفات مالی (م . ر.) در پرونده فساد مالی خانه فاطمی و بیمه ایران، اطلاعات جدیدتری بدست آمده که وضعیت پرونده وی را وخیم تر کرده است. گفته می شود محمود احمدی نژاد تلاشهایی را برای حل مشکل م.ر که از اعضای بلند پایه کابینه وی در دولت دهم بوده آغاز کرده است.

باج‌خواهی میلیاردی برای آزاد کردن گروگانهای ایرانی

>> گفته می شود در جریان آزادی مرزبانان ایرانی، مولوی عبدالحمید از طرف دولت ایران وعده پرداخت یک میلیارد تومان پول به تروریستهای گروهک جیش العدل داده است که این مبلغ ظاهرا در یکی از بانکهای امارات بلوکه شده است. گفته شده گروهک جیش العدل پیش از این در خواست مبلغ ۵ میلیارد تومان داشته است. که مورد موافقت قرار نمی گیرد. همچنین خبر می رسد که جمشید دانایی فرد نفر پنجم گروگان گرفته شده زنده است و خبرهای مربوط به کشته شدن وی صحت ندارد.

تصمیم گیری جدید درباره فعالیت های فرهنگی شهرداری تهران

>> شنیده های خبرنگار جهان حاکی از آن است که با قطعی شدن رفتن سیدهادی ایازی از معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، قرار است فعالیتهای فرهنگی و بودجه آن از این معاونت جدا شده و به سازمان فرهنگی هنری اختصاص یابد. در این صورت معاونت فرهنگی و اجتماعی به معاونت اجتماعی تغییر نام خواهد داد.

بنزین تک‌نرخی، قطعی شد

>> خبرنگار جهان با خبر شد که نظر وزارت نفت برای عرضه بنزین به صورت تک نرخی است و قیمت آن به میزان ۸۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. با این تصمیم عملا یکی از کارکردهای مهم کارت سوخت بلااستفاده خواهد شد. گفته می شود رئیس جمهور برای ابلاغ این تصمیم دست نگه داشته است.

میزان انصراف از دریافت یارانه

>> بررسی های اولیه در خصوص انصراف مردم از دریافت یارانه ها به حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد تخمین زده شده است. در این میان مشاهدات خبرنگاران جهان نشان می دهد که اقشار مذهبی پس از توصیه های برخی مراجع سهم قابل توجهی از انصراف دهندگان را تشکیل می دهند.

جزئیات تجمع علیه سریال پایتخت و میزان رضایت از سریال در میان مازندرانی ها

>> در جریان اعتراضات محدود در شمال کشور به مجموعه تلویزیونی پایتخت، بررسی های یک نهاد امنیتی حاکی از آن است که دو نماینده مجلس در شمال کشور محور تحریک مردم بوده اند. تا حدی که یکی از این نمایندگان تهدید کرده بود در صورت متوقف نشدن پخش این سریال، جاده شمال به مشهد را با اعتراض مردمی خواهد بست! با این وجود در تجمع شکل گرفته حداکثر ۷۰ تا ۸۰ نفر حضور داشتند. این در حالی است که بر اساس ارزیابی های صورت گرفته ۷۳ درصد مردم مازندران سریال پایتخت را دیده اند و میزان رضایتمندی آنها در نظرسنجی ها مختلف بین ۶۵ تا ۷۰ درصد بوده است.

قطعی شدن خروج نعمت زاده از دولت

>> شنیده شده خروج نعمت زاده از وزارت صنعت قطعی و قریب الوقوع است و رئیس جمهور معاون اول خود را مسؤول این جابجایی کرده است. از ویسه، نهاوندیان، شریعتمداری و جهانگیری به عنوان جایگزین های احتمالی نعمت زاده، نام برده می شود. گفتنی است نعمت زاده از ناحیه فک و گوش دارای بیماری بوده است که اخیرا در آلمان تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

رقم دقیق قرارداد کلاه قرمزی

>> گفته می شود ایرج طهماسب و حمید جبلی تهیه کنندگان مجموعه کلاه قرمزی و پسر خاله مقیم ایران نیستند و در کشورهای کانادا و هلند سکونت دارند. همچنین خبرنگار جهان باخبر شد، رقم دقیق قرارداد این مجموعه عروسکی دو میلیارد و سیصد میلیون تومان بوده است که صداوسیما تاکنون مبلغ یک میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است.

سؤال میثم مطیعی از رهبر انقلاب

>> در جریان مراسم عزاداری ایام فاطمیه در بیت رهبری، میثم مطیعی از رهبرمعظم انقلاب سوال می پرسد که نظر شما در مورد برهنه شدن عزادران برای سینه زنی چیست که ایشان نیز اعلام می دارند من به هیچ وجه موافق نیستم. نه تنها قلباً بلکه زباناً هم به برخی مداحان گفته ام که این کار را درست نمی دانم.

حضرتی؛ هم اعتماد، هم تعادل!

>> شنیده شده که الیاس حضرتی مدیرمسئول فعلی روزنامه اعتماد قصد دارد روزنامه جدید دیگری را با عنوان "تعادل" منتشر نماید.

معرفی یکی دیگر از یاران امام زمان(عج) توسط احمدی‌نژاد

>> در جریان دیدار اخیر محمود احمدی نژاد با آیت الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری با کنایه به احمدی نژاد می گوید:« قبلا کمتر پیش ما می آمدی اما اخیرا بیشتر به ما سر می زنی!» احمدی نژاد هم در پاسخ گفته است:«شما از یاران امام زمان(عج) هستید!»

بی تردید خادمان حقیقی نظام جمهوری اسلامی ایران که یکی از آنان حضرت آیت الله مهدوی کنی است، از سربازان امام زمان(عج) هستند اما سابقه احمدی نژاد در انتساب این موضوع به اشخاص مختلف از جمله هوگو چاوز رئیس جمهور درگذشته ونزوئلا با واکنش های منفی مواجه شده است.

آخرین ملاقات احمدی نژاد با آیت الله مهدوی در مجلس ختم آیت الله ابطحی (دایی حجت الاسلام میرلوحی) بوده است. احمدی نژاد اخیرا حضور خود را در محافل مذهبی از جمله اردوی راهیان نور، نماز جمعه و هیاتهای مذهبی از سر گرفته است.

دعوت انتخاباتی از ناطق در حضور خاتمی

>> خبرنگار جهان با خبر شد در جلسه ای که اخیراً در منزل آخوندی وزیر راه برگزار شد و برخی وزرا از جمله زنگنه و جهانگیری نیز حضور داشتند در حضور سیدمحمد خاتمی بار دیگر از حجت الاسلام ناطق نوری برای شرکت در انتخابات مجلس دعوت شده که وی نیز گفته است در این مورد فکر می کنم.

از سرگیری جلسات جبهه پیروان و حزب مؤتلفه

>> جلسات هم اندیشی جریان راست سنتی با محوریت حجت الاسلام تقوی از پنجشنبه هفته گذشته مجددا از سر گرفته شد. اعضای جبهه پیروان و حزب موتلفه از تشکیل دهندگان این جلسه هستند.

تأثیرگذارترین چهره در عراق از نظر فرزند بارزانی

>> اخیرا فرزند مسعود بارزانی در گفتگوی زنده تلویزیونی که از تلویزیون عراق پخش می شد، گفته است که در عراق نه ما و نه مالکی و نه عربستان قدرت نداریم و فقط قاسم سلیمانی است که تاثیرگذارترین چهره در تحولات عراق به حساب می آید.

تحت فشار گذاشتن یک بازیگر به خاطر نماز

>> محسن تنابنده سرپرست نویسندگان سریال پایتخت ۳ در جایی نقل کرده که به علت قراردادن سکانس نماز در سریال پایتخت به شدت از سوی افراد و جریانات غیر مذهبی در سینما و تلویزیون تحت فشار است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها