أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۱۶۷۳۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۲۷ فروردين ۱۳۹۳
یکی از مراجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه عنوان اسلامي بودن اداره فرهنگ و ارشاد باید حفظ شود، گفت: كساني كه متصدّي كارهاي فرهنگي مي‌شوند، بايد مقيّد به اجراي تام و كامل احكام شرع مقدس باشند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار مديركل و معاونان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم با اشاره به اهميت مسئله فرهنگ كه زمينه ساز هدايت و راهنمايي جامعه است، گفت: در اسلام، مسئله‌اي بالاتر از مسئله هدايت مردم و راهنمايي جامعه و نيز حفظ دين مردم و جامعه نيست.

وی خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: وظيفه‌اي كه به شما محول شده است، وظيفه بسيار سنگيني است كه بايد با استعانت از خداوند متعال و حضرت ولي عصر(عج) و سعي و تلاش و درايت، آن را به نحو احسن انجام دهيد.

استاد برجسته حوزه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به پسوند اسلامي براي اداره فرهنگ و ارشاد افزود: عنواني كه شما داريد بايد آن را حفظ كنيد. فرهنگ و ارشاد خوب است اما كدام فرهنگ و ارشاد؟ عنوان شما فرهنگ و ارشاد اسلامي است، يعني بايد بر اجراي دقيق احكام اسلام در برنامه هايتان پافشاري كنيد و نگذاريد خداي ناكرده خلاف شرعي در برنامه هايتان پيش آيد؛ كه اگر اين طور انجام وظيفه كنيد، خيلي مشكلات ما حل خواهد شد.

وی ضمن اشاره به لزوم تقيّد و تعهّد دست اندركاران فرهنگي، بيان داشت: بايد كساني كه متصدّي كارهاي فرهنگي مي‌شوند، مقيّد به اجراي تام و كامل احكام شرع مقدس باشند تا اهدافشان يعني هدايت و امر به معروف و نهي از منكر جامعه محقق شود.

انتقاد از اجراي برخي برنامه‌هاي خلاف شرع

آيت الله صافي گلپایگانی در ادامه اين ديدار، با انتقاد از اجراي برخي برنامه‌هاي خلاف شرع در جامعه، گفت: شما بايد در برنامه‌هاي خود، هنر اسلامي را ترويج دهيد. متأسفانه برخي برنامه‌هايي كه به عنوان تجليل از هنر انجام مي‌شود خلاف احكام الهي است و بايد برچيده شود.

وی تأکید کرد: هنري كه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ترويج مي‌كند، بايد هنر اسلامي به معناي هنري كه شعائر مقدس اسلام را ترويج كند، باشد.

این مرجع تقلید شیعیان در پايان اين ديدار ضمن مسئلت توفيق براي حاضران، بيان كرد: انشاءالله شما بتوانيد با همكاري دوستان خود در جهت تحقّق اهداف اسلامي پيش برويد و فرهنگ و ارشاد اسلامي قم تحوّلي در ساير استان‌ها هم ايجاد نمايد و تمام زحمات و خدماتي كه انجام مي‌دهيد به هدف جلب رضايت امام زمان (عج) باشد كه اگر غير اين شد، هيچ ارزشي ندارد.

در ابتداي اين ديدار، حجت الاسلام ايزد پناه مدير محترم اين مركز، گزارشي از فعاليت ها و برنامه ها ارائه داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها