أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۱۶۶۰۰
زمان انتشار: ۰۰:۲۲     ۲۷ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598، رییس اتحادیه مشاوران املاک کرمان از افزایش 300 برابری قیمت مسکن در کرمان طی 25 سال گذشته خبر داد و گفت: این افزایش قیمت از سال 68 تا کنون حتی در برخی از مناطق شهر تا 500 برابر نیز بوده است.

"محمود رشیدی‌زاده‌ کرمانی"، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کویر، تاکید کرد: اگر دولت کنونی نیز همانند دولت‌های گذشته سیاست‌گذاری جامع و کاملی در بخش مسکن نکند، باید گفت که این افزایش قیمت همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: «تهیه مسکن» همواره طی سالیان گذشته یکی از دغدغه‌های مهم اکثر مردم شهرهای کشور بوده است، اما متاسفانه دولت‌های گذشته به این دغدغه‌ی مهم مردم کم توجهی و بعضا بی توجهی کر‌ده‌اند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک کرمان خاطر نشان کرد: دولت گذشته نیز که به این بخش ورود کرد و خواست برای مردم کاری کند، با عجله راهی را رفت که تنها چند کارشناس پایتخت‌نشین آن را پیشنهاد داده بودند.

رشیدی زاده کرمانی با بیان اینکه« راهی که آنها به دولت پیشنهاد دادند و دولت نیز به آن ورود کرد دارای چند مشکل و عیب اساسی بود» تصریح کرد: یکی از عیب‌های اساسی طرح مسکن دولت گذشته این بود که در این طرح، "نامتخصصان" نیز می‌توانستند با ثبت یک تعاونی مسکن مهر، وظیفه تولید مسکن را بر عهده بگیرند.

وی با طرح این سوال که « آیا به یک شخص که ترمز و گاز یک خودرو را تشخیص نمی‌دهد، می‌توان وظیفه رانندگی یک اتوبوس را محول و در این زمینه به وی اعتماد کرد؟» گفت: دولت گذشته نیز در طرح مسکن خود چنین کرد و هر غیر متخصصی با ثبت یک تعاونی مسکن مهر می‌توانست وظیفه تولید مسکن را بر عهده بگیرد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک کرمان گفت: به طور مثال در شهر کرمان یک شاگرد کابینت ساز تعاونی مسکن مهر به ثبت داد و ساخت مسکن صدها متقاضی مسکن را بر عهده گرفت و سرانجام کارش را باید از مسئولان پرسید که چه شد؟

رشیدی زاده افزود: برای ما جای بسی تعجب دارد که کدام کارشناس به دولت گذشته پیشنهاد داده است که هر غیر متخصصی هم می‌تواند به صدها متقاضی مسکن یک مجتمع مسکونی بسازد‌؟ و جای بسی شگفتی است که چرا دولت چنین نظریه‌ای را پذیرفت؟

این کارشناس مسکن در کرمان، بی توجهی به نوع تقاضای متقاضیان مسکن، عدم توجه به فرهنگ سکونتی مردم و بی توجهی به سایر بخش‌های مسکن از جمله بازار اجاره‌ی مسکن را از دیگر عیب‌های اساسی طرح مسکن دولت گذشته ذکر کرد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک کرمان تاکید کرد: البته همین که دولت گذشته به فکر مسکن مردم بود و در این زمینه تلاش کرد، جای تشکر دارد حال اینکه سرانجام طرح مسکن وی چنین شد، سخن دیگری است.

وی افزود: اینکه بعضی‌ها نیز، تنها دولت گذشته را مسبب گرانی مسکن می‌دانند، نادرست، ناعادلانه و به دور از اخلاق اسلامی است.

این کارشناس بخش مسکن در کرمان تاکید کرد: در مجموع همه‌ی دولت‌ها در گرانی مسکن نقش داشته‌اند و نمی‌توان تنها یک دولت را مسبب این گرانی دانست.

رشیدی‌زاده خاطرنشان کرد: به طول مثال در سال 68 قیمت یک منزل مسکونی معمولی در یک منطقه متوسط شهر کرمان یک میلیون تومان بوده است که در حال حاضر حداقل 300 میلیون تومان است و این افزایش قیمت از ابتدای دولت سازندگی تاکنون به وجود آمده است.

‌رییس اتحادیه مشاوران املاک کرمان افزود: بعضی‌ها از این افزایش قیمت تعجب می‌کنند، اما واقعیت این است که در محله‌های بالای شهر کرمان این افزایش قیمت حتی تا 500 برابر نیز بوده است.

وی گفت: به طور مثال یک قطعه زمین مسکونی که در سال 68 در شهرک باهنر کرمان(از محله‌های بالای شهر) یک میلیون و 200 هزار تومان بوده است در حال حاضر 600 میلیون تومان است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک کرمان نسبت به ادامه این افزایش قیمت‌ها نیز هشدار داد و گفت: اگر دولت کنونی نیز تصمیم و تدبیری مناسب در بخش مسکن اتخاذ نکند، این افزایش قیمت همچنان ادامه خواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها