يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۶۷۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۲۷ فروردين ۱۳۹۳
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هفته جاری گزارشی منتشر خواهد کرد که در آن تایید می‌کند توانایی تولید بمب هسته‌ای در ایران به دلیل رقیق کردن نیمی از اورانیوم غنی شده 20 درصد به شدت کاهش یافته است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو دیپلمات اعلام کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی هفته جاری گزارشی منتشر می‌کند که در آن تایید خواهد شد که توانایی ایران برای تولید بمب هسته‌ای به شدت کاهش یافته است، چون این کشور نیمی از اورانیوم غنی شده 20 درصد خود را رقیق کرده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هفته جاری گزارشی منتشر خواهد کرد که در آن تایید می‌کند توانایی تولید بمب هسته‌ای در ایران به دلیل رقیق کردن نیمی از اورانیوم غنی شده 20 درصد به شدت کاهش یافته است.

این وضعیت از آنجایی حاصل شده است که ایران طبق توافقنامه اولیه‌اش با گروه 1+5 در ژنو متعهد شد که ذخایر اورانیوم غنی شده در سطوح بالا را رقیق کند.

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش داد که یکی از نگرانی‌های 6 قدرت جهان که در مذاکرات ایران و گروه 1+5 به آن رسیدگی شده ذخایر اورانیوم غنی شده 20 درصد در ایران است که به ادعای غرب تنها یک گام تا دستیابی به اورانیوم 90 درصد مورد نیاز برای تولید سلاح هسته‌ای فاصله دارد.

به گفته این دو دیپلمات که در این گزارش اشاره‌ای به ملیت آنها نشده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است در هفته جاری در گزارش جدید خود تایید کند که به دلیل رقیق شدن ذخایر اورانیوم غنی شده ایران، امکان دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای کاهش یافته است که در نتیجه تایید می‌کند ایران همزمان با ادامه مذاکراتش با گروه 1+5 به تعهدات خود طبق توافق ژنو عمل کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها