يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۶۸۲۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۲۷ فروردين ۱۳۹۳
چند سالی است که با مد شدن لاغری، افراد زیادی در صدد کاهش وزن خود برآمدند و برای رسیدن به این هدف دست به کارهای زیادی زدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از دانا، چند سالی است که با مد شدن لاغری، افراد زیادی در صدد کاهش وزن خود برآمدند و برای رسیدن به این هدف دست به کارهای زیادی زدند.
 
کاهش یک‌باره وزن دغدغه بزرگی برای بانوان امروز است که برخی از آنها را به کام مرگ نیز کشانده است.
 
کاهش یکباره حجم غذا وحذف بسیاری از مواد غذایی از رژیم غذایی، ورزش های سنگین، جراحی های معمل برای خارج کردن چربی های اضافه بدن و در نهایت استفاده از دارو های لاغری شیوه های مختلفی برای کاهش حجم هستند که هرکدام مضرات خاص خود را به همراه دارند.
 
به گفته رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو، این فرآورده‌های غیرمجاز خوراکی که در ماهواره تبلیغ می‌شود دارای مواد غیرمجازی است که استفاده از آن عارضه‌های خطرناکی دارد.
 
چندی پیش نیز 3 تن از هم وطنان به خاطر مصرف داروهای لاغری جان خود را از دست دادند.
 
قطعاً این هموطنان نتیجه اعتماد به تبلیغات ماهواره ای و رسانه های غربی را با جان خود دیدند که میتواند قابل تامل باشد.
تا کنون در خصوص ماهواره و تأثیرات آن بر جامعه صحبت های بسیاری گفته شده است اما آنچه که در اینجا مهم است تاثیر بیش از حد ماهواره بر فرهنگ و سبک زدگی مردم است.
تبلیغاتی که به طور گسترده در ماهواره منتشر می شود هر کدام برای مخاطبان خود یک نیاز ایجاد می کند که مخاطبان به دنبال رفع نیاز های خود این کالا ها و محصولات را سفارش می‌دهند.
 
آنچه که مهم است نحوه ورود این محصولات به کشور است؛ بسیاری از این کالا ها در خارج از کشور تولید می شوند و برای ورود به کشور نیازمند مجوز هستند که با توجه به خطر آفرین بودن اسن کالا ها باید بررسی شود چگونه این کالا ها وارد کشور می شوند؟
 
آیا مسئولین راه حلی برا مقابله با ورود غیر مجاز داروها و کالا های تبلیغ شده در ماهواره ها به کشور ندارند؟
 
در هر صورت نظیر این اتفاقات در کشور زیاد است و باید با فرهنگ سازی میان مردم، از تقلید کورکورانه و پیروی مردم از ماهواره ها جلوگیری شود.
 
قطعاً مردم باید بدانند که در صورت بروز مشکلاتی به خاطر خرید داروهای ماهواره ای و یا کالاهای ماهواره ای نمی توانند شکایت خود را به مراجع ببرند.
 
عضو هیات مدیره نظام پزشکی کشور در گفت‌وگو با «حمایت» تاکید می‌کند که مردم از داروهایی که بی اساس در ماهواره تبلیغ می‌شوند استفاده نکنند. زیرا این داروها بدون نظارت تولید می‌شوند بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که به سلامتی مردم کمک کند.
 
ایرج خسرونیا بیان می‌کند: برای داروهایی که به در خانه‌ها فرستاده می‌شود نمی‌دانیم که تولیدکننده و فروشنده آن چه کسانی هستند بنابراین همین موضوع ممکن است مشکلات زیادی را برای افراد مصرف کننده ایجاد کند.
 
وی با هشدار به مصرف کنندگان داروهای غیرمجاز تاکید می‌کند: در صورتی که مصرف‌کنندگان داروها با مشکل و عوارض این داروها مواجه شوند به دلیل اینکه تولیدکننده داروها مشخص نیست نمی‌توانند به نظام پزشکی شکایت کنند و نسبت به احقاق حقوق خود اقدام کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها